• Kottemor

BF maj 2011

FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-05 15:52:46 följande:
    kottemor
    jag tycker också att v.34 är tidigt, bebisen mår ju bäst av att vara inne i magen i alla fall tills v.37.
    Ja det var oerhört konstigt resonerat av henne tycker jag. Men jag tar ut FP, för min bebis och min skull. jag vill inte ha i v.34! Kan inte förstå henne... Obestämd 
  • Kottemor
    Charlott29 skrev 2011-04-05 16:11:46 följande:
    Jag tycker det är ett jättekonstigt resonemang. Att bebis föds i v 34 känns ju onödigt om det hänger på några veckors sjukskrivning.

Jag hade nog tagit mig ett snack till med läkaren, svårt att ta det lungt om man inte får sjukskrivning... om det inte gick vägen skulle jag också tagit ut fl-dagar, även om det är trist att behöva ta ut dem i förväg. Du har inte semester och sånt du kan "nalla" av?!
    Jag kan inte heller förstå.. men hon var märklig... Ska på Ultraljud imorgon och får nog ta ett sanck med min BM då, jag tror hon kommer bli upprörd när hon hör vad läkaren sa. Hon har haft hand om mig under mina anrda två graviditeter och vet ju hur dom har varit.
    Men visst känner man sig maktlös hos en läkare, jag är inte den person som kan säga, NEJ, nu tycker jag att du har fel. Det retar mig så att jag inte gör det, önskar att jag vågade stå på mig mer!

Men jag har semesterdagar, men jag tar ut dom i slutet av min ledighet istället. Jag vet inte hur många dagar jag har, vill ju spara lite så man har någon dag att ta ut när man kommer tillbaka också. Det blir som det blir, tycker bara det är ett dåligt resonemang. Istället för att sjukskriva mig, så tycker hon det är ok att bebisen riskerar att komma tidigt och då ska vi kosta landstinget massa pengar på neonatalvård... förstår inget...

Nu är det som det är och får väl gilla läget eller nått. Men jobba kommer jag inte göra, för jag är rädd om oss
  • Kottemor
    MissSindra skrev 2011-04-05 17:18:06 följande:
    Jag hade gått till annan läkare, prova med husläkaren i värsta fall....
    Eller åk in till förlossningen när sammandragningarna är som värst och säg att du redan tagit bricanyl men det inte hjälp så kan de ofta fixa sjukskrivning....
    Funderar på det..  jag har hållt mig hemma varje gång det har dragit igång, men nästa gång ska jag nog åka in.
  • Kottemor

Idag är det dax för TUL, spännande Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om, tankar kring UL höll mig vaken. Så jag känner mig lagom mör!

• Kottemor

Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
    Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida

Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.

Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.

• Kottemor

Fröken Hanna: Hoppas att allt har gått bra idag, vad sa läkarna?

nenababe: En april bebis, vad härligt! Får man fråga varför du ska sättas igång, du har säkert berättat innan men mitt minne är inte vad det har varit

Saso87: Rund om magen bebis tycker vi om

Ladylovelylocks: Tack, det var så underbart att se honom idag igen. Ska bli så spännande och se hur han ser ut "på riktigt" Ohh vad man längtar nu!
    Ja, det var nog 2200gr, det kan nog stämma. Mina bebisar brukar vara små, så jag är inte orolig. Min äldsta var -11% i v.33. Den andra sonen vet jag inte för då fick jag bara göra ett UL.

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-04-07 14:10:02 följande:
    Nu ligger jag inne på specialförlossningen och har påbörjat igångsättning. Blodtrycket var 170/110 imorse efter en natts vila, så då fick jag blodtryckssänkande medicin och kort därefter fick jag reda på att de beslutat om igångsättning.
    Så nu hoppas jag bara att det hela ska gå hyfsat smidigt och att det inte tar flera dagar innan bebisen tittar ut.
    Uppdaterar er igen lite senare kanske.
    Gud så spänannde, första bebisen ut i tråden! Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • Kottemor

Vilken underbar dag det har varit, våren är verkligen här!

Har planterat lite vårblommor idag och städat lite i huset, barnen och mannen cyklade iväg och köpte glass som vi sen avnjöt ute i solen. Mycket mysigt!

Undrar så hur det går för Fröken Hanna, hoppas att liten är ute och dom bara njuter av att snosa bebis

Någon mer som är oerhört törstig? Det känns som jag skulle kunna tömma hela kommunen på vatten och ändå vara törstig...

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    Ett stort grattis till er flicka! Skönt att det är över nu, vila nu och njut av er dotter
Svar på tråden BF maj 2011