Inlägg från: down under |Visa alla inlägg
  • down under

BF maj 2011

Jag var på inskrivning och ul igår och allt såg bra ut! Skrattande
    Enligt min mens så var jag då 9+6 och enligt ul 10+0 så det e bara en dag diff så det känns bra!
    Bebis mådde bra och man såg hur den låg och sparkade och slogs hej vilt!
    Såå underbart att se!
    Den var 32mm lång.
    Tog blodprov för kub oxå och ska dit för det 1/11..
    Lycklig!!

• down under
    Nojnen skrev 2010-10-12 20:01:14 följande:
    Vad kul att få göra VUL, visst är det härligt att kunna se hjärtat slå?!

På torsdag ska jag oxå ta blodprov för KUB, sen UL den 25/10.
    Jag är lite spänd på resultatet.
    Ja det är helt otroligt!
    Var på ett tidigare vul för några veckor sen oxå pga en blödning men allt såg bra ut då med..
    Jag skulle ha gjort kub den 27/10 igentligen men det e mitt uppe i flytten så jag sköt på det några dar.
    Det går nog bra med resultatet ska du se! Men man vet ju aldrig men man måste ju tänka possitivt!
    När jag gjorde kub med sonen så fick jag jättebra resultat så jag hoppas dom blir lika bra nu även fast jag är nästan 3 år äldre nu...hehe..
  • down under
    amisej skrev 2010-10-13 20:34:53 följande:

På måndag e de dags för mitt andra vul... längtar sååååå hoppas allt ser bra ut.

Och mannen har lovat mig ifall allt ser bra ut så ska vi shoppa för fullt. Mest nya byxor, kan inte knäppa mina helt omöjligt.

Känns lite väl tidigt. Visst magen e uppblåst men såååå hård. E de någon mer som känner lika dant??

E de någon mer som ska eller redan har köpt mamma kläder?? Går in i v9 idag :D

Jag har använt mammakläder i nästan en månad redan.. är i v 10+2.
    Har kläder sen sonen men har även köpt 3 nya mammabyxor..
  • down under
    Jean skrev 2010-10-15 12:03:13 följande:
    En annan fraga med... Jag brukar ga pa massage en gang i veckan men inte gatt sen jag plussa. Nan annan som gar eller vet. Vet att man kan gora gradivitets massage sen pa magen men rygg, fotter osv? Man hor sa manga olika saker fran alla hall att man vet inte vad man kan gora. Listan ar lang....

Jag var på massage förra helgen (är i v 10+3) och det var inga problem!
    Jag hade oxå hört en massa och var orolig men hon sa att det var ok.
    Det är vilktigt att tala om för massören bara att man e gravid så dom kan anpassa tryck o så vidare.
    Det finns även massagebord med hål för magen så man kan ligga skönt när man har större mage och hon sa även att det är vanligt att man får ligga på sidan om man hamnar på ett ställe som inte har det hålet i sin bänk.
    Alltså inga problem så det är bara att njuta!

Satt även i ett spa ett tag men det var ingen hit!
    Det var alldeles för varmt så jag fick värsta hjärtklappningen och började må dåligt så var tvungen och ta en kall dusch och kyla ner mig lite...

• down under
    Moi Mokulat skrev 2010-10-21 09:59:58 följande:
    Vilken fin mage.
    jag är i vecka 10 och kan inte knäppa byxorna. v 12 ska jag se om jag hittar par gravid jeans i gbg.
    Tack!
    Byxorna jag har på mig på bilden är gravid jeans från HM, jättesköna och fina!
    Köpte två olika färger, ljus och mörkblå + ett par svarta gravid mjukisar oxå från Hm..
    Har inte kunnat haft några andra byxor på över en månad.. så det var ett bra köp tycker jag..
    Dom var inte så dyra heller, jeansen kostade 399kr st och mjukisarna 199kr bara... dom e supersköna och åker på så fort jag kommer hem. (mjukisarna).
  • down under
    Tiiinaa skrev 2010-10-21 14:14:18 följande:
    Vilken fin och rund bebismage.. Jag förstår att du inte kan dölja den. Kan knappt dölja min heller...men jag har ingen anledning att dölja min nu för alla vet att vi ska ha barn nu :) Känns skönt!
    Tack! Din e oxå fin! Skrattande
    Visst e det skönt nu när alla vet?!  Inget mer smygande!
    Nu väntar jag bara på att sparkarna ska komma! Längtar!!
  • down under

Imorgon ska jag äntligen på kub!!! Ska bli så kul att se lilla bebben igen!
    Hoppas att vi får bra resultat bara!
    Känns lite sent bara... med första barnet gjorde jag det i 11+5, imorgon kommer jag att vara i 13+0.
    Men det blir nog bra! Håll tummarna!

• down under

Va konstigt att dom tyckte det!?
    Vad jag har förstått så är sista dagen 13+6 och dom flesta verkar vilja göra det i vecka 12..
    Skumt!

• down under

Nu har jag varit på Kub!!
    Allt såg jättebra ut!
    Lillskrutten var väldigt livlig, kul att se!
    Hjärtljudet låg på154 slag i minuten
    Den var 66.3 mm lång och jag är enl UL 12+6 vilket stämmer med mina beräkningar.
    Huvudet var 21.4mm brett.

Risken för ds enligt min ålder var 1:564
    Men risken beräknad efter blodprov + ul var 1:11273 vilket var lika bra som om jag hade varit 15år..haha
    Så jag är jättenöjd!!Skrattande

***SÅ LYCKLIG***

Svar på tråden BF maj 2011