• Vix

BF maj 2011

Tips för illamående:
    Seaband, åksjukeband ifrån apoteket. Funkade för mig vid båda mina grav. men nu mår jag inte illa
    Ingefära: Tugga på en liten bit.
    Frukt: Som någon sa så kan frukt funka väldigt bra.
    Åksjuketabletter: Om illamåedet är riktigt illa så kan åksjuketabletter funka, men prata med bm först.

Billiga mammakläder:
    Ta en titt på
    www.tradera.se
    www.blocket.se
    Barnklädloppisar. Brukar finnas mycket fint där

ljusgläntan3030 skrev 2010-09-11 20:31:06 följande:
    Tråkigt för er alla som fått så mycket illamående.. jag har hittills bara haft det en dag.. har mest ömma bröst o är trött..

jag tycker att jag kännt ilningar/stick på vänster sida så jag har ju förstått att ägget måste fäst där nånstans men sedan en tid har jag även känt ilningar och stick på höger också!?

Hur känner ni?? känner ni på en eller båda sidor??

Jag känner lite stickningar på lite olika ställen. Dock inte mycket alls. När jag väntade andra sonen kom jag ihåg att då gjorde det ont på ett och samma ställe på höger sida. Gjorde så ont en natt att jag dagen därpå ringde till Kvinnokliniken och fick göra ett VUL, jag var orolig för ett utomkved. Men allt såg bara bra. Hade bara rejäl växtvärk

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Vix

Har fått tid hos BM den 22 september för inskrivning och hälsosamtal kommer att var i vecka 8 (7+1) Kommer att ha samma barnmorska som jag har haft under de tidigare graviditeterna.
    Känner just inget. Sjukt stor skillnad mot mina tidigare graviteterna. Fast möjligen lite i brösten som börja spänna och klia samt kanske lite illamående på eftermiddagen.

• Vix
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-15 07:35:52 följande:
    Ni som har barn tidigare, stämde kinesiska kalendern på era tidigare barn om ni räknar ut?
    Nej stod båda gångerna att jag skulle få flickor och jag fick pojkar :) Denna gång stod det pojke så det blir spännande och se om jag är lite tvärtom ;)
  • Vix

Grattis till alla Plus

emeliemarietherese skrev 2010-09-15 16:40:18 följande:
    Upptäckte nyss när jag gick på toa att jag fått ljusrosa flytningar..ömheten i brösten har också börjat avta men jag trodde att det inte var ngn fara..
    Nu är jag så rädd att jag ska förlora min lilla bebis :( Hoppas på att det inte kommer ngt mer!!!
    Håller tummarna att liten mår bra :)
  • Vix

Apropopå drömma konstigt så beror det flesta gångerna på att man är så kissnödig. Fick veta det av en vän och det stämmer tycker jag. Men det är lite svårt att inte vara kissnödig när man är gravid

Nu har jag mått så illa i två dagar att jag har bara gått och vänta att snart så kräks jag *urk* men har lyckats hållit det tillbaka. Men vet inte hur länge till jag kommer att lyckas med det.

• Vix

62st blivande BEBBAR  är med i listan (om jag räknat rätt)

