BF maj 2011
Neith: Vilken fin bebis du har i magen! Alldeles bedårande! Grattis till bröllop! Jag rekommenderar verkligen alla att gifta sig, det är något alldeles speciellt att säga "min man"
Jag var på tillväxtultraljud igår så jag fick också kika in till bebis i magen.
Anledningen till TUL är för att jag är kostbehandlad diabetiker och då ingår TUL per automatik. De beräknade en vikt på bebis till 1298 gram, mot förväntade 1327 gram, så det diffade 29 gram från medelvikt i denna vecka (28+3), vilket i min bebis fall innebär -2,2 %.
Allt annat såg fint ut, normal hjärtaktivitet, normalt med fostervatten och normala fosterrörelser. Jag tycker bebisen är otroligt vild av sig, vilket är mysigt såklart men oj vad det stångas därinne
Fick även reda på vad det är för sort - till 95 % säkerhet... såklart
Har även kikat lite i kalendern och kommit fram till att jag bara jobbar 1,5 månad till! Jag har ett inplanerat snittdatum den 11 maj vilket innebär att jag hade tänkt att jobba till den sista april. Men i och med att jag är diabetiker och vad tillväxtultraljuden framöver visar, så kan bebis bli utplockad ytterligare någon vecka tidigare. Har därför konstaterat att jag tar semester de sista fyra arbetsdagarna i april och slutar jobba redan vid påsk, den 20 april! Känns galet ju
Känner att mitt humör börjar påverkas av att jag sover så dåligt på nätterna
Hur sover ni andra?
Jag har inte heller köpt något till bebis knapp. En vagn är beställd tillsamans med babyskydd. Samt att jag köpte ett set med kläder i storlek 56 i helgen. Thats it... Insåg sedan att jag kanske borde ha köpt storlek 50. Sonen är ju 5 år och jag inser att jag glömt en del
Samma sak här, maraton i vakenhet, och det är inte lätt att undvika att humöret påverkas... Tyvärr! Jag har inget tipsa att komma med har själv också supersvårt att koppla av, inga stora fysiska krämpor utan det är bara en massa tankar som rusar och jag som inte kan slappna av och sova. Men om det nu är till någon tröst (det är det för mig iallafall) så verkar det vara en vanlig "åkomma" nu när vi alla bara har mellan 8-12 veckor kvar! Vi får kämpa ihop och påminna varandra om att det är normalt, tillfälligt och kommer att gå över! Kram till alla!
jättebra tidsfördriv! Det kan rekomenderas! Jag håller med om att det är svårt att hitta något sätt att aktivera sig själv på nu när man är så pass stor så att man inte kan hålla på att jobba, fixa, grejja på samma sätt som vanligt. Själv har jag BF 16/5 och inga tecken ännu på att något är på G. Har börjat packa BB-väskan idag iallafall... OM det skulle komma igång innan...