Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

FruganH skrev 2010-09-23 19:00:36 följande:
    Jadu, jag vet inte vad det är med mammor.. Men det känns ju jättetrist att veta att min mamma antagligen bara kommer att komma med bannor och förmaningar.. Usch, jag har inte heller någon lust att berätta och funderar på att inte göra det öga mot öga utan att göra på nåt annat sätt, men jag vet inte. Det lär kanske inte direkt göra det bättre, men det känns bara som att hon skulle behöva smälta det i lugn och ro.. Så kanske det blir bättre. Men vad vet jag..
    Precis så känner jag oxå...när vi dessutom inte planerat så känns det ännu jobbigare på nått sett. Vill ju bara att hon ska bli glad över att få bli mormor :S Nä jag vet inte...Jag kommer att träffa mamma o pappa helgen v 41, får se om det märks då, mår jag kass har jag ju inget val, annars kanske jag väntar lite till...
  • Sommarnatt2010
    minya skrev 2010-09-23 19:46:06 följande:
    mina föräldrar varken hurrade eller buade, men efter att detta blir deras 20e barnbarn så kan jag lite förstå dom också att det inte är sån exalterade nyhet längre hahaha
    de har hunnit fått barnbarnsbarn också så de är rätt säkra på att deras gener är räddad *asg' 
    haha 20 barnbarn ojojoj... Detta bli både mina föräldrars och svärföräldrars första barnbarn..Så man hoppas ju på lite extra...
  • Sommarnatt2010

Fick låna boken "ett barn blir till" av en vän...det är ju helt otroligt att se =)

• Sommarnatt2010
    sockernos82 skrev 2010-09-24 21:23:11 följande:
    åh vad jag känner igen mig :) jag är i vecka 7 nu o känner nästan ingenting ser ju att magen har växt lite men det känns som att allt är inbillning :) jag var tvungen o göra ett nytt test nu ikväll för o se om det var sant o ja det var det ju hihi. tänk att man inte kan vara nöjd att man mår bra än så länge :)
    Jag funderade på att göra ett test till innan i veckan...Men jag vågade aldrig köpa något, tänk om det skulle visa att jag inte är gravid...Nä usch va hemskt, så jag fåt väl gå här o leta efter en känsla som bekräftar. Idag har jag dock mått pyton så det får väl begräfta att liten mår bra
  • Sommarnatt2010
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-25 09:28:56 följande:
    När jag fick missfall sist så tog jag ett test precis innan som visade bara ett svagt plus men då förstod jag inte varför och så hände missfallet kort efter. Nu när jag känner mig osäker så tar jag därför ett test, senast igår och då var det ett starkt + fortfarande.. skönt!!  Solig

Ultraljud på onsdag.. 4 dagar kvar!!
    men jag har hört att man kan testa + långt efter ett missfall oxå för att hormonerna finns kvar i kroppen...men visst chansen att det inte skulle visa nått är väl lite med tanke på hur jag mår...men nja vågar inte riktigt :P
  • Sommarnatt2010

Det där vet jag inte om jag tror på...mamma bådde toppen med mig o skit med min lille bror...Däremot har jag hört att ju sämre man mår desto bättre liten...Mindre risk för missfall om man mår skit, stämmer det??

• Sommarnatt2010
    tove83 skrev 2010-09-25 11:25:04 följande:
    ska jag börja oroa mig för missfall nu då?? eftersom jag mår toppen i V8??
    Nej det va verkligen inte så jag menade...Undrade mest om det stämmer eller inte. Har hört det. Men jag har många exempel på att man inte behöver märka av graviditeten mer än att magen växer o det har gått aldeless utmärkt
  • Sommarnatt2010

ooo det där måste jag testa..Älskar sånt =) Tänkte kika på den där kinesiska gravkallendern oxå :P

• Sommarnatt2010
    Vix skrev 2010-09-25 12:22:53 följande:
    Gjorde lite spådom på mig själv pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/... spännande för att se om det slår in. Jag gjorde samma med mina söner och det stämde

Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be light. Your baby will arrive in the early afternoon. After a labor lasting approximately 17 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 14 pounds, 3 ounces, and will be 21 inches long. This child will have light gray eyes and a lot of brown hair.
    hmm testade det där, men alla frågor går ju inte ens svara på =) inte så att jag känner bäbis direkt..jaja det är ju lite roligt att kika iaf
  • Sommarnatt2010
    Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be cold. Your baby will arrive in the mid morning. After a labor lasting approximately 25 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 7 pounds, 10 ounces, and will be 16-1/2 inches long. This child will have medium green eyes and some auburn hair.
Svar på tråden BF maj 2011