Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

BF maj 2011

Mary skrev 2010-10-27 21:13:34 följande:
    Hej!
    Jag har inte haft så mycket tid eller ork att skriva här på länge, men nu har jag fått lite energi.
    Var på KUB igår och är helt överväldigad över att ha fått se krabaten i min mage. Nu kan jag själv tro på det!
    H*on var 6 cm lång och huvudet var 2 cm i diameter och KUBtestet var låg risk, storleken stämde bra överrens med vad som förväntas vid den tiden. Kan inte vara mer nöjd!
    Väldigt uppskattat :) Var hon Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen i Stockholm. Kan verkligen rekommendera dem.
    Kul att höra att det gått bra för er andra som gjort KUB också!
    Oh, visst är det en under känsla att se den lilla :) Vilken vecka är du i? Jag gjorde nämligen vul igår och blev framflyttad en vecka. Min var 48, 3 mm och dem beräknade att jag då var i 12+0. Kan det stämma?
  • sarasessi
    Mary skrev 2010-10-28 20:00:44 följande:
    Ja! Helt underbart! Jag rekommenderar alla att göra ett ultraljud eftersom det helt plötsligt känns mer verkligt :)
    Jag var enligt min egen beräkning 12+1, men enligt deras beräkning på längd (57mm) och huvudbredd (19mm) i v12+2. Men hon sa att det är svårt att mäta exakt när de är så små.

Du är säker på att det inte var 58mm då?
    Det står både 12 w 0 d och 48, 3 m.m på bilden, så nej det var inte 58. Jaja, dem sa att det såg bra ut iaf. 
  • sarasessi
    Mary skrev 2010-10-29 18:01:45 följande:
    Jag såg det när jag kollade på bilden efteråt... Men jag tycker det är underligt att de kommer fram till så olika. Men så länge allt såg bra ut så spelar väl egentligen inte exakta graviditetslängden någon roll. Man kanske går över tiden eller föder för tidigt i varje fall... Så nu får vi bara NJUTA! 
    Det har du rätt i. Det är nog mest för min egen skull. Är väldigt intresserad av vad som händer vecka för vecka och följer det in i det minsta så vill ju gärna följa bebisen i rätt fart. Men egentligen så är det inte så viktigt. Har fått tid för RUL nu 9 december och då får vi väl veta mer antar jag :)
  • sarasessi
    Moi Mokulat skrev 2010-12-22 15:17:01 följande:

Var på UL idag. BF 27 maj.
    En pöjk till!
    Jag som hoppades på en tjej men men jag är lycklig som bara den för det.
    Några fina namn?
    Sonen heter Wille

Tycker Sam hade passat bra till Wille. Om vi får en pojke blir det antagligen en Edvin! :)
  • sarasessi
    Tiiinaa skrev 2011-04-25 16:41:06 följande:
    Nu har jag börjat få värkar!! Det är ca 10 minuter mellan dem!!
    Spännande! Lycka till :)
  • sarasessi
    natalieh skrev 2011-04-27 07:27:27 följande:
    Huja! Igår kom det en välskapt pojke kl 18.13 3205 g 49 långa! V 36+3. 13 timmar tog hela kalaset efter att vattnet gick kl 05.15 på morgonen! nu ligger han här tätt intill och myser.. Lyckan är total och helt obeskrivlig! Tack för alla lycko önskningar!
    Stort grattis till pojken!!
  • sarasessi

Stort stort GRATTIS La vie en rose och Nathalieh! :) Nu längtar man helt GALET mycket men jag får nog hålla ut lite till. Bf 15 maj.

• sarasessi

Grattis Kottemor! :)

Saso87
    : Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.

• sarasessi
    Saso87 skrev 2011-05-08 12:28:34 följande:
    Jag kom några dagar för tidigt och min bror 1 v. för tidigt, så jag tycker att jag borde ha turen på min sida =) Att INTE gå över tiden. Men vi får väl se, min mamma kände inga förvärkar eller nåt innan heller.. precis som jag. Känner lite sammandragningar ibland men inget mer. Tror det sätter igång när det väl är dags på riktigt.  Men hur kan man plötsligt bli så otålig? 

Tror att man börjar bli otålig för att man vet att det är så nära. Graviditeten har inte känts så påtaglig förrän nu tycker jag. Innan så har bebisen känts såååå långt borta och jag har istället haft en "strävan" efter nästa bm-besök, att få gå in i en ny vecka, att få inhandla och förbereda allt innan bebisen kommer m.m. Nu är jag ledig, allt är färdigfixat och bebisen enda målet :) 

Verkar som om många haft olika erfarenheter angående om det är genetiskt eller inte. Ja, vi får väl se. Jag önskar att den kom nu i veckan men gissar på 21 maj. (bf 15 maj som sagt) :)

• sarasessi
    eelliinnaa skrev 2011-05-09 09:20:56 följande:
    Varje gång jag vaknat klart vilket har varit extra många gånger så har jag haft sån mensvärk/molvärk. Fortsatt nu på morgonen plus att det känns i ryggen. Gör inte jätte ont men det känns. Hur fan vet man att det börjat lite smått eller att kroppen bara retas? Jag tror på det sista. Tar mig en frukost och väntar. Fortsätter det får jag ta fram klockan och kanske ringa älskling och skrämas lite.
    Jag har vaknat tidigt med ryggont/mensvärk flera dagar i rad men ingen förlossning som satt igång än men kanske kan det vara på gång för dig. När har du bf?
  • sarasessi
    eelliinnaa skrev 2011-05-09 11:07:51 följande:
    Sarasessi: tror inte heller att det blir något men värken fortsätter komma mest i ryggen. Har bf 15 så vem vet. Grattis till down under.
    Då har vi bf samma dag :)
  • sarasessi

Verkar som att det är så många som erbjuds hinnsvepning. Där jag går tittar det inte på tappen hur mogen/öppen man är eller liknande och erbjuder inte hinnsvepning vad jag vet :( Och dessutom sätter dem inte igång fl här i Göteborg förrän man gått över 3 veckor. Tror dock inte det är så vanligt att gå så lång tid över tiden.

• sarasessi

Stort grattis eelliina! Då var det dags då när du kände molvärken :) Hoppas att min ryggvärk/mensvärk snart också visar resultat :) Lägg ut bild snart så vi får se din lilla Meja! :)

• sarasessi

En liten uppdatering från mig. Vattnet gick 19.45. Vi åkte in på kontroll och är nu hemma och väntar in att värkarna ska komma lite tätare. Bf på söndag så den lill* är punktlig.

• sarasessi

Det blev en liten kille och vår älskade Edvin är här. Han föddes i fredags den 13 maj kl: 13.10, vägde 3440 gr och var 49 cm lång.

Svar på tråden BF maj 2011