Inlägg från: Charlott29 |Visa alla inlägg
  • Charlott29

BF maj 2011

EvaChristina skrev 2011-02-26 17:36:24 följande:
    Jag kunde inte heller kommentera på din blogg. Konstigt att man inte bara kan välja att vara anonym eller att skriva sin egen webbadress... Hur som helst: fin vagn ni köpt! Vi har köpt en Brio Happy Harmony, en röd. Funderade först på brun också. Vi vet inte heller könet, men jag tycker att röd funkar bra för pojkar också.
    Röd funkar absolut till en kille! Tycker man ska ta den färg som man tycker är fin, det är ju huvudsaken. Man ska ju trivas med vagnen både när det gäller det praktiska och estetiska.
    Jag tycker den beige är jättefin också, men valde brun då den kanske inte blir lika smutsig lätt... eller jo, lika smutsig lär den ju bli - men det syns inte lika lätt på en brun som beige

Angående mina kommentarer, så är det jag som valt att jag inte vill att man kommenterar anonymt, känns som att man kan få en del "onödiga" kommentarer då som jag helst vill undvika.
  • Charlott29
    bella11 skrev 2011-02-26 19:51:54 följande:
    rött ha jag haft på min son massor!! han är sååå fin i det!! om det blir en tjej denna gången så har jag massor med /neutrala kläder som passa båda könen ända upp storlek 86/92 de är toppen!
    Min son har ett rött rum - både han och jag tycker om rätt så det var ett ganska lätt val
    Min pojke passar jättebra i rött och rosa och har kläder i bägge färger, det har han haft ända sedan han var bebis och har fortfarande som femåring.
  • Charlott29

Tips till er som ska göra glukosbelastning (har nämligen gjort det en hel del gånger) är att ta med en citron och blanda i vattnet, helt ok enligt SÖS/Stockholm där jag går.
    Tycker inte det är så himla farligt som alla säger utan citron heller, men det är klart bättre med citron i, blir inte så våldsamt sött...

• Charlott29

Hej på er!

Neith: Vilken fin bebis du har i magen! Alldeles bedårande! Grattis till bröllop! Jag rekommenderar verkligen alla att gifta sig, det är något alldeles speciellt att säga "min  man" Härligt!!

Jag var på tillväxtultraljud igår så jag fick också kika in till bebis i magen.
    Anledningen till TUL är för att jag är kostbehandlad diabetiker och då ingår TUL per automatik. De beräknade en vikt på bebis till 1298 gram, mot förväntade 1327 gram, så det diffade 29 gram från medelvikt i denna vecka (28+3),  vilket i min bebis fall innebär -2,2 %.
    Allt annat såg fint ut, normal hjärtaktivitet, normalt med fostervatten och normala fosterrörelser. Jag tycker bebisen är otroligt vild av sig, vilket är mysigt såklart men oj vad det stångas därinne Den ligger i skräddarställning med huvudet neråt, vilket jag misstänkt då det har känts så när den hickat de senaste 2 veckorna.
    Fick även reda på vad det är för sort - till 95 % säkerhet... såklart

Har även kikat lite i kalendern och kommit fram till att jag bara jobbar 1,5 månad till! Jag har ett inplanerat snittdatum den 11 maj vilket innebär att jag hade tänkt att jobba till den sista april. Men i och med att jag är diabetiker och vad tillväxtultraljuden framöver visar, så kan bebis bli utplockad ytterligare någon vecka tidigare. Har därför konstaterat att jag tar semester de sista fyra arbetsdagarna i april och slutar jobba redan vid påsk, den 20 april! Känns galet ju

Känner att mitt humör börjar påverkas av att jag sover så dåligt på nätterna Jag har inga fysiska krämpor mer än foglossning men det funkar ok att ligga om jag har en kudde mellan benen. Däremot så sitter det nog i psyket på mig, att jag inte kan sova. Vaknar vid 2-3 tiden och funderar och ältar, ältar och funderar... somnar sällan om förrän 1,5 - 3 timmar vilket brukar vara precis innan väckarklockan ringer. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att slappna av och inte fundera så mycket... puh...
    Hur sover ni andra?

Jag har inte heller köpt något till bebis knapp. En vagn är beställd tillsamans med babyskydd. Samt att jag köpte ett set med kläder i storlek 56 i helgen. Thats it... Insåg sedan att jag kanske borde ha köpt storlek 50. Sonen är ju 5 år och jag inser att jag glömt en del Tyckte storlek 56 såg såååå litet ut... men har insett när jag pratat med kompisar och andra att det nog är storlek 50 som gäller de första veckorna...