{#emotions_dlg.flower}MAJ BEBIS 2011{#emotions_dlg.flower}

Misssindra - Bf någon gång i maj, 3e barnet

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet
    Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet
    Emma86 - Bf 1 maj, första barnet
    Jean - Bf 2maj, 1:a barnet
    Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet
    Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet
    gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet
    Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet
    Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet
    mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet
    Dezert Roze - BF3 maj, 2:a välsignelsen
    Nojnen - Bf 5 maj, 1.a barnet
    therojasfamily - Bf 5 maj, 3:e barnet
    novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet
    gulliguld Bf 6 maj 2: barnet
    LillEm Bf 7 maj 1:a barnet
    Elisss Bf 8 maj andra barnet
    MiDi Bf 9 maj, andra underverket
    Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet
    Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet
    Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet
    ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet
    Barbabelle - BF 9 maj, första barnet
    Cina1978 - BF 10 maj, andra barnet
    Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet
    Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet
    Ladylovelylocks - BF 11 maj, 1:a barnet
    Tove83 -Bf 11 maj, förrsta barnet.
    Jojo7809- Bf 11 maj, första barnet
    Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet
    JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet
    Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet
    frau M - BF 13 maj, 2:a barnet.
    jakeline - BF 13 maj, 2:a barnet
    eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet
    Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet
    Lovelyy - Bf 14 maj 2:a barnet
    Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet
    Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet
    Anna8505 - BF 15 maj, 1:a barnet
    sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
    Ewima - Bf 16 maj, 2:a barnet
    emeliemarietherese - Bf 16 maj, 2:a barnet
    Annizen1 - Bf 17 maj, 1:a barnet
    Maddelu- Bf 18 maj, 1:a barnet
    vintervärld - Bf 18 maj, 1:a barnet
    Kevin Molly - Bf 20 maj, 4:e barnet
    Moi mokulat - BF 20 maj 2:a barnet
    LadyA01 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Jennie85 - Bf 24 maj, 1:a barnet
    Ofeigur - Bf 24maj
    Maj09 - BF 25 maj
    Kottemor- BF 26 maj, 3:e barnet
    Rose - BF 27 Maj 2:a Barnet
    2barnsmammaaa - bf 28 maj, 3:e barnet
    murunen - Bf 29 maj, 1:a barnet
    HiHi .Bf 30 Maj, 3:e barnet
  • Vix

Ska på inskrivning på onsdag, det är mitt tredje barn. Kommer då vara i vecka 8 (7+0) då. Har inga problem att ha mina kläder än så det ska bli spännande att se när man måste ta och damma av gravidkläderna

• Vix

Gjorde lite spådom på mig själv http://pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Madame-Zaritska-predicts-your-birth-experience-1.php spännande för att se om det slår in. Jag gjorde samma med mina söner och det stämde

Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be light. Your baby will arrive in the early afternoon. After a labor lasting approximately 17 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 14 pounds, 3 ounces, and will be 21 inches long. This child will have light gray eyes and a lot of brown hair.

• Vix
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 12:59:03 följande:
    hihi gjorde precis detta test  www.thelaboroflove.com/chart/pred.html
     Enligt detta blir det en pojk...Så ja, en av varje då eller hihi tror iofs inte att det är tvillingar
    Fick en flicka också på detta test spännande
  • Vix
    Therre skrev 2010-09-29 08:22:10 följande:
    Jag sitter i liknande sitts de där med arbete iaf. jag är beräknad i början av maj och min chef vill ta ned mig i tid jag som jobber bara 50% redan nu, han ville dra ner min tid redan nu i okt men jag sa att jag jobbar så länge jag vill och orkar. då snackar han om att han vill ha någon med fart och ork och frågar hur de kommer gå senare och hur de kommer fungera:S hur fan ska jag kunna veta de redan nu? de vet ju ingen, så jag pratade iaf med facket och jag fick höra nu idag att de ska ordna ett möta med min chef och prata med honom om detta:D de är ju skönt att de gör ågot men jag är JÄVLIGT orolig för hur han kommer att bete sig mot mig sen när facket hör av sig till honom... jag som redan verkar vara en slagpåse på jobet som bara får skit görat och bara får höra en massa gnäll.

Imorn skulle jag vart ledig men han har skrivit upp mig på schemat att jag ska jobba och jag sa till honom igår att jag har tid hos barnmorskan imorn så jag kan inte jobba då gick han i tacket och blev helt galen.. tyckte att jag skulle avboka tiden osv, men jag måste verkligen gå dit pga vissa omständigheter... men han fattar inte och kommer aldrig förstå de ända han tänker på är han själv och pengar...

Men jag ska iaf försöka stå på mig och börjar hann hålla på ännu mer så kommer jag berätta de för facket också för jag orkar inte ta tag i allt själv jag som annars försöker hålla mig undan honom så mycket jag kan...
    Fy vilken jobbig chef. Vad jobbar du med?
    Stå på dig för så får man inte behandla sin personal.
Svar på tråden BF maj 2011