• frau M

BF maj 2011

Med sonen jag redan har ville vi inte veta.
    Nu med mitt andra, å killens första iof, har vi inte bestämt oss än. Det känns som att det inte gör lika mycket om man får reda på det med denna. Vi funderar fortfarande..
    Har redan blivit överraskad en gång. Även om jag var näst intill säker på att det skulle vara en pojke då ändå. hade nog blivit väldigt överraskad om det varit en tös då.
    Dåvarande svärmor spådde mig med guldring i guldkedja över vänster handled. Å mot slutet av graviditeten kunde hon tom säga att det var en stor kille, å det var det.
    Hon sa iof oxå att jag kommer få tvillingflickor efter han.
    Måste göra om det testet igen. Å se om det fortfarande visar så.

• frau M
    Jean skrev 2010-09-15 11:01:40 följande:
    Oronen ar inte fardig utvecklade forran vecka 24. Sa efter de antar jag!
    har för mig de hör tidigare än så. men minns inte när... hmm
  • frau M

Hur kommer det sig att så många får göra ul så tidigt. jag fick bara göra det en gång med första barnet..  eller 2 iof, men det andra var sista dagarna innan han kom..

Min mage har blivit stor redan. Har en början till en liten kula.. kan knappt ha nå kläder längre.. å svårt å dölja.
    Är i v7.

Har mått illa hela dagen idag. Jobbigt. Men men...

• frau M

Å jag jobbar på tåg.... långa dagar dessutom...
    får typ småäta hela tiden.. å dricka cola å loka. Det hjälper lite mor illamåendet...
    sen är jag ju supertrött å frusen hela tiden...

• frau M
    Jean skrev 2010-09-21 05:11:29 följande:
    Var forsiktig med att inte dricka for mycket cola med tanke pa caffeinet. Valj hellre caffein fri lask, lask hjalper mig med sa de blir massor med ginger ale och lemonade.
    ahhh det hade jag inte tänkt på. Tack.
  • frau M
    minya skrev 2010-09-20 22:02:49 följande:
    det skulle jag vilja börja med, kräver de utbildning och så? 
    känner för att sadla om totalt och göra nått helt annat ett tag 
    fick intern utbildning av företaget. Sedan får vi utbildning varje år, eftersom det är ett säkerhetsjobb. Måste skriva prov varje år, för att få jobba.
    Är ett antal antagningsprov oxå för att kunna jobba som det. Vissa saker man måste klara av och kunna.
    Men är ett jättekul jobb jobb, trivs verkligen. Omväxlande, å man vet aldrig vad som händer..
  • frau M

det är bara å kontakta någon av alla operatörer å höra sig för. De brukar alltid söka folk till sommaren iaf

• frau M
    Lyckomia skrev 2010-09-22 17:52:17 följande:
    Varför verkar det som så många får gå på VUL? Min BM pratade bara och det "stora" UL.
    det undrar jag å
  • frau M
    tove83 skrev 2010-09-22 21:12:43 följande:
    har ringt min barnmorska idag...äntligen fick jag tag på henne!! så den 8/10 ska jag dit på en första kontroll,ska bli kul men lite jobbigt att det är mer än 2 veckor!!!

jag har oxå varit en jäkla ragata..hehe igår blev jag så arg men jag vet inte riktigt varför??? vad väl att min sambo sa nåt på ett visst sätt..jäklar vad jag tände till...han trodde jag skojade först,stackarn
    jag har oxå tid hos bm 8/10 för inskrivning.
  • frau M

Hur tidigt kan man få reda på om det är en eller två i magen?
    Har en känsla av att det kan vara två st här inne. Ligger i släkten, hos oss båda. Och min mage är stor redan. Mycket större än med sonen... antal veckor före. Å jag mår illa dygnet runt. Mår mycket sämre nu än med sonen.
    Nog för att magen blir större fortare med andra, men inte redan v 6 som min blev.
    gick in i v8 igår, å måste börja med mammakläder typ snart. Har bara ett par byxor jag kan ha, å de var på tok för stora tidigare. mina vanliga byxor jag hade har jag inte kunnat ha sedan v6

• frau M

Jag mår illa typ hela dygnet...
    mest sugen på salladsblad med vitlökssås =)
    å kolsyra =)

• frau M
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:12:24 följande:
    Tjejer jag har fått en fastttt tjänst. Jag har fått ett joobbbbbbb eller de hade jag hade jag innan, men nu fast tjänst.
    Chefen som hatar föräldra lediga vet inte att jag är gravid hehehehhehe
    Kommer bli hemskt
    jag hade sån tur med förra grav jag att precis en vecka efter att jag skrev på kontraktet för fast heltidstjänst så blev jag sjukskriven, å kunde inte jobba en hel månad efter det innan bf, å sen vart jag ju mammaledig. Så det tog ca 2år innan jag verkligen jobbade heltid =) å då hann jag med å få två läneförhöjningar på det å =)
    Men han hade inte kunnat ge tjänsten till någon annan heller även om han visste om min grav då, det var min tur, å det visste jag, å många andra å...
  • frau M
    Moi Mokulat skrev 2010-09-27 20:21:08 följande:
    jag fick denna tjänsten före en annan. Hoppas inget händer nu med min  fasta tjänst och facket.
    Men jag ersatte en annan tjej som hade en fast tjänst
    nä det är ju olagligt att inte anställa eller avskeda någon pga graviditet. Så skulle arbetsgivaren ha några invändningar så är det bara å dra in facket...
  • frau M

Jag tål ingenting som är sött. Mår bara mer illa av det. Smakar socker sött klibbigt i munnen på mig. Usch! Det enda jag vill ha nu är lime! Kan äta det istället för apelsin. Nyss pressat ner en massa limesaft i ett glas vatten. Gott!
    Mår illa av typ allt numera. Kan knappt sitta på bussen, eller gå på stan. För många lukter. Blä!

Ska på inskrivning på fredag.

Svar på tråden BF maj 2011