• maddelu

BF maj 2011

Jojo7809 skrev 2010-09-20 08:34:42 följande:
    Jag skulle vilja ha mer symtom, jag har öma/lite svullna bröst, svullen mage och molande värk av o till! Har mått illa 2 gånger i helgen i några timmar, men det verkar som det kommer när jag slarvar med maten! Ibland får jag för mig att jag inbillar mig! Glad är i vecka 6+4, och vill verkligen att tiden ska gå fortare! Flört
    jag är i v 6 + 5, enl mina beräkningar iaf. Jag har samma symtom som du, alltså inte så mycket. Men efter allt man har läst här på FL aå avundas jag inte dom som mår jätte illa och spyr typ hela tiden mm mm. Jag tror att vi kommer att få mer och mer symtom. Men jag håller med dig, vill gärna ha mera "tecken" på att det faktiskt är på riktigt Glad
    Tiden går sååå sakta... en hel månad till inskrivning för mig.

Hoppas allt kommer gå toppen för dig!
  • maddelu
    carwho skrev 2010-09-20 13:24:45 följande:
    Jag har inskrivning den 14 okt Kommer vara i v 8 då.

Hörni jag älskar mat o allt som har med kost och göra, så jag undrar lite så här: Hur/Vad äter ni en normal dag så här i början av graviditeten??
    jag är i vecka 6 ( 5+5)..
    Jag har börjat tänka lite mer på vad jag äter och inte. Tidigare var jag jätte dålig på äta frukt.

Men idag kan en vanlig dag se ut såhär ungefär..
    Frukost: Macka med ost och gurka. En liten youghurt. Ett ägg med kaviar. Ett glas juice. Kasnke en morot oxå.
    Mellis: en morot (annan frukt)
    Lunch : (varierar mycket)..ex. 1 risifrutti. 1 banan. 1 hårdmacka med keso. eller makaroner och korv.
    Mellis: banan eller morot och sockerärtor (gooooda!!)
    Middag: (varierar mycket) : torsk, potatis och gröna ärtor. Pyttipanna. mm mm mm Försöker äta grönsaker till.
    Kväll: frukt och grönsaker. 

Ungerfär nått sånt..men själva målen, lunch och middag varieras som vanligt..
  • maddelu
    helooo!!
    Hur går det för er allihopa??? hoppas det går toppen. För mig står det gasnka still känns det som Foten i munnen Går in i v. 7 imorgon ,,,,Får inga mer symtom direkt..Det jag känner av är ömma bröst, trött, lite yrsel ibland, kissnödig ofta, lite trög i magen.....MEN , det blev ju en hel del symtom iallafall Cool
    Ringde min Bm idag för atf höra om jag kan få  göra ett VUL. Det fick jag inte Rynkar på näsan Iallafall i min kommun har dom inte resurser för att göra VUL" bara för att". Måste finnas nån anledning till att göra det, misstänkt MF, MF i bagaget. mm mm. Men men, ska väl vara glad att ajg inte tillhör den nyss nämda katergorin. Nåväl, kollade upp grannkommunen, där finns det en privat kliinik som gör VUL, skulle kosta 270 kr. Det är det ju värt!! ska prata ihop lite med "pappan" vad han tycker..kanske att man bokar en tid Skrattande 
    Oj, vad långt det blev, behövde nog skriva av mig lite helt enkelt...

Fridens liljor allihopa!!!!
  • maddelu
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-21 14:25:01 följande:

Vad sägs om att samman stråla i denna tråd istället...

www.familjeliv.se/Forum-11-226/m54139205.html

tycker det är svårt att hålla koll på två trådar :S fast det kanske bara är jag =(

jag är med i båda trådarna, funkar för mig Glad Tror inte att alla kommer vilja flytta över (även om d är ok för mig ) , så jag kommer nog kolla in båda trådaran hursomhelst, för att inte missa nått Glad
  • maddelu
    amisej skrev 2010-09-21 15:18:49 följande:

Säg mig hur går de för alla nu då?
    Vilka symptomer har ni än så länge?

