• Lyckomia

BF maj 2011

Jag har berättat för en kompis. Egentligen vill man skrika ut det till hela världen men samtidigt vågar man inte riktigt om det skulle hända något.

När har ni tänkt "gå ut" med det?

Idag var min bim så jag gjorde ett till test så min sambo skulle få se. Att se hans lite skrämda men lyckliga flin gör min dag. Älskar honom så galet mycket!

• Lyckomia

Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...

• Lyckomia
    skalbagge skrev 2010-09-05 13:19:17 följande:

Hej alla!

Jag är lite nyfiken på om det är någon som bor i järfälla, eller iaf norrut i sthlm?

Jag bor i Solna...

Jag fick min första okontrollerade hormonella gråtattack idag. Skrattade och grät samtidigt och fattade inte varför. Min sambo kollade konstigt på mig och skrattade och så gav han mig en kram och var världens goaste!!!
  • Lyckomia

Nu har jag ringt BM och fått inskrivningstid 12 oktober... Känns som en evighet dit!!! Längtar som en tok och hoppas att krabaten vill stanna kvar i mig!

• Lyckomia

Konstaterar att katrinplommonjuice är galet äckligt. Men vad gör man inte för att få fart på magen. Den står ju stilla om jag inte hjälper den på traven...

Kom på mig själv med att dregla över bebiskläder på Lindex igår. Dom är ju så små och söta Men här ska det inte köpas något på många månader!

• Lyckomia

Min molvärk har avtagit ganska rejält vilket är skönt. Nu kommer det bara lite om jag gör något väldigt hastigt så jag har fått börja ta det lite lugnare.

Jag är även tröttare än vanligt och sitter och gäspar ganska ofta, känns lite otrevligt men vad tusan ska man göra...

Kissar väldigt ofta och tror att jag ska gå ihjäl av analklådan som troligtvis dykt upp av att jag blivit förstoppad. Köpt salva på apoteket idag och ber en bön att det ska hjälpa!!!

Mina bröstvårtor har blivit större. Det gick över en natt och såg jätteroligt ut eftersom jag inte var beredd på det.

Har mått lite illa men inte de senaste två dagarna. Skööönt!!!

• Lyckomia

Mina symptom är olika från dag till dag. Igår höll jag på att somna hela dagen och nu sitter jag och mår superilla... Magen är svullen också... Hur snart kan man se en liten kula på riktigt?

• Lyckomia

Usch och fy och blä och pest och pina!!! Vaknade imorse och pallrade mig upp halvsovandes. Började må ruskigt illa på en gång och lyckades göra en smoothie. Tog täcke och kudde och la mig i soffan och sörplade i mig. Sen somnade jag igen. Nyvaken igen och fortfarande illamående. Det är inte så illa att jag vill spy men det finns där hela tiden. Sjukt irriterande! Jag är glad att jag är student och inte har ett jobb jag måste vara på hela dagarna när jag mår såhär...

• Lyckomia

Vi kommer nog ta reda på könet om möjligheten finns. Dels för att utesluta hälften av alla namnförslag och för att jag känner att jag vill veta. Jag vet att det här kan uppröra många eftersom det är en "förbjuden" tanke. Missförstå mig inte nu, jag kommer älska mitt barn oavsett kön, men jag har alltid önskat mig en dotter. Om vi tar reda på det innan får jag tid att ställa in mig på vad det blir för något.

• Lyckomia

Usch, sitter och försöker äta lite frukost. Ursäkta uttrycket men jag mår så jävla illa hela jävla tiden!!! Var hos BM på hälsosamtal i förrgår och fick order om att småäta hela tiden för att hålla illamåendet i schack. Det värsta är bara att äta det första på dagen. Hemskt!!! Känns så himla tråkigt att vara tvingad att gå upp när jag vaknar nu på helgen och äta när sambon kan ligga kvar och ha det bra i sängen. Fan! Känns som att det blir en dålig dag!

• Lyckomia
    Jodi skrev 2010-09-18 17:07:39 följande:
    Själv har jag efter 7 veckor av oproblematisk graviditet nu inne i v 8 blivit illamående! Usch, det är ju inget roligt! Det värsta är hur osocial jag blir, vill helst bara ligga hemma i soffan och dega...
    Säger detsamma! Jag känner mig som världens sämsta sambo. Ligger bara med täcke och kudde i soffan och mår skit. Inte ens choklad vill jag ha, jag som vanligtvis är beroende av choklad.
  • Lyckomia

Jag står inte ut med det här illamåendet längre. Blir helt tokig! Någon som har prövat åksjukeband från apoteket och vet om dom funkar?

• Lyckomia

Köpte sea-band igår och tyckte att det hjälpte lite då. Idag funkar det inte alls utan jag har precis premiärspytt. Fy fan vad jag hatar illamåendet!

• Lyckomia

Är det nån mer än jag som mår skit? Det enda jag klarar av är att ligga i soffan hela dagarna. Tack gode gud att jag är student och kan göra det och inte behöver pallra mig till ett jobb, det hade jag aldrig fixat. Mår konstant skitilla och är supertrött. Aldrig nånsin att jag utsätter mig för en till graviditet om jag ska må lika piss rent ut sagt!

• Lyckomia

Har precis varit på ett möte och inte spytt på hela fm. Så himla glad!!! Mår fruktansvärt illa och skulle gärna vilja men efter gårdagens kaskader fick jag så ont i halsen. Det fräter ju så förbaskat!

• Lyckomia

Varför verkar det som så många får gå på VUL? Min BM pratade bara och det "stora" UL.

• Lyckomia

Jag har hittat räddningen!!! Postafen är drömmen och har räddat mitt liv för tillfället. Efter en veckas sängliggande och spyor har jag nu fått tillbaka mitt liv. Visst blir jag sjukt trött av tabletterna men det gör fan ingenting så länge jag slipper må illa och spy! ÄLSKAR POSTAFEN!!!!!!!!

Svar på tråden BF maj 2011