Inlägg från: TeosMamma |Visa alla inlägg
  • TeosMamma

BF maj 2011

Fröken Löken skrev 2010-12-04 17:13:41 följande:
    Skalbagge! Ja så var det! Ber om ursäkt för mitt förvirrade sinne :/

MYCKET hormoner nu, bölar från och till känns det som och i nästa sekund är jag världens lyckligaste! Känns helt lustigt! Känner inte igen mig själv! :/
    Håller helt med dig! Tycker det är väldigt annorlunda att vara så känslig, gråter nästan aldrig annars så min man fattar inte riktigt vad som händer... Visst vet han om hormonerna men när jag väl gråter och är besviken går det inte riktigt att tänka på det för honom... 
    På ett sätt är det skönt att kunna gråta, man får ju ur sig allt och sen mår man bra igen men gillar inte riktigt att vara så irriterad ofta, känns taskigt mot maken.  {#emotions_dlg.djavulsk}

Hur mår ni andra? Jag läste i förra veckan att en del var trötta igen och i fredags drabbades jag också, är lika förlamande trött som förr nu, känns så hopplöst, när ska jag få vara pigg och göra allt som måste göras? Har varit det 3-4 dagar sen jag blev gravid... 

Är lite orolig att jag har UVI igen, ska jag kolla direkt eller vänta och se? Det kan väl vara farligt längre fram i grav? 

Snart är vi halvvägs tjejer!!! Snart får vi möta underverket!!! Baby 
  • TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-12-06 13:32:00 följande:
    Har ni fixat gravidförsäkring förresten? Håller på och kollar på olika nu, men antar att det blir hos trygg hansa eftersom vi redan är försäkrade där.
    Ursäkta en oinvigd, men vad innebär det? Är det något man behöver eller kan det ingå i övriga försäkringar?

• TeosMamma
    FruganH skrev 2010-12-09 08:26:55 följande:

Någon mer som sover väldigt dåligt på nätterna? Jag vaknar minst 2 gånger varje natt och behöver gå upp och kissa. Men sen så har jag så svårt att somna om minst en av gångerna. Ibland ligger jag vaken i över 1,5 timme innan jag lyckas somna om. Känner mig som ett jäkla vrak Rynkar på näsan

Håller helt med dig! Så frustrerande och trist att ligga vaken på natten, vet inte när jag sov en hel natt sist. 
    Tar hellre hand om en liten bebis som vill ha mat så jag har något att göra då jag ändå är vaken ;0)  
  • TeosMamma
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS TILL ALLA NI SOM VARIT PÅ RUL OCH ALLT SETT BRA UT {#emotions_dlg.flower}

För mig är det dags den 15e... är supernervig och längtar.... 
  • TeosMamma
    Ewima skrev 2010-12-09 20:41:08 följande:
    Äntligen är all oro borta! Jag är den lyckligaste justnu Glad

Vi kom upp på Spec.MV och vår barnmorska undrade om de kunde få "testa en ny ultraljudsmaskin" .
    Två sonografer och vår barnmorska gick långsamt och länge igenom alla organ och mätte med 2D+3D/4D. Hela tiden sa dem "Åh så fint" "Åh va det ser bra ut!", precis som att de visste vad jag behövde höra.

Nästa 2 timmar tog det! Glad Sambon var helt fascinerad av de skarpa fina bilderna. 

Allt såg bra ut och bebisen var så finHjärta

Blev framflyttad (precis som jag misstänkte) till 16maj 

Moderkakan ligger i framvägg och det förklarar varför jag känt mindre mer diffusa rörelser. 

