BF maj 2011
jag tycker också att v.34 är tidigt, bebisen mår ju bäst av att vara inne i magen i alla fall tills v.37.
Idag är det dax för TUL, spännande
Vaknade vid 04.30 och kunde inte somna om, tankar kring UL höll mig vaken. Så jag känner mig lagom mör!
Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar
var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida
Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.
Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.

Fröken Hanna: Hoppas att allt har gått bra idag, vad sa läkarna?
nenababe: En april bebis, vad härligt! Får man fråga varför du ska sättas igång, du har säkert berättat innan men mitt minne är inte vad det har varit
Saso87: Rund om magen bebis tycker vi om
Ladylovelylocks: Tack, det var så underbart att se honom idag igen.
Ska bli så spännande och se hur han ser ut "på riktigt"
Ohh vad man längtar nu!
Ja, det var nog 2200gr, det kan nog stämma. Mina bebisar brukar vara små, så jag är inte orolig. Min äldsta var -11% i v.33. Den andra sonen vet jag inte för då fick jag bara göra ett UL.
Vilken underbar dag det har varit, våren är verkligen här!
Har planterat lite vårblommor idag och städat lite i huset, barnen och mannen cyklade iväg och köpte glass som vi sen avnjöt ute i solen. Mycket mysigt!
Undrar så hur det går för Fröken Hanna, hoppas att liten är ute och dom bara njuter av att snosa bebis
Någon mer som är oerhört törstig? Det känns som jag skulle kunna tömma hela kommunen på vatten och ändå vara törstig...