• Angi07

BF maj 2011

Oj jag skrev fel ovan , jag ville skriva att jag tycker inte att du ska oroa dig.

• Angi07

Hej till alla, idag mår jag också illa,det gör jag varje dag från v.6 och är i v.22+3 så det ska kännas konstigt när jag blir bra igen. J ag  kräktes minst 20 gånger per dag de första tremånader nu är det mindre men jag kan inte äta så mycket  under dagen,men apelsiner och smörgås går bra. 

• Angi07

Hej tråden!  vill bara berätta att jag fick en stor blödning igår, jag trodde att det var mf på gång, åkte in till förlossningen och de hittade ingen fel, bebisen mådde bra men fick stanna där till idag . De tror att jag har uvi eftersom blodet kommer från urin röret, så jag tar medicin just nu och hoppas detta går över om envecka. Jag var så orolig igår. Idag är jag fortfarande kissnödig och det kommer lite rosa när jag kissar men det känns bra att veta att bebisen mår bra.

• Angi07
    TeosMamma skrev 2011-01-12 12:12:48 följande:
    Angie07; HjärtaStackars dig, det är ju mardrömmen att börja blöda därnere nu. Hoppas din UVI ger med sig, jag är inne på fjärde PC-kuren nu, har aldrig blött, men du ska se att det kommer att bli bra.

Oj, vad mycket och intressant ni alla har skrivit, kul läsning!!! 

Jag har också haft ont imagen inatt, men tror att det beror på förstoppning, känns som magknip ungefär. 
    Sammandragningar vet jag inte hur de ska kännas...

Jag tror jag haft en väldigt förskönad bild av hur det är att vara gravid, jag har tänkt precis som någon tidigare här att vad skönt att vara utan mens i 9 månader!!! Hahaha, mens är ju a piece of cake jämfört med detta. 
    Kom nyss på att enda stället jag ej har problem eller haft problem med är öronen!!! SJUKT!!!Skrikandes Har inte varit pigg sedan grav heller och det börjar sätta sig på humöret rejält, trots att jag är en sån optimistisk person.

Slutgnällt, det är ju mindre än 4 månader kvar Skrattande 

Min bebis har party vissa dagar och verkar vila upp sig andra dagar, man blir lite nojjig när det blir så lugnt men min BM sa att den ska röra sig 8 ggr/dygn och det gör den ju, sen kan det ju bli 108 ggr vissa dagar Förvånad
    Sparkar också mycket längst, längst ned men ibland får man riktiga kickar ovanför naveln och i magen ja runt om, så det är mysigt. längtar så tills min man kan känna det men det tar visst tid. 

Ni som känt den hicka, hur kändes det?
    Någon som vet den smidigaste barnvagnen för en som sitter i rullstol?

Ha en underbar dag allihop!
    Tack Cassie! jag blöder väldigt lite just nu, det är en stor skillnad  med de blödningar som kom igår, men jag känner mig fortfarande kissnödig, det är bara kissa varje gång. Vilken lättnad när jag fick se lille i magen, han har också party varje natt där inne.  Kram till dig!
  • Angi07
    Moi Mokulat skrev 2011-01-19 12:56:20 följande:
    Om jag har BF 27 maj när kan jag tidigast ansöka om havandeskapspenning?
    Är det 60 dagar innan BF.
    Eller är det 60 dagar plus 11 dagar innan? Så jag inte skriver fel.
    Du borde göra det nu , det tar tid för Fk att ta ett beslut.
  • Angi07

94 dagar kvar, det känns långt, har varit sjukskriven från v.7 pga illamåendet och kräkningar. Kräks inte längre men illamåendet är kvar så jag kommer fortsätta att vara sjukskriven till förlossningen.
    Vi måste köpa en barnvagn , vi har funderat på Emmaljunga city cross, har någon erfarenhet av denna vagn?.Det är svårt att välja rätt vagn.

• Angi07

vad fin vagn tove83!, vi vill köpa Emmaljunga city cross, men vi ska vänta lite och hinna spara lite pengar.

• Angi07

hej! v.27+1 idag. Jag har lite svårt att andas ibland som jag behöver mera luft, det borde vara bebisen som tar mera plats i kroppen nu .

• Angi07

Hej tråden!
    ringde BM idag pga av mina sammandragningar, jag räknade 17 st bara på en dag, men de är inte onda och kan hålla sig 30 sek max, men hon tycker att jag borde träffa en läkare, så jag fick en tid på måndag. Usch Vul igen, gick på VUl i v.23 när jag fick UVi och nu igen  men det är bra att kolla om tappen inte har blivit påverkat av alla små sammandragningar. Går in i v.29 nästa vecka. Men det känns lugnare idag.
    Hur ar det med er? har ni också sammandragningar?.

• Angi07

Livmodern blir hård som en fotboll. Det kan kännas lite obehagligt men det ska inte göra ont. De kan hålla sig från sekunder till 1, 2 minuter. 

Svar på tråden BF maj 2011