• tove83

BF maj 2011

idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!

• tove83

har fått varit och kollat på pyret en extra gång i dag,då vi har varit lite oense jag och läkaren;)
    blev till baka flyttad en vecka bara!! så jag är i v13 (12+0) och pyret är hela 52 mm,så det är bf den 16 maj istället för 9 maj,nu ser man fram emot Rul i december,vill även kunna känna av bebisen?? men det kommer väl!!

va stora magar en del har fått...min är bara lite svullen efter jag har ätit thats it liksom=( men antar att den kommer med råge senare...hehe

• tove83
    Therre skrev 2010-11-03 08:45:31 följande:

jag ska på UL den 26 nov 2 dagar innan jag fyller år så jag hoppas att de blir en bra och trevlig överaskning/födelsepresent, då allt ser bra ut och att man ser ett tickande hjärta och en liten krabat som rör sig för glatta livet. så nu är nedräkningen påbörjad fram till UL. Har de redan på morgonen så hinner jag till jobbet sen också:) och förhoppningsvis får berätta den glada nyheten.

är väldigt nyfiken på att se om de är fler än 1 också, då alla tror  att de är 2, och tvillingar går i släkten på sambons sida, väldigt tydligt.:S så de återstår att se:D

hur är de med er andra, mår alla bra?

kram

det är kvinnan som avgör,då du måste släppa 2 ägg eller att ett delar på sig.jag frågade min bm då min sambo är tvilling....det är många runt oss som har sagt detta med så därför jag frågade henne...men det syntes klart och tydligt på vul att det bara var en iallafall=)
  • tove83
    Lovelyness skrev 2010-11-19 12:09:52 följande:
    Att smittspridningen inte blev så stor förra året lär väl ha ett rejält samband med att flera miljoner svenskar vaccinerade sig.
    I januari och februari när influensor brukar härja som värst har vi alla kommit rätt långt i graviditeten.
    hittade denna artikel från november 2009
    Är det säkert att vaccinera sig mot influensa när man är gravid?
    Skrivet för Sverige
    BabyCenters redaktion svarar: Vaccinet mot säsongsinfluensa är framställt från avdödat virusmaterial och det finns inga indikationer att det skulle vara skadligt för det ofödda barnet. Men man rekommenderar ändå att gravida kvinnor bara vaccinerar sig mot säsongsinfluensa under första trimestern om de lider av medicinska tillstånd som gör att risken för allvarligare komplikationer av influensa är större.

Man rekommenderar inte rutinmässig vaccination för unga, friska personer och detta inkluderar gravida kvinnor. Men om du är i en riskgrupp - t ex om du har astma eller njursjukdom, bör du överväga vaccination och rådgöra med din barnmorska eller läkare.

Tyvärr är du mer mottaglig för virusinfektioner som förkylning och influensa när du är gravid. Detta är därför att immunförsvaret är något sänkt för att din kropp inte ska stöta bort bebisen. Ge ditt immunförsvar en hjälpande hand (särskilt på vintern) genom att ära mycket färsk frukt och grönsaker. Antioxidanter som C-vitamin kan hjälpa kroppen bekämpa infektioner. Multivitaminer och -mineraler för gravida kvinnor kan också vara bra. Se till att du vilar tillräckligt mycket och håll stress borta så gott det går.

Om du får influensasymptom som feber, feberrysningar, muskelvärk och aptitförlust, är det bra om du kan kontakta din barnmorska. Det är viktigt att undvika alltför hög feber under graviditeten så ha paracetamol till hands och läs anvisningarna om dosering noga. Drick mycket, vila och ge dig själv tid att friska till innan du går tillbaks till jobbet igen. Använd inte receptfria mediciner mot förkylningsbesvär utan att ha frågat om råd på apoteket, eftersom en del av dem inte lämpar sig för gravida
  • tove83

Jag är vänsterhänt;) lider inte av det!!! Haha

• tove83

Var hos sjukgymnasten idag då jag har problem med mitt bäcken, fick hjälp med lite övningar samt ett bälte att ha på mig, jätte sexigt är det;)) går på betong golv hela dagarna med truckskor å det har gjort sitt:((hoppas att detta kommer hjälpa?

Lyckos er som har fått göra Rul redan, mitt är inte förrän den 14:e är i V17 (16+2) nu

• tove83

Vart köper man en sån då?? Sidenlakan sa min barnmorska annars??

• tove83

Vad många pojkar det verkar bli?? Längtar ihjäl mig till den 14:e nu, tur att det är på morgonen!!! Vi ska dock inte kolla könet, för mig känns det som att öppna julklapparna i förtid!! Men är jätte nyfiken redan nu;)) håller tummar och tår att allt ser bra ut på tisdag!! Någon mer som har Ul då???

• tove83

Jag har 5 st storasystrar som i sin tur har samman lagt 5 barn ihop, de är oxå bara flickor!! Min sambo har en stora syster som har 2 st pojkar och så har min sambo en tvilling bror oxå!! Vi vill väl försöka bryta trenden på min sida med att få en pojk, vilket min sambo säger att det bara blir flickor!!! vi får väl se vad som behagar komma ut???

• tove83
    Friida11 skrev 2010-12-12 22:54:00 följande:
    Imorgon kl 14:30 är det dags för RUL :D Ska bli så spännande!!! :D LÄNGTAR!
    Lycka till!! jag har mitt på tisdag...ska bli skoj tycker jag
Svar på tråden BF maj 2011