• talare

BF maj 2011

LadyA01 skrev 2010-09-27 13:41:19 följande:
    Var på Hälsosamtal idag, och fick ett vul bokat till 1/11. Tyckte det var så länge tills dess, så jag bokade ett privat den 14/10! :) inskrivning 19/10. Spännande!! :)
    jag har också min inskrvning den 19/10 lite kul att vi har samma datum haha.
    skalbagge skrev 2010-09-27 09:38:08 följande:

Hej alla glada!

Undrar lite över om någon gått upp i vikt ännu?

jag har nog mest gått ner... får inte i mig så mycket mat och mår mest illa...
    TheLove skrev 2010-09-27 06:59:05 följande:
    Risken för DS ligger på 1 av 1000 normalt sett... Vår son låg på 1 av 5000, men tror att riskerna är lägre ju yngre mamman är. De brukar väl säga att avvikelser hos fostret ofta beror på äldre mammor? vet inte hur väl det stämmer dock...
    tycker 1 på 1000 låter ganska mycket...
    Jean skrev 2010-09-27 01:25:31 följande:
    Mina favvo serier ar

Alias
    Brothers and sisters
    Desperate Housewives
    Friends
    SATC
    Prison Break
    Cougar town
    Gilmore girls

Mamma skickade precis forsta sasongen av Solsidan till mig och fan va roligt de va!
    Har dom senaste veckorna kollat igenom dom flesta Wallander filmerna, eftersom jag bor i Australien sa kanns de som min storsta craving ar vad som helst svenskt haha.... Allt jag har hemma i svensk mat vag har gatt ganska snabbt. Ska be mamma skicka ner en box med svensk forpackad mat snart... =)

Mar sa uselt igen sa de blir nog soffan igen med nan ny serie.... =/ De ar verkligen som att ha den varsta bakfyllan nansin.
    håller med dig, det känns som värsta bakfyllan och solsidan är skitkul! det ska komma en säsong 2, men vet inte om de spelar in i höst eller börjar sända i höst. jag har börjat äta "barnmat" här hemma... sånt man åt när man var liten och inte smakar så mycket.. fiskpinnar och pulvermos, makaroner o dyl förutom frukt, kex och rågcrisp med philadelphia.
  • talare
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-27 19:02:29 följande:
    Någon som förresten vet vart man hittar senaste BF-listan inne på denna tråden?? Har letat som en tok men den måste ligga vääääldigt långt bak för jag lyckas inte. Vet inte vem som startade den listan heller, men behöver uppdatera mig på den....
    den ligger nog en bra bit bak nu.. jag har en tendens att falla bort på alla *svordom* listor. :P
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 15:32:18 följande:
    Man kan bli det om de anger en felaktig anledning... När jag blev sparkad var det "för att jag inte klarade av arbetsuppgifterna" men till mig sa han att det var för att jag var gravid...
    sanningen kanske var en mix; han ville kanske inte ha dig där eftersom han kände att inte klarade uppgifterna på samma sätt som en ogravid skulle göra/gör?
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:03:54 följande:
    Jag jobbade inom telemarketing... Kunde jobba lika bra som innan men han ogillade att jag blev sjukskriven och var skit arg för att jag inte berättade att jag var gravid när jag började... (jobbade på ett annat företag med samma sak innan och fick komma tillbaka dit sen, var sjukskriven länge men hoppade in någon dag då och då..)
    okej. tråkig när man råkar ut för en idiotisk chef. har också varit med om det.
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:41:02 följande:
    Jo sånt är supertrist... men finns inte så mycket att göra åt sånt tyvärr.. Jag skrattar dock lite åt att några månader efter jag fick sparken kursade företaget *skadeglädje*
    haha ja det är sann skadeglädje!
  • talare
    FruganH skrev 2010-10-02 11:05:07 följande:
    Nej, är inte orolig för att hamna på gatan.
    Tycker ändå det är så många som skaffar barn trots att de är arbetslösa/studerande och de verkar ju klara det hela, så varför skulle inte vi göra det. Jag tror som sagt att sambon får jobb när han slutat skolan och då har vi ju jobb båda två (om än kanske inte fast). Jag har varit på samma jobb i över 1 år nu, så chansen att det ev blir fast känns ganska stor just nu. Behov av personal finns där jag jobbar och att jag inte skulle få fortsätta där är helt otänkbart. Jag får garanterat minst förlängt tills bebisen kommer och hade en kollega som började samtidigt som mig (med samma typ av anställning) som fick barn får någon månad sen och hon fick t.om. förlängt till efter mammaledigheten, så hon får komma tillbaka igen. Chansen är ju väldigt stor att de gör samma sak för mig om jag nu inte får fast innan dess..
    Jag tycker att det här är ett val som jag och min sambo gör och jag behöver inte höra folks åsikter om det, för de har egentligen inte med saken att göra. Men jag vet att jag kommer blir ledsen om jag får höra en massa kommentarer om hur "dumma" vi är osv....
    du ska nog inte lyssna allt för mycket på alla runt omkring, ni vet själva bäst hur det ligger till och känns. jag och min karl har en liknande situation, han får sin examen inom en kvinnodomineradbransch strax innan vi ska ha barn. men jag vet att det kommer gå bra trots allt! och jätteunga är ni inte, ni är precis i den åldern då folk börjar planera och skaffa barn.
  • talare
    minya skrev 2010-10-02 21:57:35 följande:
    Vad jag känner mig elak. 
    Hade gjort mat och dottern totalvägrade att äta, puchade på henne och trixade med henne att äta, för äta måste man ju rent logiskt. Men tvärstopp, dricka gick bra men sa att hon måste äta om hon ska få mer att dricka, men nej. Hon sa hela tiden att de var äckligt (vet att hon älskar det)
    Fick henne tillslut att ta en liten bit och frågade igen om de var gott, jo det var det, till och med jättegott men hon skulle absolut inte ha mera. Vid det laget började jag bli väldigt irriterad, sen sa hon äckligt igen.

