• Muffe80

BF maj 2011

1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag

Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?

• Muffe80

Lovis, hade ni bestämt vid vilket värde ni skulle gå vidare med FVP och hade ni gjort det?

• Muffe80

Vi betalar 1800 kr men då får vi bilder och film också på pyret så vi ser det som en chans att mest se den lilla

• Muffe80

KUB idag i eftermiddag.... fan så nervös jag är!!!

• Muffe80
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    Beklagar. Hade du sett den lilla på UL? Och allt såg ut som det skulle?
  • Muffe80

Jag går in i v 14 dag, är det fler som känner molvärk lite på sidorna och som känner att det trycker i magen på ngt konstigt sätt eller är det min mage som är helt knasig?

Välkommen Naimstrut Här i tråden är nog första RUL runt den 20 nov kanske... har du ungefär då?

• Muffe80

BF 1 maj och i min mage spänner och drar det hela tiden, ibland känns det nästan som mensvärk skulle komma smygandes... blir ju livrädd för missfall men vi såg den lilla för ett par dagar sen bara så den mår nog bra.

I övrigt dödstrött... skulle kunna somna nu.

• Muffe80

13+2 och idag slog det om till trimester TVÅ på Familjeliv, jjjaaaaa

• Muffe80

vår var 5.8 cm stor i 12+3.

10 cm låter som att de mätt hela bebisen, från topp till tå. Mitt mått är topp till rumpa.

• Muffe80
    EvaChristina skrev 2010-11-09 11:14:24 följande:
    Fler som har restless legs (myrkrypningar)? Har haft det periodvis även innan grav men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Varken jag eller sambon kan sova när mina ben lever ett eget liv om nätterna. Undrar om någon fått behandling med intravenöst järn (feritin) under en graviditet? Det ska visst hjälpa.
    Japp har haft RSL i flera år nu och det är jobbigt att ha det även nu under graviditeten, än så länge har det inte blivit värre och tur är väl det.
    Det hjälper för mig att gå runt och gå eller gå ut i kylan
  • Muffe80

Jag TROR att du kan få missvisande siffror om du nu har varit där för tidigt, de säger ju att man ska ha gått 11 fullgångna veckor helst , eller hur? kanske är risken inte så hög trots allt?
    Du kan inte göra om KUB om en vecka istället för moderkaksprov då?

• Muffe80

blodprovet skall tas efter minst 9 fullgångna veckor för att visa rätt. när tog du ditt?

• Muffe80

Mammakjol i jeans och mammaleggings... ska jag ha på mig

• Muffe80

Jag kommer inte heller vaccinera mig mot det. Det känns som att man varje år säger att "nu kommer den värsta.." men det blir inte så mycket av det.

Tror nog mer på att vaccinet är mer skadigt för barnet än risken för mig att få influensa och bli så sjuk att barnet drabbas, så känns det just nu.
    Vet man med all säkerhet att barn inte får ngn som helst skada av en massa vaccin?
    Nä, jag är livrädd för saker som kroppen inte normalt skall ha i sig

Svar på tråden BF maj 2011