• Jodi

BF maj 2011

we wish for a baby skrev 2010-09-03 13:35:49 följande:
    Hej tjejer! Här inte humöret på topp... kissade på en sticka från testlagret i morse & använde mig då av mprgon urin, fick då ett ytte pytte svagt streck igen, gjorde ett igår kväll oxå & då fick i pricip inget streck om jag inte vetat att jag är gravid så hade jag nog inte förmått mig hitta de ;/ Så min stora fasa är att vi nu håller på att förlora även de här barnet..... usch! Kan inte tänka mig nåt annat eftersom jag i måndags hade ett lysande blått plus, fattar ingenting! Är alldeles tom i bollen, nu när jag skulle logga in på nätet så fick jag totalt hjärnsläpp & glömde internet koden som vi har haft samma i 6års tid, fick ringa min man på de sista förösket & fråga! han skulle köpa ett cb didital idag när han slutade jobbet eller vanligt hmm vet inte vad som kan va bäst. men jag hoppas de är fel på testlagret stickorna, men funderar samtidigt på varför de skulle vara de... fel på just MINA stickor?! Dom säljer ju hur många som helst så dom bör väl vara bra pålitliga? Ja fyy vilken lång väntan de blir nu fram till i eftermiddag då jag får hem cb testet, är de oxå svagare så vet jag ju vart de är på väg.... suck!
    Måste fråga: varför fortsätter du att testa om du har fått ett tydligt plus? Verkar bara vara stressande för dig!
    Jag är oxå orolig för att det har dött, tycker att symtomen har gått tillbaka så. Har bara lite ömmande bröst, annars är jag precis som vanligt. Jobbigt om man har MA och går och tror att man är gravid flera veckor till....

Nån annan vars symtom har minskat?
  • Jodi

Misswiren: håller tummarna att allt är bra!!

Känner mig lite deppig idag, har fått för mig att jag inte är gravid längre...
    Hur ska man stå ut ända till ultraljudet i v18? Det känns som att det inte är förän då man kan andas ut.
    Längtar efter lite symtom, lite illamående eller nåt tack!!

• Jodi
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 18:07:51 följande:
    sitter just nu med mitt CB test i handen & kan inte annat än konstatera att de inte kommer bli en fortsatt graviditet utan de kommer sluta i ett MA, de är de svagaste plus jag sett & hcg värdet har sjunkigt kraftigt. Jag tar fragmin sprutor som är blodförtunnande så därför släpper med all säkerhet inte fostret själv så de blir en skrapning. ska ringa akuten imorgon för ett vul så jag får de bekräftat & kan försöka se framåt igen.... men usch så tomt de känns! Har haft ont under dagen oxå otäcka sammandragningar liksom..... så statistiken börjar visst ta sig... skit för missfall de gör så ont i kropp & själ!
    Åh nej, är så ledsen för din skull!!! Trots att man bara är gravid några veckor så hinner man ju ändå hoppas och få förväntningar! Styrkekramar, tänker på dig!
  • Jodi
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-04 10:03:11 följande:

Har ni berättat för någon ännu om att ni blivit gravida...

jag har nu berättat för en enda person (förutom sambon) och de var till min mamma.. känns så skönt att ha någon mer att prata om det med nu. Men vi har inte tänkt att berätta för nån annan på länge...

Jag har berättat för 4 st nära kompisar. Dom har vetat att vi har försökt, så de kan lika gärna även få veta att det nu lyckats! Nog skönt att de vet om det blir missfall oxå... Längtar tills den 20/10, då har jag gått 12 veckor och kan berätta för familjen! jobbet tänker jag vänta med så länge det går, gärna till efter UL v.18.

När tänker ni andra berätta för chefen?
  • Jodi
    FrökenFideli skrev 2010-09-05 09:46:55 följande:
    Hallå och grattis alla!!

Jag har BF den 8:e

Men känner mig orolig för att jag håller på att få mf så får se....
    Fick som mensvärk igår och bruna flytningar. Sen kom och gick det onda och det kom även blod.

Idag har jag varken ont eller blödningar. Vet inte vad jag ska tro!!!! Usch!!! Vill vill vill att det ska få vara kvar!
    Usch, låter inte kul! Men att blöda lite ibörjan är visst normalt. Kom det klumpar?
    Hoppas det bara var något tillfälligt, låter ju så om det slutat!
  • Jodi
    we wish for a baby skrev 2010-09-05 11:34:08 följande:

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

Hoppas de bara är en tillfällig blödning för dig, men bruna flytnongar är ju inte ett så bra tecken Rynkar på näsan
    Du finns i mina tankar skickar dig en massa styrka!
    Kram

Så ledsamt det är! Tyvärr säger väl statistiken att ett antal av oss tyvärr får hoppa av tåget för tidigt...
  • Jodi
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-05 13:07:08 följande:
    Styrkekramar till We wish for a baby{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som är gravida och vaknar om nätterna/sover oroligt? Skillnaden från första graviditeten är annars en mer påtaglig hunger & trötthet. Humöret är hemskt ibland, även om jag är en humörsmänniska i normala fall också Längtar till slutet av sept då vi ska på återbesök och kontrollera fostrets hjärtljud!
    Är allt som det ska? Det får man verkligen hoppas på.

Underbart väder idag! Måste ut i solen en stund igen innan dottern vaknar...!
    Jag sover bra förrutom när jag blir väckt av värk som sitter i ca 15 min. Det hände två ggr i natt 02 och 04.30. Hoppas det är normalt...
    Annars är humöret ovanligt jämt för att vara mig!
    Du skrev att ni skulle på åtebesök i september, har ni redan varit på inskrivning?
  • Jodi
    sarasessi skrev 2010-09-06 15:59:28 följande:
    Hej alla nyplussade o lyckliga! Här är en tråd som passar mig. Plussade i lördags. Första barnet, andra försöket :) Gick snabbare än vad jag hade tänkt. Nu hoppas man bara så innerligt att det vill stanna.

Vet dock ej bf datum men enligt förlossningsuträknare på nätet blir det 15 maj om jag utgår ifrån när jag tror att befuktningen skedde. Räknar ni ifrån sista mensens första dag eller ifrån då befruktningen troligtvis ägde rum?

Jag har nämligen haft oregelbunden mens efter pillerstopp, så kan inte fylla i hur lång min cykel är. Hade sista mensens första dag 10 aug. Fick starkast utslag på äl testen den 22 aug. Då är det väl bäst att räkna från den 22?

Glad o lite halvt förvirrad nygravid :)
    Jag räknade från dagen efter jag fick utslag på ÄL-testet, det tycker jag verkar säkrast.
  • Jodi
    Fröken Löken skrev 2010-09-06 18:12:24 följande:
    man räknar väl alltid från sista mensens första dag? Så är man i vecka fem är man egentligen i vecka tre eftersom man inte är gravid de två första veckorna. Det är väl så barnmorskorna räknar? Eller jag kanske är helt ute å cyklar, är ju min första graviditet oxå!
    Jag räknar från 26/7 då jag fick sista mensen, mao är jag i vecka 5+6, alltså 6e veckan, går in i vecka 7 imorgon :)
    Ja, BM räknar som du skriver och sen justerar man datumet vid ultraljudet. Men jag hade så oregelbunden mens och ÄL på dag 17 så jag valde att räkna från ÄL. Men det skiljer bara några dagar på beräknad BF, så det spelar inte så stor roll egentligen.
  • Jodi

Känns som det kommer bli trångt på BB i maj! Listan är lång och vi har bara kommit till den 16:e! Skrattande

Svar på tråden BF maj 2011