Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

Japp det gick bra. Och äntligen fick jag ett datum som inte bara är gissat. Så är bara i v 7+3 istället för 9+2 som bm tyckte vi skulle räkna på. Så det känns skönt att veta. Nytt BF är nu 22 maj =).
    Bebben var 12,5 mm lång och hjärtat pickade på fint.

• MissSindra
    Therre skrev 2010-10-15 09:26:28 följande:
    Jag har haft foglossningar sen jag fick min första dotter för 5 år sen och de har aldrig gått tillbaka till de normala tänkte inte så mycket på de förän nu när jag är gravid för andra gången är i vecka 11 nu och mina foglossningar blir bara värre och värre pratade med barnmorskan om de och hon tyckte inte att de lät bra alls eftersom att de är så pass tidigt och i mitt fall bara blir värre och värre så näst nästa vecka har jag tid hos en sjukgymnast som också sa att de inte alls lät bra så han tyckte absolut att jag skulle komma dit och nu hoppas jag bara att de blir bättre efter de men jag är livrädd för vad han ska göra:S har ju ingen aning och han ville inte göra något för än de första 12 veckorna var nådda pga MF risken, är rädd för att de kommer smärta ordentligt, så nog kan man få de tidigt allt..

Får hoppas att de inte håller i sig allt för länge för dig för jag vet verkligen hur de är och de är inte kul:S
    har varit hos sjukgymnast båda ggr jag väntat mina tidigare barn pga foglossningen. Det enda de gjort är att be mig göra lite övningar och klämde lite på olika delar för att bekräfta foglossning och sen har jag fått ett papper med övningar och sist fick jag låna en tens apparat. Ingen annan hjälp tyvärr men tensen var underbar.
  • MissSindra
    2barnsmammaaa skrev 2010-11-01 14:29:56 följande:
    Jag längtar ihjäl mig efter mitt kub test på måndag! Har skrivit här några gånger innan också :)

Jag har drömt om tvillingar..  Men det tror jag inte att det är, men ändå lite kul att jag har drömt om det.. Är så orolig och hoppas att det verkligen är nått i magen så man inte bara inbillat sig allt.

Är det nån mer som 'är gravid med 3:e barnet? Syns det än på er? :) 
    Japp 3:e barnet här syns ganska bra men har kvar magen från sonen som kom i maj så inte hunnit bli så "fit" ännu haha...
  • MissSindra

Jag var ju gravid under förra vintern oxå... alla tyckte att jag absolut skulle vaccinera mig för barnet skull...
    Jag resonerade som så att jag skadar barnet mindre om jag inte tar den men blir sjuk, men mig själv mer.

Tog inte vaccin då och kommer inte ta nu. För nu i efterhand är alla så glada att jag inte tog förra året för det är så många biverkningar som kommit fram och jag vill INTE riskera mina barn.

Men det är mina åsikter.. :P

• MissSindra

Var på RUL idag och fick äntligen veta när jag ska ha. Den 22 maj blir det beräknat till. Vilket innebär att det vart inget riktigt RUL idag. Fick se arnar, barn och mage och hjärta lite grand och hon sa att det hon såg just nu var bra. Är bara i v 15+5.
    Så fick nytt datum den 22 dec då bebben är lite större så de kan se allt som ska ses och kontralleras ordentligt =)

• MissSindra
    Tiiinaa skrev 2010-12-29 15:32:42 följande:
    Hej hörrni! Jag är lite orolig just nu och behöver hjälp!!

Ledsen om jag kommer med lite "too much info" just nu men jag måste ställa min fråga!

Igår hade jag och sambon sex. Efteråt fick jag lite ont i magen och sammandragningar. Men tänkte inte så mycket på det då. Men idag så fick jag en riktigt slemmig flytning. Lite som en sån där äggviteliknande flytning man kan få i samband med ägglossning, fast denna var segare och lite grönaktig i färgen. Liknade typ snor (sorry om jag gör er illamående). Jag är så himla rädd nu att det är slemproppen och att jag kommer föda för tidigt Är ju bara i vecka 23 så det är helt uppåt väggarna för tidigt... Har inte haft några såna här konstiga flytningar alls genom hela graviditeten..
    Om det nu skulle vara slemproppen så kan den lossna flera ggr och återbildas utan att något är fel. =)  Så ta dt lugnt och var bara uppmärksam på om du skulle få mera ont, då kan du ju ringa in och kolla vad de tycker..

men tror verkligen inte det är någon fara=)
  • MissSindra

Använder renässans utan menthol nässprayen. Den får man ha hela graviditeten och den får även bebisarna använda sen det är bara koksalt så den kan man ta hur mycket som helst av mer eller mindre.

Funkar ok annars skulle jag nog aldrig få någon luft.... =)

• MissSindra
    Sommarnatt2010 skrev 2011-01-23 19:04:37 följande:
    Måste bara fråga om det är någon som fått mer ont av att använda ett foglossningsbälte???

Här kommer en liten förklaring...
    Jag har en längre tid haft hugg i vänster skinka och även ibland i höger...Nu i veckan blev det lite för bra så jag ringde BM (min var inte där så fick prata med någon annan) Hon tyckte inte det lät som varken ichias eller foglossning..."men kom du in i morgon så får vi prata om det..."

sagt o gjort i fredags åkte jag dit...sa då att vi pratades vig igår...Hon bara "ja just det ja, det var du som skulle testa ett foglossningsbälte" försökte då förklara att vi skulle prata om vad det kunde vara. Hon sa då bara att vi testar detta först o sen får vi se...Lite paff gick jag där i från med ett sånt där bälte...

Igår hade jag det hela dagen, gjorde dock inte så mycket var på dop o efterföljande middag o sen var det mest bilåkande.

Idag har jag oxå haft det på mig..Varit ute o gått en långpromenad (har inte varit problem innan trots hugg utan bara fått gå med lite kortare steg) Tyckte nog det kändes lite bättre kunde trampa på mer o det högg inte något. Sen var jag iväg o handlade o så där...Men under eftermiddagen tyckte jag det gjorde ont med bältet så tog av det.

har under hela em/kvällen nu haft ganska ont i blydbenet, där jag aldrig haft ont innan. Känns ju så där bra att få mer ont av något som ska hjälpa.

Någon som varit med om liknande??? 

Funderar på att strunta i bältet o bara köra på. Kan ju bara vara så att jag helt enkelt inte hade ont i skinkan idag. Eller så får jag testa någon mer dag o fundera över vad som är värt. hugg i skinkan eller ont i blygdbenet...
    Jag har jobbig foglossning men kan inte använda fogossningsbälten då jag får ännu ondare av dem.
    Skulle boka tid hos sjukgymnast om jag vore dig då de ofta har bättre kunskap och koll på såna smärtor, även ischias och annat ont vid gravi rygg och höfter.
    Nu behövs oftast inte remiss till dem heller.
    Ska till "min" på tisdag och hoppas på att få ut en Tensmaskin=)  Den funkar super på mig... =)
Svar på tråden BF maj 2011