Justja, vi tror att det är en pojke Flört

Grattis, härligt för dig/er! {#emotions_dlg.flower}

Så häftigt!!! Då har jag något att se fram emot nästa UL, denna UL är vanlig men nästa blir på Spec.mödravården, hoppas jag får det lika bra då! Ny maskin? Kanske inte alla har en sån men man kan väl hoppas ;0)  Jag ska gå i Eskilstuna, vart gick du?
    Fick ni mailbilder eller utskrivna bilder att ta med?
  • TeosMamma
    FruganH skrev 2010-12-12 17:46:53 följande:
    Hoppas alla haft en bra helg.
    Själv har man gått och gift sig, så nu passar väl mitt nick här på FL inte så bra egentligen, men det känns jobbigt att byta nu när man haft detta ett bra tag Glad
    Efter allt spring och fixande och donande igår och idag så är mitt bäcken INTE på bra humör. Det strejkar totalt och jag har sååå ont. Men det går väl över igen, brukar ju komma och gå..
    Grattis till nyblivna frun!!! {#emotions_dlg.flower}
  • TeosMamma
    Tiiinaa skrev 2010-12-13 18:33:51 följande:
    Vår lilla Elmer sparkar ordentligt där inne. Kände det till och med med handen igår :) Han är så härlig redan <3

Idag har vi lyssnat på denna fina fina låter flera gånger om!!

Lyssna!!

" target="_blank">

Tack för låten, mina hormoner tyckte den var väldigt rörande och gråten fick hållas emot Skrattande 
    Helt sjukt med dessa hormoner, men också lite småkul, det var dock en superfin låt.  

Grattis till alla er som varit på UL i dagarna, kul att se era bilder!
    Jag var hos läkaren igår för att prata mediciner och annat och då kom vi in på oro om hur barnet mår och vips satt jag i hennes stol och fick se lill' Knyttet röra sig därinne! Underbart!!! Världens bästa gynläkare!!!
    Nu känns det bara roligt att gå på riktiga RUL imorgon då jag vet Knyttet mår bra och har växt som h*n ska. Svävar fortfarande på lyckomoln och har börjat sticka en babyfilt Förvånad

Tack jean som föreslog namnet Colin, det var det första pojknamn som jag och min man bägge gillade, äntligen!!! Sökte lite på det och hittade då det liktydiga Cailen som min man gillade ännu bättre, vad tycker ni?
    Är det för tjejigt och amerikanskt?  
  • TeosMamma

Fröken löken; vilken fin bild och kul att allt såg bra ut Skrattande

Vi var också på RUL igår, allt var finfint och blev bara flyttad tillbaka några dagar till den 9e maj.
    BM trodde att det var en pojke, visade oss vad hon trodde var snoppen men hon ville ändå inte säga 100%... Så Maken hade rätt! Förvånad 
    Knyttet var så söt och låg och sög på tummen och gjorde volter, fick en fin bild av när han sög på tummen så ska försöka lägga in den senare.  

Nu har jag satt igång med att sticka en babyfilt, känns så kul att göra något för Knyttet därinne.
    och ja just det, Knyttet sparkar och buffar och fladdrar mycket nu, det är ju helmysigt!!! Längtar tills ni alla får känna det! 

Vad gäller försäkringskassefrågor kan jag inte hjälpa till något, tyvärr...

Ha en underbar dag alla blivande Mammor! Gravid

• TeosMamma
    Angi07 skrev 2010-12-16 12:33:51 följande:
    jag var hos bm igår och tog ett sticka pga.jag är kissnödig hela tiden men allt var bra,ingen uvi,skönt, men det är tråkigt att gå så här.Någon mer som har det?
    Jag har det men har förvisso UVI som inte vill ge med sig.
    Men kan också säga att igår på mitt RUL så låg bebisen uppochned med huvudet superlångt ned, alldeles precis bredvid urinblåsan så inte konstigt man blir kissnödig... 
    Är du hård i magen också och inte får går på toa regelbundet så trycker det ju också på en del... Foten i munnen
  • TeosMamma
    jakeline skrev 2010-12-20 10:47:50 följande:
    jag gillar också barbapappa och andra tryck Mumin är nog min favorit.
    Mumin är min favvis med, har varit det länge, så även om det är första barnet har jag redan filmer, böcker och till och med en gardin med Mumin Flört 

Skalbagge, jättetack för länken till de mysiga filmerna Flört  

Lycka till ni som ska på RUL idag!
Svar på tråden BF maj 2011