Inlägg från: gosensgos |Visa alla inlägg
  • gosensgos

BF maj 2011

skalbagge skrev 2010-08-31 19:16:27 följande:
    Va jobbigt det är det här med gravtecken.....igår hade jag ömma bröst, molande värk, idag känner jag ingenting!! Jag blir så jäkla nojjig av det här, vill känna hela tiden!!!

Är det många som har det såhär att alla tecken kan vara bortblåsta vissa dagar?

Jag längtar ihjäl mig till 23/9 då jag ska på VUL.
    Vilken vecka är du i nu?
    När har du Bf?
    ORon kommer och går mest hela tiden...

• gosensgos

Justerat datumordningen bara

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
  • gosensgos

God morgon!

Ni som ska göra ett tidigt UL, vart har ni vänt er då?
    På min MVC finns ingen sån möjlighet.  Behövs det remiss för det?
    Vart ska jag ringa och boka tro?

Förslag någon?? 

• gosensgos
    sylmam skrev 2010-09-07 09:05:10 följande:

Ville bara slänga in en fot här jag med. Så detta känns lite mer verkligt!
    Har precis gått in i v7. Känns helt overkligt, är första graviditeten både för mig och min kille.

Är trött, men vaknar ändå sanslöst tidigt på morgonen (jag är en sådan som sover 12timmar och gjort i flera år!) och nu vaknar jag 5.30-7 på morgonen. Brösten ömmar, magen molar. Och ska träffa BM imorgon för lite info eftersom det är första gången. Sedan ska det tydligen bli prover och sånt ungefär i v10. Ååh, vad jag längtar tills man känner sig trygg med att berätta för folk.
    Den enda som vet nu är min mamma. Pratar med min mamma om allt. Så det blev så. Men än så länge fattar jag inte alls att vi ska ha barn. Känns så overkligt. Så många gånger som det inte har plussat och nu helt plötsligt plussade det! :)

Men jag är glad, innerst inne :)

GRATTIS! 

Visst vill man skrika ut till hela världen!? 
    Jag har svårt att hålla mig så många fler än det var tänkt vet redan
    Ren lycka!

• gosensgos

Hur känns era magar tjejer!
    Vi går in i vecka 7 i morgon och jag kan inte använda mina byxor längre...
    Har faktiskt inte kunnat göra på drygt en vecka...
    Jag vet att det inte är bebismage utan att det beror på andra saker, men det hänger ju ihop med graviditeten.

Såg en annan tråd där man lagt in magbilder vecka för vecka om man känner för det, är det intressant?
    Roligt att se om fler har sån "uppsvälld" mage, samt att det är kul att se hur magen förändras när det blir sen bebismage.

TS: Skulle det vara ok för dig i denna tråd? 

Fortsatta "sammandragningar" i magen och lite oro förstås..
    Undrar stilla om det är detta ni kallar för "molvärk"? 

Solen skiner och livet är fantastiskt! 

• gosensgos
    Svea Maria skrev 2010-09-07 10:00:01 följande:
    Hej! jag var på VUL idag och fick se ett levande foster!Glad Härligt! Är i v 5+4 idag så det är lång väg ännu men de ser ju bra ut nu just... Ska på ett nytt VUL om 2 veckor och då hoppas jag på att få höra ett hjärta slå! Jag har fått kraftig värk i magen de senaste dagarna men det hade jag även med sonen så jag är inte orolig. Tydligen kan vissa ha riktigt kraftig växtvärk. Mår lite illa men annars har jag inte så mycket känningar...
    Hej hur och var bokar man VUL?

Måste man ha remiss från MVC?
    Vill så gärna checka att allt är ok så här långt...

Tack! 
  • gosensgos
    Svea Maria skrev 2010-09-07 10:43:41 följande:
    gosensgos - Jag har blivit gravid genom IVF och då kollar man alltid med ett tidigt VUL att allt är ok... Och så bor jag i Finland så jag vet inte hur det fungerar i Sverige, hoppas nån annan kan hjälpa dig!
    Tack ändå!
  • gosensgos
    solouniko skrev 2010-09-07 11:02:34 följande:
    Förra graviditeten bokade jag på en privat klinik, det kostade 200 kr tror jag men det var så klart värt det för att stilla oron lite
    Tack!

Har bokat tid nu. Den 20 sep  ska jag dit, hoppas att det lugnar mig lite.. 

• gosensgos
    Friida11 skrev 2010-09-07 21:02:54 följande:
    Hej alla glada :)

Någon som gjort tidigt ultaljud i  norra delen av sthlm? Tänkte om det fanns någon bra privat gyn här som man kan ringa till är så orolig eftersom jag sist fick missfall så vore skönt att gå och kolla så allt är ok.
    jag har bokat idag i Täby.
    Finns säkert flera, danderyd?
    Vart runt norra stockholm tänkte du?  
  • gosensgos
    Friida11 skrev 2010-09-07 21:47:39 följande:
    Jasså vad var det för klinik hur kan man nå dom? :)
    Jo jag menar precis åt det här hållet bor i Uppl. Väsby så det är rätt lagom lång till täby/danderyd
    Täby Närsjukhus Gynekologmottagningen

Svar på tråden BF maj 2011