Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

we wish for a baby skrev 2010-09-03 19:33:33 följande:
    Tack för era värmande ord! De gör så ont i hjärtat, hur ska man våga hoppas igen :/ Tack Novamedfamilj vad roligt att höra att du läst min blogg, ja de här året har satt sina spår.. minst sagt! Kommer planera in i IVF så snart som möjligt igen måste ge kroppen lite vila att hämta sig igen bara, ger inte upp hoppet än om att få ringa in de nya året med en bebis i magen.. än finns de hopp än hur hopplöst de känns nu :/
    Usch och fy!! Kan inte sätta mig in hur det känns för er just nu!! Jag hoppas verkligen med att det blir ett positivt VUL imorgon!! Önskar man kunde göra något men maktlösheten står i vägen :(

Hoppas du/ni kan få någon sömn i natt! Jag tänker på er!

Många styrkekramar till er!!!
  • Fröken Löken
    Misswiren skrev 2010-09-03 20:43:55 följande:
    Hej alla.

Jag är lika oviss som innan jag kom in på akuten, om ens lite värre.
    Dom varnade mig redan innan VUL att det inte alls va säkert dom skulle se ngt, pga av det va så tidigt.

Men ja. Mkt sant. Dom kunde se att jag va gravid och så, samt hinnsäcken eller vad hon sa (lyssande knappt, för paniken steg direkt), men hon kunde inte se ngt foster. Så som hon sa till mig så är det 50/50 på hur de kommer gå. Givetvis rann tårarna som bara den när sambon kramade mig hårt i korridorren och min pappa stod och väntade utanför. Jobbigt att behöva förklara när man egentligen knappt försod vad som va fel.

Har fått en ny tid den 14.e för att se om fostert syns då, eller om det är helt tomt.

Är så orolig och orolig i magen hela tiden.

Tänk...sån lycka när jag såg mitt plus, och nu är man...långt nere igen.
    vad tråkigt att inte få något konkret besked!! Jag hoppas verkligen för din skull att det fortsätter växa någon där inne!!!!
    Sänder fler styrkekramar och hoppas det kan hjälpa lite!!!
  • Fröken Löken
    we wish for a baby skrev 2010-09-04 15:39:38 följande:
    Tack Hjärta
    Vi kommer vara på banan så snart min kropp är redo igen, de blir ett sista försök i år. Sen får denna bebisverksta ligga på hyllan ett tag. göra en missfalls utredning osv. Mitt andra missfall nu på 4månader.

Kramar till er!
    hoppas det går vägen för er!
    KRAM
  • Fröken Löken
    Jodi skrev 2010-09-04 16:18:55 följande:
    Jag har berättat för 4 st nära kompisar. Dom har vetat att vi har försökt, så de kan lika gärna även få veta att det nu lyckats! Nog skönt att de vet om det blir missfall oxå... Längtar tills den 20/10, då har jag gått 12 veckor och kan berätta för familjen! jobbet tänker jag vänta med så länge det går, gärna till efter UL v.18.

När tänker ni andra berätta för chefen?

Jag är jättekluven om när jag ska berätta för chefen, hittills har jag mått jättebra men det kanske inte varar för evigt!? jag tror jag försöker hålla mig så länge jag kan, bara för att  Flört

Jag har berättat för en nära vän (och sambon så klart), sen har jag berättat för två som jag vet är i samma skede men som jag inte umgås med till vardags eller vad man ska säga... så det finns ingen chans (!?) att det kommer ut utan att jag vill det!
    Jag ska försöka hålla mig att berätta till v. 12, vilket borde vara 12 oktober Glad

Jag har tänkt mycket på facebook med, jag är inte säker på om jag vill att folk ska skriva massa där innan jag "gett klartecken"... tror ni folk respekterar det? Om man säger det till dem naturligtvis!!!

• Fröken Löken
    we wish for a baby skrev 2010-09-05 11:34:08 följande:

Hej tjejer!
    Har idag börjat blöda & har sån fruktansvärda mens smärtor & de blir bara värre Gråter
    De bara att inse att de blir ingen maj bebis för mig. Började med molande värk & brun flytning på pappret igår kväll!
    Skönt ändå att kroppen stöter bort de själv & att jag förmodligen slipper skrapning!

