Inlägg från: JosefineK |Visa alla inlägg
  • JosefineK

BF maj 2011

jakeline skrev 2010-11-17 11:36:30 följande:
    har den 14e och ska inte ta reda på könet. det får bli en glad överraskning. Även om jag är lite sugen så sa mannen ifrån och jag tycker det är bättre att ingen vet då.
    Jag har ocksà den 14:e och vi ska ta reda pà kònet (de sa redan pà kubb att det till 90% sàkerhet àr en kille). àr bara sà nyfiken pà varfòr man inte vill veta?  Vi skulle inte kunna hàlla oss! Kan knappt hàlla oss till den 14:e december..
  • JosefineK
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-11-17 12:19:06 följande:
    Josefin
    kan ju vara spännande att inte veta, man kan spekulera om könet längre och när barnet föds så är det ju en spännande överraskning
    Jo absolut. Jag menade egentligen inte ordagrant att jag inte fòrstod utan att jag har svàrt att sjàlv tànka mig att inte veta. Det var alltsà ingen kritik riktat mot de som inte tar reda pà det. 
    Min syster och hennes man te.x tog inte reda pà kònet, men efteràt àngrade de sig nàr de fòrstod hur mycket det var kvar att kòpa, de hade ju bara vita och beiga klàder och accessoarer. Andra barnet kommer de absolut ta reda pà kònet sàger dom.

Jag tror att anledningen till att mànga inte tar reda pà kònet  i Sverige àr att man màste gà privat och betala extra. Tror nog att fler hade gjort det om barnmorskan pà rutin UL fràgat ràtt ut om man ville veta och dàrefter kunnat beràtta det. Hàr ser man ju ofta sjàlv vad det àr eftersom ultraljudet i vecka 20 àr i 3D...
  • JosefineK

Jag kommer inte vaccinera mig. Tror och hoppas pà min kropps eget immunfòrsvar.
    Vaccinerade mig aldrig mot svininfluensan heller.

• JosefineK
    Misswiren skrev 2010-11-18 12:21:33 följande:
    Hej alla :)

Det va längesen man va här inne sist. Inte haft tillgång till internet pga flytt och dylikt. Men varit inne o läst när jag väl kunnat.

Sist jag va här inne va jag i vecka 8 eller nåt. Nu är man i v 17, galet vd tiden går. *Underbaaart*

Längtar mer en galet till den 2.a dec då jag ska på RUL och äntligen få veta om det är en påg eller tösabit i magen. Vill så gärna kunna börja uttala henne eller honom, eller eventuellt namn.

Är så lycklig!!

Ngn här som redan fått veta könet på sin lille/lilla?  
    Vi ska till 90% sàkerhet fà en kille sa gyn pà UL i 13:e veckan! Bor i Italien och hàr fàr man veta sà nsart gyn kan se det. Den 14 december fàr vi veta sàkert dà vi har nàsta UL, i 3D!
  • JosefineK
    Jodi skrev 2010-11-18 16:37:20 följande:
    Jag ska på julfika med jobbet nu på lördag, vill helst ännu inte avslöja att jag är gravid. Har nån tips på hur man klär sig bäst för att dölja kulan? Tycker den sticker fram vad jag än tar på mig!
    Kòr pà nàn klànning/tunika/top med empireskàrning, alltsà tajt òver bròsten fòr att sen gà ut precis nedanfòr och sitta lòst òver magen? Finns fina sàna klànningar/tunikor pà HM i massa olika fàrger, jag kòpte en svart och blà/vit smal randig som jag har òver jeans eller leggings.

Jag har dock fàtt vàrstingmagen och skulle bara kunna dòlja den i en svart sopsàck typ.  Pà sòndag gàr jag in i 18:e veckan.
  • JosefineK
    skalbagge skrev 2010-11-21 15:21:59 följande:
    Jag tycker mig ju oxå känna fladder emellanåt men ibland blir jag tveksam om det är det jag känner eller om det är något annat!

Hoppas hoppas hoppas allt är bra, det är min enda önskan just nu! Kan inte tänka på annat än det lilla livet i magenHjärta
    Jo jag àr ocksà nervòs. Infòr kubbtestet i v 13 var jag sjukt nervòs dagen innan och samma dag och nàr gyn sedan sa att allt sàg bra ut bòrjade tàrarna stròmma av làttnad...
    Nu infòr det vi ska gòra i 20:e veckan (den 14:e december) àr jag nervòs men mest fòrvàntansfull.
    Sjàlvklart tànker man pà att det skulle kunna gà àt skogen, att dom ska upptàcka ngt som inte syntes pà kubb. Men jag fòrsòker àndà tànka positivt och vara lugn. Lillbebisen kànner ju av vàra kànslor dàr innifràn .
  • JosefineK
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Dà kommer vàr garanterat bli vànsterhànt, vi fick lyssna i bàde vecka 7 och vecka 13!
    Hjàlp, vad ska vi gòra om vi fàr en vànsterhànt son... Det kommer vi aldrig kunna hantera, hela vàrt liv kommer bli upp och ned...  Flört
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2010-11-23 09:19:58 följande:
    Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört
    Pröva att sitta en làngre stund i soffan làtt framàtlutad (sà att magen "klàms" lite) sà kan det hànda att du kànner nàgot efter en stund.
    Det funkar för mig iallafall, det àr som han stökar runt dàr inne för att sàga "sluta knö!" 
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2010-11-23 13:54:21 följande:
    Tack för tipset, Im on it! Nu när du säger det så har jag faktiskt känt något för typ vecka sen när jag satt exakt så. Då kändes det lite som ett magkurr fast ändå inte...

Jag gillar att sitta såhär så det passar mig bra  Flört
    Testa!
    Jo det àr ju oftast sà det kànns till en bòrjan som ett magkurr fast utan vare sig ett kurr eller en fis efteràt
  • JosefineK
    Tiiinaa skrev 2010-11-24 16:02:08 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga!

Pratade nyss med en väninna som fick barn för ett år sedan och berättade att jag på måndag ska på mitt RUL, vi kom såklart in på kön och om jag/vi tror det är en pojke eller flicka. Då frågade hon mig vad hjärtljuden ligger på. Varpå jag svarar att vi inte fått lyssna på några hjärtljud ännu, jag har ju bara varit på inskrivningen som var i vecka 9 och då gick det inte att lyssna för det var för tidigt. Då säger hon att min vårdcentral har rykte om sig att vara dålig och underbemannad osv..jag blir nu skitnojjig över att de har för dålig "koll" på mig och min graviditet. Så nu till min fråga: Är det vanligt att man har så få barnmorskebesök så här i början av graviditeten? Jag är ju i vecka 19 snart och har bara varit på mitt inskrivningssamtal... Man hör ju om andra som får lyssna på hjärtljud och vet exakt vad de har för blodtryck och blodvärde etc..jag har ingen koll alls på sånt och känner mig nu helt vilse :(
    Det àr precis samma hàr i Italien, man fàr bara komma pà tvà eller max tre besòk under hela graviditeten om allt verkar normalt. Lyssna pà hjàrtat fàr man gòra en gàng och det àr pà inskrivingen.
    Dàrfòr har jag valt att gà privat och betala. Jag fàr komma nàr och hur ofta jag vill och gòra UL och lyssna pà hjàrtat etc. Plus att jag har min gynekologs mobilnummer och kan ringa eller smsa nàr jag vill. 
    I genomsnitt kommer vàr graviditet kosta oss ca 100 euro i mànaden och jag tror inte vi kommer àngra det.
Svar på tråden BF maj 2011