• Charlott29
    tove83 skrev 2011-03-03 19:42:29 följande:
    fosterljuden har varit olika varje gång tycker jag,om det nu ska finnas nåt belägg angående kön??

20/12 var det 156 -sf 20
    8/2 var det 147- sf 25
    3/3 var det 138 -sf 29
    Jag personligen tror inte att det finns belägg för hjärtljud kontra kön. Vad är det i så fall de säger; höga hjärtljud tjej och låga hjärtljud kille?

Jag tror det har mer att göra med om barnet är livlig eller lugn, om det är vaken eller sover. Det är ju pulsen man räknar

Sonen låg mellan 135-158 och det är väl både lågt och högt...
    Denna bebis har legat under 140 varje gång.

Jag var också hos BM i veckan. Mitt järnvärde hade gått upp från 121 till 138 på en månad. Jag är helt chockad över att jag inte behövt börja med niferex, med sonen fick jag börja redan i v 20. Men jag är såklart glad över det, bara förvånad. Måste ha att göra med min crawling på färska hallon och färsk mango tillsammans med turkisk yoghurt som jag äter varje dag till mellis Sååå gott! Prova!
  • Charlott29
    jakeline skrev 2011-03-04 08:48:51 följande:
    Du kanske har bättre järndepåer den här gången? :P jag har sluppit järntabletter båda gångerna vilket känns bra.  

är det bara jag som inte har några cravings? Jag kan få sug så, men inget som är samma varje gång... 
    Ja, så kan det ju vara förstås, att jag har bättre järndepåer Lite kan nog vara att jag före och de första tre månaderna denna graviditeten åt extra folsyretabletter. Det gjorde jag inte (skäms) med sonen, kom ihåg det typ 2 gånger i veckan då men denna graviditet har jag varit jätteduktig!
    Jag mådde inget bra av de där järntabletterna förra graviditeten så jag är såklart jätteglad.

Min crawling på hallon och mango kom faktiskt alldeles nyligen, typ för 2-3 veckor sedan. Innan dess har jag inte heller haft något denna graviditeten. Med sonen åt jag apelsiner och äppelmunkar Har dock inte ätit en enda äppelmunk varken före eller efter den graviditeten så det var verkligen en crawling. Mango har jag faktiskt aldrig tidigare tyckt varit jättegott, har alltid tyckt det varit en ganska märklig smak på mango, men inte nu
    Kan säker ha lite med att göra att jag är diabetiker så jag kan ju inte äta sötsaker/godis i "vanlig" tillsatt form, så mango och hallon är ju som godis för mig Eftersom jag dessutom märkt att det inte påverkar mitt blodsocker så passar jag väl på och trycker i mig lite varje dag Lite mentalt sådär... haha...

Igår shoppade jag ytterligare två små små bodys och två små små taights till Liten. Allt i storlek 50 så nu känner jag mig lite lugn
  • Charlott29

Oj vad glad jag är idag, många glada gubbar i inlägget ovan

• Charlott29

Jag gör inte smothie av mangon, utan tar färsk mango alt. hallon och slänger på lite turkisk yoghurt. Voila!

• Charlott29

Jag har inte köpt så mycket kläder till bebisen. Jag har köpt:
    2 bodys i st 56
    1 par byxor i st 56
    1 par strumpor i storlek 1-2 mån
    1 mössa 1-2 mån
    2 bodys i st 50
    2 "taight" eller tunnare byxor i st 50

Det jag funderar på är vad man ska köpa till bebisen ska vara ute. Min son är ju född i januari så då var det ju bara med vinteroverall på. Denna bebis kommer ju i början/mitten på maj och då är det ju nästan sommar, men kan ju vara kyligt ändå. Ska man satsa på en kofta och mössa, eller hur gör man?

• Charlott29
    bella11 skrev 2011-03-06 19:35:28 följande:
    idag har vi tagit fram alla bebis kläder vi hade till sonen! komer ta en evighet att gå igenom!! mys vad minnen kommer fram!! känns ju som igår han hade allt detta på sig!!!! 
    Å det vill jag också göra. Vilken nostalgi! Kan tänka mig att det är svårt att förstå hur små de har varit... tänkte ta fram det minsta och se vad jag har kvar. Min son är dock född i januari och denna bebis kommer ju i maj så det är ju lite olika årstider, men något kan man säkert använda, det kan ju vara kyligt på sommaren i sverige också
Svar på tråden BF maj 2011