• LiAnnA

BF maj 2011

Misswiren skrev 2010-09-03 16:07:20 följande:
    Sitter inne på akutmottagningen på kvinnokliniken. Väntetider och magen är upponer av oro.
    Suck!
    Vill veta vad blodet och det onda innebär. Är så rädd!
    Nej nej nej... hoppas det går bra! tankarna går till er ikväll...
  • LiAnnA
    TeamX skrev 2010-09-03 17:45:27 följande:
    Jag hoppar gärna in här...stratade just en liknande tråd innan jag såg denna.

Plussade idag och enligt "gravidverktyget" här på FL borde underverket födas i början av maj.

Grattis till er andra som fått PLUS!!
    Grattis till Plus !!
  • LiAnnA
    skalbagge skrev 2010-09-04 13:29:47 följande:
    Sätt in mig på listan snälla, BF 1 maj första barnet
    Sådär :)

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
  • LiAnnA
    Svea Maria skrev 2010-09-10 14:11:19 följande:
    Jag tar bort mig från listan, har tyvärr fått missfall!Rynkar på näsan
    Åhh.. beklagar..
    skickar en styrkekram och hoppas att det går bättre för er nästa gång!
  • LiAnnA

Det är roligt att så här på fredag kväll gå igenom tråden och läsa vad som hänt under veckan!!
    (och även att vissa har haft tråkigheterGråter )

Jag har börjat känna av illamåendet, främst på morgon men även lite då och då på dagarna..
    Det värsta är nog halsbrännan, eller nää föressten är det nog humöretTungan ute
    Jag har varit bortrest 2 dagar denna vecka och när jag kom hem så började jag med att gnälla och skälla sen sprang jag till sovrummet och tjöööööt hela kvällen (tills min sambo kom och fnissade till mig med några tröstande ord..)

Nu kanske jag ska försöka få i mig lite soppa, någon som har nåt bra tips mot halsbrännan?

• LiAnnA

Det finns redan en BF-lista, kanske vi fortsätter på den :)

{#emotions_dlg.flower} MAJ BEBIS 2011{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Dezert Roze -  BF3 maj, 2:a välsignelsen Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet LillEm Bf 7 maj 1:a barnet Elisss Bf 8 maj andra barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Barbabelle - BF 9 maj, första barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet. Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet frau M - BF 13 maj, 2:a barnet. jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
  • LiAnnA

Hej alla goa gravida kvinnor!

Jag har en hemsk sov period, har sovit hela helgen från ca 22-23 på kvällen fram till 14-15 nästa dag...
    Jag är sååå trött, inte roligt och sitta på jobbet och försöka vara glad och trevlig...

Och illamåendet... suck... jag vet inte vad jag ska göra.. Har köpt postafen som BM rekomendera, men det blir jag bara ännu tröttare av...

Aja, kände att det var en lite "gnälldag" idag.. Jag har längtat så länge efter det här men nu mår jag bara pyton!Kräks

Och min sambo säger - Jag önskar du får en dag då du är glad och mår bra....
    Gissa hur jag tolkar det, som att man är sur och gnällig hela tiden... :(

Jag vill bara må bra å få njuta av det här... =(

• LiAnnA
    magnolias skrev 2010-09-28 12:22:45 följande:
    Här är en till plussare!!! Har gjort tre test: ett negativt, sedan ett positivt (dessa två var med apotekets tester) och idag ett sista med blodprov för att vara på den säkra sidan!

