• Maruid

BF maj 2011

amisej skrev 2011-05-04 21:12:41 följande:
    Maggan08:
    Känner igen mig där, samma sak hände mig också under natten. Hade värk 5-7 min emellan och trodde att Japp snart e det dags men sen lyckades jag somna om och vaknade på morgonen utan värk men som vanligt några SD.
    Får se ifall de händer mått inatt :D

Tänkte kolla med er tjejer det här med sista knuffet (sex)
    En kompis sa att mannen ska komma i en 3 gånger ifall man vill att de ska hjälpa.
    Stämmer detta el?
    Har någon testat detta och har det hjälpt??
    Tacksam för svar
    Förra graviditeten provade vi ganska mycket färdknäppande, inte så mycket för att sätta igång förlossningen utan snarare för att vi var på humör. Men nej, det hjälpte inte ett dugg.

Jag tror att bebisen kommer när det är dags och mer än då är det inte med den saken. Men som sagt, man kan ju ägna sig åt lite knuffande ändå om man känner sig upplagd för det ; )
  • Maruid
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    Grattis till lillebror! Och hoppas att han snart mår bättre så att ni får åka hem och mysa istället.
  • Maruid
    TeosMamma skrev 2011-05-05 14:19:55 följande:
    Vår älskade lille Teo föddes den 2;a maj kl.09.33 Baby
    3.760 gr och 50 cm lång! Vi mår alla kanonbra!
    Snittet gick perfekt och återhämtningen supersnabbt! Åkte hem igår istället för på fredag eftersom jag mår så bra och inte har så ont. Amningen funkar jättebra också, är så välsignat lycklig!!! 

Tips till er alla som ej fött än; ta ur hälften ur BB-väskan, man använder inte mycket från den. SkrattandeFör mig var mjuka filtarna oerhört användbara, hans första mössa och kameran! 
    Necessären användes såklart och mina Pringleschips var perfekta på natten då bara jag och Teo var vakna Förvånad
    Maken använde jag mycket så han måste med... men för övrigt så får man allt man behöver där men man behöver inte mycket  Skrattande

Snart ska jag läsa vad som hänt i tråden medan jag varit borta och även gå till barntråden men lycka till alla ni som snart ska föda, det är helt underbart att hålla sitt barn vid barmen för första gången! Hjärta
    Skönt att höra att allt gått bra för er och grattis till sonen!

Tror du har helt rätt vad gällande packningen, det är ju inte så länge man stannar där oftast och dessutom är man så upptagen av bebisen att man inte har tid med så mycket annat ; )
  • Maruid

Jag ser att det är en stund sedan ni skrev i tråden nu men man kan ju alltid ringa och rådfråga förlossningen. Då kommer dem ställa fler frågor och baserat på det säga till en att komma in eller vänta. Om jag hade känt mig osäker och orolig så hade jag absolut ringt.

• Maruid
    Jodi skrev 2011-05-06 10:10:20 följande:
    Den 3/5 kl 22.18 på kvällen (BF 1/5) kom vår lilla gosse till världen! Det började 2/5 på kvällen med att vattnet gick utan värkar, sen på natten satte det igång!
    Grattis! Gick allt bra och mår ni bra?
  • Maruid
    Jodi skrev 2011-05-06 12:59:54 följande:
    Det gick bra, förlossningen var en pärs men jag kan trösta er med att man börjar förtränga dag en på en gång. Jag hade inte förväntat mig att man skulle bli så himla trött, hade inga krafter kvar när det var dags för krystningsskedet...Men man fixar det ju på nåt sätt! Han hade ena handen uppåt dessutom, därför var det lite meckigt att få ut honom på slutet.

Intressant är ju hur mycket energi man har efteråt! Jag har bara sovit enstaka stunder de fyra sista nätterna och ändå är jag inte helt förstörd! Fast idag kom amningen igång på riktigt och då är man ju lite känslig om man säger så...

Pojken vägde 3900 och var 51cm, så helt "genomsnittlig". Kan fortfarande inte fatta att jag har fött ut honom!
    Haha, jag känner igen vad du bekriver från förra gången jag fick barn. Från det att vi åkte till sjukhuset tills dess att jag åkte hem från hotellet vilket nästan var en hel vecka så minns varken jag eller min man speciellt mycket. Jag vet att jag inte kunde sova, inte läsa, inte brydde mig om att titta på tv osv och var helt i min egen lilla värld med bebisen. Precis som man får någon omänsklig form av energi så till och med när min man sov med barnet kunde jag bara sitta och stirra rakt framför mig och vara helt förundrad. Hur häftigt som helst ; )

Skönt att höra att det har gått bra i alla fall, att han är ute och mår finemang. Själv ska jag dricka mer hallonbladste, fredagsstäda och tja... vänta  : D
  • Maruid
    EvaChristina skrev 2011-05-06 19:00:27 följande:
    Har sedan 13-tiden ganska regelbundna sammandragningar som gör ont. Inget svårhanterat ont, bara ondare än jag hittills upplevt förvärkarna. Har aldrig tidigare haft såhär regelbundet återkommande förvärkar. Betyder det att något är på gång, tro? De kommer med i genomsnitt 5,30 min mellanrum (allt från 10 min mellan till 3,30 min mellan) och är ca 30 sek långa.

Åh, hoppas det betyder att något händer nu!
    Oj vad kul ; ) Det låter nästan som något är i görningen. Spännande!
  • Maruid
    tresmåfina skrev 2011-05-07 06:43:53 följande:
    Det blev en liten Elliot här i förrgår 5 maj (bf 13 maj) Kom hem till stolta storebröder igår
    Grattis till hela familjen!
  • Maruid
    EvaChristina skrev 2011-05-06 22:09:18 följande:

Nu verkar slemproppen ha gått också. Jag var på toaletten och blev först jätterädd när jag såg att det var blod. Men det var slemblandat (ursäkta detaljerad info) och det var tydligen ingen fara. Jag ringde förlossningen direkt då för att jag blev så nervös och berättade hur eftermiddagen/kvällen varit. Hon trodde att något var på gång och rådde mig att duscha/bada och ta ett par alvedon.
    Det gör inte så ont än, mer att det onda kommer så ofta... Undrar hur det ska gå att sova inatt. Blir ju helt uppspelt av att något händer.

Haha, nu sitter jag här och är nyfiken och undrar om ni åkt till förlossningen än. Så spännande!
  • Maruid
    Ewima skrev 2011-05-07 11:38:09 följande:
    Grattis till Elliot och Grattis Oscar! Härligt att läsa om alla majbebisar som kommer nu!

Är det fler som mår som i början av grav.? Jag är idag sjukt trött (trots 11h nattsömn) och illamående !? What? Känns som jag är tillbaka kring vecka 10!
    Jodå, har mått rätt körigt de senaste två veckorna. Illamående lite fram och tillbaka, jättetrött, dålig i magen vissa dagar... Och sedan plötsligt mår man prima, känner sig nästan ogravid om det inte vore för kulan som är modell större och problemen med att komma upp ur soffan, knyta skorna och jag vet inte vad.

Jag försöker mest låsas som allt är helt som vanligt. Har varit och storhandlat nu på morgonen, ska på födelsedagsmiddag i kväll och i morgon tänkte jag baka bullar och göra kefta. Allt för att få tiden att gå och för att inte sitta ner sysslolös för då somnar jag garanterat.
Svar på tråden BF maj 2011