DÅ trillade poletten min ner,  det var så att det var grön bandpasta, och vi hade delat maten i rätt små bitar. Och dottern hatar, verkligen hatar sallad, hon spyr nästan om hon får sallad i munnen, hon trodde såklart att bandpastan var sallad. Hon såg ju inte skillnad. 
    Vad dåligt samvete jag fick, gav henne såklart att dricka och så skippade vi maten och hon fick sig en risifrutti istället Inga problem att få i sig det, inte lätt med tröga föräldrar ibland  
    haha!
  • talare
    Jean skrev 2010-10-03 03:00:20 följande:
    Tankte jag skulle beratta om min svarfars basta tips for att bota illamaendet som han anvant i 50 ar som lakare, kanske kan hjalpa nan annan an mig.
    Han forklarade att man mar illa pga hoga halter av ostrogen i kroppen som vissa ar kansligare mot an andra. Och for att bli av med illamanedet maste man balansera ostrogen nivaen, och de gor man med glucose. Sa nar man vaknar pa morgonen ska man ligga absolut stilla inte rora huvudet och be man sin alskade man att ga och gora rostat macka med ett tjockt lager honung pa som man maste ata utan att rora huvudet och sedan ligga stilla i 20 minuter och nar man sedan reser sig upp sakta sa ska man inte kanna natt illamaende hela dan. Om de dock kommer under dagen sa kan man ata 2-3 socker bitar och halla huvudet sa stilla som mojligt i 15- 20 minuter och sedan ska man kanna sig battre igen.
    Man masta halla huvudet stilla helst ligga ner nar man mar illa pga av att illamaende startar i inre oron kanalerna dar allt som sjosjuka osv borjar, sa de ar viktigt att halla huvet stilla.
    Kanske kan de hjalpa nan har i alla fall! Jag ar sjalv tva veckor i manaden sa jag ska fixa en bricka bredvid sangen.
    det får man försöka prova. låter lite krångligt just i början av morgonen. själv har jag insett att om jag dricker cola på kvällen + lite vatten så måste jag gå upp mitt i natten och kissa och dricka lite vatten samtidigt så mår jag bättre på morgonen. vet dock inte om det är colan, vattenmägden eller att jag går upp o kissar som gör det
  • talare
    Nojnen skrev 2010-10-03 17:28:33 följande:
    Hej!

Jag ska oxå göra NUPP (och KUB)-test. Har tid den 25/10.
    Längtar dit så vi kan få en bild av pyret!!
    är det inte nupp som innefattar kub? tyckte jag läste det i den där "vänta barn" boken som jag fick av bm.
  • talare
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
    folk säger så mycket.. jag har slutat lyssna för längesen. haha
Svar på tråden BF maj 2011