BF Maj 2011 :)
    Ohh, GRATTIS!!
  • LiAnnA
    gosensgos skrev 2010-09-29 14:01:08 följande:
    Var på inskrivning  hos Bm igår, med min sambo. En fantastisk Bm, känns så rätt.  De4t roliga vara tt mi sambo var första att säga det.
    Detta blir ju hans första barn så jag var tydlig när jag bokade tiden att jag vill att vi blir behandlade som förstagångsföräldrar och att min sambo vill och tänker vara delaktig.  Vikten av att han får känna sig delaktig.
    Fantastiskt!
    Hon vill flytt fram min Bf men går inte med på det då jag vet när jag hade ÄL samt att min cykel bara är 24-25 dagar.  Så någonstans mellan 2/5 - 7/5 står Bf.  
    UL får ge ett mera korrekt datum sedan.  Barnet kommer ju när det kommer i alla fall
    På Bm inrådan köpte vi postafen, åksjuketabletter, för att behandla mitt envetna illamående som bara vägrar ge med sig.
    JAg mår illa hela tiden! Men men Postafen så har det fungerat idag!!!!
    Mår inte alls så illa och har till och med kunnat äta en "HEL" portion lunch!  
    Har inte klarat mer än ett par tuggor/måltid sista månaden.   
    Fungerar inte postafenet längre så finns ju Lergigan comp (hette det så? )att få utskrivet av läkare.  Hoppas att det funkar nu
    VArit hemma sedan i måndags på grund av mitt illamående, ryggvärk (foglossning?!?!) och blir hemma i morgon också, chefen tyckte jag skulle ta en dag till, för att orka jobba hela helgen sen....
    Hur är det med er andra idag?

Hur är det med magarna?
    Min är inte längre bara gasmage..... När jag ligger ner känner jag att det är en hård rund boll strax ovan blygdbenet!  
    Häftigt! 
    Åh, vad bra att ni fick en bra start med BM. Jag var själv på inskrivning förra veckan (är nu i v9+3) ska ta prover och sådant den 20/10, då kommer min sambo följa med =)
    Min BM ville åxå ändra BF till sista april, men jag tänker som dig, jag väntar på ul.

Jag har också kräkt en hel del, postafen fungerar inte för mig alls :( jag blir bara tröttare av den... Men de 2 senaste dagarna har jag mått lite bättre, det kanske börjar lugna sig..
    Å magen är nog ännu uppblåst som en ballong, annars har jag smal midja men nu ser jag bara rund ut över hela magen.. Längtar tills man får den där lilla "riktigta" gravidmagen :)

Snart snart ska vi berätta för våra föräldrar, Åhhh vad jag längtar Skrattande
  • LiAnnA

Är inte sån aktiv "skrivare" men jag följer er andra..
    Beklagar verkligen ljusgläntan3030!!
    Kul med en så aktiv tråd =)

Jag ville bara dela med mig av historien när vi berättade för mina svärföräldrar (igår)...
    Vi hade beställt choklad med texten "farmor & farfar" och åkte till svärföräldrarna för att lämna den...
    Det var bara min kära svärmor som var hemma men vi lät henne öppna chokladasken iallafall..
    Sagt å gjort, när hon läser texten så är hon tyst en stund och skiner sedan upp som en sol...
    Hon skrattar lite och säger "jag var tvungen och fundera om jag ska bli farmor till hundvalpar igen, men förstår att det till en människa" Å så krama hon om oss och en liten tår kom =)  

Hahaha, så roligt det var... Svärfar kom också hem lite senare och blev lika överrakskad han med! 
    Ha en bra dag allihopa!!!

• LiAnnA

Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna

• LiAnnA
    Muffe80 skrev 2010-10-24 08:45:28 följande:
    Beklagar. Hade du sett den lilla på UL? Och allt såg ut som det skulle?
    Tack alla!
    Allt såg bra ut på vul, det var bara lillhjärtat som hade slutat slå...
    Jag skyller på mig själv och att jag inte kunnat läsa signalerna, har just nu jätte stressigt på jobbet och inte alls mått bra... ÅHHHHHHHHHHHHHH FAAAAAAAAAAAAAAAAN..
    Hittar inte igen till bf listan, kan någon ta bort mig?
    JAg hoppas jag kan komma tillbaka i en annan bf-tråd snart..
    Kramar till er alla, VAR RÄDD OM VARANDRA OCH TA HAND OM ER!!!
Svar på tråden BF maj 2011