Själv har ja små som mens värk och magen varierar mellan normal storlek o uppblåst. Ush får gå med stora tröjer på jobbet o de känns som om magen kommer explodera ibland.
    Brösten gör ont. Men sen utöver de känner ja mig hyfsat bra.
    Längtar tills nästa vecka så man kan se lillen. Kommer inte va stort men bara man får se lite o veta att allt e som de ska... ush skulle inte orkat med en till missfall...

hej, och välkommen Amisej!!!
    Jag går in i vecka 7 imorgon..
    Jag mår oxå bra, har svårt att fatta att det är en liten där inne =)Jag har lite molvärk, ömma bröst, trött, lite trög i magen, lite yrsel...annars mår jag prima.. Har beställt en massa böcker om graviditet etc...Jag hoppas verkligen att den lilla vill stanna i magen, annars  blir jag super ledsen. Detta är min första graviditet så har inga MF bakom mig och hoppas att jag skonas oxå...

Hoppas det går bra för dej den här gången Amisej, men det tror jag {#emotions_dlg.flower}
  • maddelu
    carwho skrev 2010-09-21 18:29:51 följande:
    OK, kan vi inte göra en BF tråd?
    Är det OK om jag gör en sån??
    Så kan vi ha en lista med BF i en separat tråd...?
    jag kasnke är trögfattad?? men vadå, har vi inte redan en BFtråd?? vi har ju BF lista i denna tråd?

haha, blir man trög av att vara gravid oxå Tungan ute
  • maddelu
    carwho skrev 2010-09-21 18:25:13 följande:
    OK - idag skulle jag posta ett paket. Så hade deras dator kraschat så det gick inte. Måste vänta t imorgon? Tror ni inte lilla jag stod med gråten i halsen?!
    Sen skulle jag ringa en kundtjänst, o hade lite otur. Fick en otrevlig tjej i luren o jag BÖLA! Som jag böla när jag lade på!! O jag e ganska tuff ska ni veta i såna lägen

Antar att det bara är o erkänna: Hormonerna påverkar även mitt humör!!! *skratt*
    förlåt! men jag fick mej ett gott skratt, tack Tungan ute
  • maddelu

jaha, nu förstår jag, en tråd som egentligen bara innehåller listan. det kan vi väl göra!! bara inte folk börjar skriva massa inlägg där då Tyst

• maddelu
    minya skrev 2010-09-21 21:01:42 följande:
    någon som vet hur de funkar med surströmming, om de är okej att käka?
    tror det är i kategorin, "högst 2-3 gågner per år"
  • maddelu
    minya skrev 2010-09-22 12:20:22 följande:
    i förra gruppen jag var  med i när jag skulle få min dotter så var det en som mailade och frågade om just koffein, det hon fick som svar var att anledningen till att vara försiktig med det var för att under graviditet så är kroppen mer känslig och man kan få en överkick av det, att i vanliga fall kanske man kan ta 5 koppar om dagen men under en graviditet så kunde då kroppen känna att 5 koppar var samma som 10 koppar. Men annars var det inget "farligt" i den benämningen bara att man skulle ha det i åtanke. 

Jag dricker inte kaffe men är helt galen i energidrycker så drog åt mig öronen ändå  
    Men de kan ju ändrats sen dess, var ju ändå 4 år sen de frågade om det 
    jaha.. Det jag har läst nu är att man inte ska dricka mer än 3 koppar per dag kaffe. Annars ökar risken för missfall. Det har med halten koffein, så  enegidrycker är ju inte heller bra,,,,

Är du fortfarande galen i energidrycker kasnke du borde dra ner Glad
  • maddelu

håller mig lite osynlig, men läser era inlägg varje dag Flört
    Allt är bra med mig, rätt mycke molvärk, toa titt som tätt, ömma bröst å trött!!!

