Fröken Löken skrev 2011-04-12 09:43:56 följande:
Proverna ser bättre ut idag! Tvåa på äggvitan (inte för att jag kan sånt men ssk verkade nöjd) och blodtrycket låg 157/80 eller liknande, la bara 80 på minnet då den siffran verkar viktigast!
De har tagit nya blodprover idag och nu samlar vi urin (mysigt) i 24 timmar för att de ska kunna ta ett medelvärde på äggvitan eftersom deras stickor bara visar upp till 3. CTG visade att bebis mår bra och jag känner hur den gympar på där inne :)
CTG är det enda de kollat bebis med än så länge men jag antar att de kollar med ultraljud om de börjar bli värre, vilket vi verkligen inte hoppas!!
Nu ska jag ta mig en liten förmiddagslur, hoppas ni andra får en underbar dag i solen!! :)
Vad skönt att proverna är bättre!
Du har rätt det är den andra siffran i blodtrycket (undertrycket) som är den viktiga. Jag ligger och hoppar mellan 80-90 i undertryck, så att ditt har gått ner till det känns ju jättebra! Hoppas det fortsätter i samma riktning och var rädd om dig!
Idag ska jag på återbesök till handkirurgen efter min operation, undras hur det kommer gå. Såret har inte läkt som det borde och jag har rätt operations-ont ännu. Men det blir nog bra, är dock så nervös just nu att jag sitter med regelbundna sammandragningar... och jag vågar inte ta bricanyl när jag ska ut och köra. Man blir så himlans darrig och hjärtat slår i 220, innan man vant sig vid dom.. så det är bara att ta några djupa andetag och lugna ner sig