BF maj 2011
1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag
Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?
1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag
Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?
Lovis, hade ni bestämt vid vilket värde ni skulle gå vidare med FVP och hade ni gjort det?
Vi betalar 1800 kr men då får vi bilder och film också på pyret så vi ser det som en chans att mest se den lilla
KUB idag i eftermiddag.... fan så nervös jag är!!!

Jag går in i v 14 dag, är det fler som känner molvärk lite på sidorna och som känner att det trycker i magen på ngt konstigt sätt eller är det min mage som är helt knasig?
Välkommen Naimstrut
Här i tråden är nog första RUL runt den 20 nov kanske... har du ungefär då?
BF 1 maj och i min mage spänner och drar det hela tiden, ibland känns det nästan som mensvärk skulle komma smygandes... blir ju livrädd för missfall men vi såg den lilla för ett par dagar sen bara så den mår nog bra.
I övrigt dödstrött... skulle kunna somna nu.
13+2 och idag slog det om till trimester TVÅ på Familjeliv, jjjaaaaa
vår var 5.8 cm stor i 12+3.
10 cm låter som att de mätt hela bebisen, från topp till tå. Mitt mått är topp till rumpa.
Jag TROR att du kan få missvisande siffror om du nu har varit där för tidigt, de säger ju att man ska ha gått 11 fullgångna veckor helst , eller hur? kanske är risken inte så hög trots allt?
Du kan inte göra om KUB om en vecka istället för moderkaksprov då?
blodprovet skall tas efter minst 9 fullgångna veckor för att visa rätt. när tog du ditt?
Mammakjol i jeans och mammaleggings... ska jag ha på mig
Jag kommer inte heller vaccinera mig mot det. Det känns som att man varje år säger att "nu kommer den värsta.." men det blir inte så mycket av det.
Tror nog mer på att vaccinet är mer skadigt för barnet än risken för mig att få influensa och bli så sjuk att barnet drabbas, så känns det just nu.
Vet man med all säkerhet att barn inte får ngn som helst skada av en massa vaccin?
Nä, jag är livrädd för saker som kroppen inte normalt skall ha i sig