Åh nej!! Vet inte vad jag ska säga!! Väldigt ledsen för er skull!! MEN... keep up the good work! {#emotions_dlg.flower}
  • Fröken Löken
    Lyckomia skrev 2010-09-05 10:33:46 följande:
    Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...
    jo tack, känner igen mig mycket väl!! brukar också ha en väl fungerande mage, kan nästan sätta klockan efter den Flört men nu så är den heeeeelt tossig!! 
    Att det kan bli så!?

Annars mår jag faktiskt fortfarande hyfsat, nästan så jag väntar på den stora smällen!! Förvånad
  • Fröken Löken
    sarasessi skrev 2010-09-06 15:59:28 följande:
    Hej alla nyplussade o lyckliga! Här är en tråd som passar mig. Plussade i lördags. Första barnet, andra försöket :) Gick snabbare än vad jag hade tänkt. Nu hoppas man bara så innerligt att det vill stanna.

Vet dock ej bf datum men enligt förlossningsuträknare på nätet blir det 15 maj om jag utgår ifrån när jag tror att befuktningen skedde. Räknar ni ifrån sista mensens första dag eller ifrån då befruktningen troligtvis ägde rum?

Jag har nämligen haft oregelbunden mens efter pillerstopp, så kan inte fylla i hur lång min cykel är. Hade sista mensens första dag 10 aug. Fick starkast utslag på äl testen den 22 aug. Då är det väl bäst att räkna från den 22?

Glad o lite halvt förvirrad nygravid :)
    man räknar väl alltid från sista mensens första dag? Så är man i vecka fem är man egentligen i vecka tre eftersom man inte är gravid de två första veckorna. Det är väl så barnmorskorna räknar? Eller jag kanske är helt ute å cyklar, är ju min första graviditet oxå!
    Jag räknar från 26/7 då jag fick sista mensen, mao är jag i vecka 5+6, alltså 6e veckan, går in i vecka 7 imorgon :)
  • Fröken Löken
    Jodi skrev 2010-09-06 18:23:53 följande:
    Ja, BM räknar som du skriver och sen justerar man datumet vid ultraljudet. Men jag hade så oregelbunden mens och ÄL på dag 17 så jag valde att räkna från ÄL. Men det skiljer bara några dagar på beräknad BF, så det spelar inte så stor roll egentligen.
    okej då fattar jag!! Men det är väl så att man får ett mer "exakt" datum på UL!!
  • Fröken Löken
    sylmam skrev 2010-09-07 09:05:10 följande:

Ville bara slänga in en fot här jag med. Så detta känns lite mer verkligt!
    Har precis gått in i v7. Känns helt overkligt, är första graviditeten både för mig och min kille.

Är trött, men vaknar ändå sanslöst tidigt på morgonen (jag är en sådan som sover 12timmar och gjort i flera år!) och nu vaknar jag 5.30-7 på morgonen. Brösten ömmar, magen molar. Och ska träffa BM imorgon för lite info eftersom det är första gången. Sedan ska det tydligen bli prover och sånt ungefär i v10. Ååh, vad jag längtar tills man känner sig trygg med att berätta för folk.
    Den enda som vet nu är min mamma. Pratar med min mamma om allt. Så det blev så. Men än så länge fattar jag inte alls att vi ska ha barn. Känns så overkligt. Så många gånger som det inte har plussat och nu helt plötsligt plussade det! :)

Men jag är glad, innerst inne :)

får gratulera!!! :)
  • Fröken Löken
    Svea Maria skrev 2010-09-07 10:00:01 följande:
    Hej! jag var på VUL idag och fick se ett levande foster!Glad Härligt! Är i v 5+4 idag så det är lång väg ännu men de ser ju bra ut nu just... Ska på ett nytt VUL om 2 veckor och då hoppas jag på att få höra ett hjärta slå! Jag har fått kraftig värk i magen de senaste dagarna men det hade jag även med sonen så jag är inte orolig. Tydligen kan vissa ha riktigt kraftig växtvärk. Mår lite illa men annars har jag inte så mycket känningar...
    Härligt!!

jag har mycket växtvärk, molar nästintill hela tiden, aldrig så som vissa beskriver med riktiga smärtor men det känns som att mensen kommer vilken sekund som helst!
    Går in i v. 7 idag, ska til BM på torsdag på hälsosamtal och får väl ny tid till inskrivning då antar jag!
    Spännande!!
Svar på tråden BF maj 2011