Men, är det i den här tråden jag läst om pott-tränings-blöjor?? var får man tag i såna isåfall? och hur funkar dom?

• maddelu

jag känner mig inte gravid alls!!!
    Är i vecka 9 nu.... har haft en smärfri graviditet hittils, inge illamående. Men var jätte mega trött i ca 2 veckor. Har haft ömma bröst och lite molvärk. Sedan en vecka tillbaka har jag inga symtom alls nästan....något ömma bröstvårtor, lite lite molvärk ibland..men annats inget!!!

Nån fler????

Blir ju orolig att det inte finns nått kvar därinne, inte levande iallafall ... Har försökt få igenom att göra ett tidigt UL eller VUL, men man får inte det i mitt lansting, har ingen privatr klinik som gör det här heller...

• maddelu
    Lovelyness skrev 2010-10-11 18:40:38 följande:
    Förstår dig precis, jag känner likadant. Har inte haft speciellt många symtom men hade två veckor när jag mådde illa, det försvann i går och då blir man ju lite misstänksam. Jag går in i vecka 10 idag och det är ju tydligen nu man kan ha så kallade spökveckor där ens symtom försvinner, kanske är det dom veckorna vi upplever nu?

Förstår att det måste vara jobbigt när man inte kan gå till en privatklinik.   
    skönt med nån som känner samma. Jaha, finns det sk. "spökveckor"? har jag itne hört talas om... måste nog läsa på lite om det Glad

Men hur är det ifall det skulle vara ett MA ( hoppas verkligen inte ju!!!!! ). Om man tar ett nytt gravtest, skulle det visa plus iallafall? vi leker med den hemska tanken att fostret kasnke dött för 2 veckor sedan??!
  • maddelu
    Lovelyness skrev 2010-10-11 18:47:55 följande:
    Jag tror tyvärr att man kan plussa ganska långt efter missfall, särskilt MA då tror ju kroppen fortfarande att den är gravid. Men om du är väldigt orolig kan du inte få göra VUL då? Det är ju inte bra för barnet att gå runt och oroa sig heller.
    okok... Jag vet inte, jag ringde och frågade om jag kunde få göra ett vul för ett par veckor sedan. Men min BM sa att man inte fick göra det om man inte hade problem , blödningar mm. För att det inte finns resurser till att göra det till alla som "vill". Men om det skulle bli olidligt för mig, att jag oroar mig super mycke då kasnke jag får göra det,... Men sååå orolig känner jag mig inte än iallafall.
  • maddelu
    Nojnen skrev 2010-10-11 21:39:41 följande:
    Måste fråga: Vad betyder RUL?
    Har letat i förkortningar och förstår UL,men vad står R:et för??

/Nojnen
    RutinUltraLjud
  • maddelu
    wihooo!! tjatade till mig en kontroll hos Bm IDAG, vägrade vänta nån fler dag...trodde att jag skulle få göra nå slags kontroller eller blodprov- hcg. Men jag fick göra ett VUL!!! Skrattande Det var BM och en läkare som var med, båda 2 såg ett tickande hjärta, en kropp och ett huvud...
    "Liten" lever och mår bra alltså...!!
    Jag bröjade störtlipa när dom sa att dom såg ett tickade hjärta...Fi fan vad skönt!!!!

men helt otroligt hur man kan må så här bra i en graviditet, jag känner mig helt vanlig!!! men det för inget för nu vet jag ju att man kan må så här men att allt är OK ändå...

Tack för alla peppande ord, det gick vägen!!!
  • maddelu
    jakeline skrev 2010-10-12 15:55:01 följande:
    men jag sa ju det! Men vad skönt att de lät dig komma in och göra vul.
    lät och lät...... Jag nästan tvingade mig till det Tungan ute heheh, nää, men jag stod verkligen på mig.
Svar på tråden BF maj 2011