• jakeline

BF maj 2011

Phobic skrev 2010-12-21 11:55:38 följande:
    Hoppar in här jag också! (Bättre sent än aldrig) Flört

Är 25 år, har ett barn på 6 år sedan ett tidigare förhållande och är nu gravid i v.19.

Var på UL i v.16 och allting såg bra ut. BF blir den 24 maj!
    Nu inväntar vi UL i v.20 (går på spec. mödra). Då får vi även veta om det är en pojke eller flicka, om lillhjärtat vill sammarbeta. Flört
    välkommen hit!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruganH skrev 2010-12-21 20:19:03 följande:

Jag måste ju säga att jag trodde brösten skulle växa mycket sen när man väl började producera mjölk och sånt, men mina har ju växt nåt enormt! Har gått från en B-kupa till en D-kupa och jag vill inte ens tänka på att dom antagligen kommer bli ännu större sen Förvånad 

Annars har jag lyckats bli sjuk, igen.. blev förkyld för typ 3 veckor sen och det höll i sig i 2 veckor och nu har jag blivit dålig igen med feber, halsont och hosta. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Men har ju hört att graviditeten gör att man får sämre immunförsvar...

Skulle gått till BM imorgon för mitt andra besök, men hon var sjuk. Så nu får jag gå på torsdag morgon istället och träffa en annan BM. Ska bli spännande att se om man får lyssna på hjärtat på den lille och om hon kommer skälla på mig för min vikt Obestämd Var ju inte smal när jag blev gravid och har hört att andra blivit tillsagda att de väger för mycket osv, men vi får väl se. Har iallafall gått upp 5 kg sen jag blev gravid, så vi får väl se vad hon säger.

mina växte redan innan jag plussade, det var det som gjorde att jagmisstänkte att jag var gravid. De är helt enorma!!! :P Maken klagar dock inte... :P men magen syns inte utanför brösten ännu... jag har c i vanliga fall nu har jag minst dd.- De blir mer normala när man väl börjar amma och sedan återgår det till ursprung eller möjligen lite mindre.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    30maj skrev 2010-12-21 20:55:43 följande:
    haha ja säger som dig!
    innan graviditeten hade ja lite smådålig koll på min "riktiga bhstorlek" hade aldrig vart i en fin butik o fått hjälp, köpte alltid 75B på hm typ...
    men sen graviditeten har ja gått till twilfit och fått hjälp av personalen (REKOMENDERAS för att få en skön bh), och de visa sig att nu är den rätta storleken 70E, det låter helt sanslöst i mina öron då ja i vanliga fall har små tuttar.. rätt jobbigt med större bröst har ja nu insett..

jakeline, hoppas verkligen dom blir normala sen... vore ju inte kul att få skinpåsar heller..
    ja vilka problem vi gravida har, hihih:) 
    alltså, det beror på vad du har för bröst, mina blev rätt sladdriga, tyvärr... men inte så konstigt om de växer så mycket och så försvinner allt innehåll efter ett tag. Men det är inte så att jag mådde dåligt över det. hittar man en bra BH så ser de ut som de ska i alla fall... :P
  • jakeline
    Friida11 skrev 2010-12-25 23:57:16 följande:

Halloj alla fina :)
    Jo jag tänkte höra hur ni som är runt v 19-20 mår? Själv är jag i v 19+2 och har en del molvärk men sover som en kratta!!!! Vaknar felra ggr per natt och har svårt att somna.. Hur mår ni? Någon annnan som också har rätt mkt molvärk??

Till och från molvärk. Men läste också att bebis växer mycket nu, så det kan ju bero på det. Har väldans ont i bäckenet dock... jättedrygt att inte kunna vända sig som vanligt i sängen tex, eller resa sig ur soffan efter att ha suttit lite snett. Sover väl hyfsat ändå måste jag säga.
  • jakeline

jag hade också bandet men det har nog alla för att följa värkarbetet och bebisens hjärtrytm, men upplevde det inte som jobbigt... fick elektrod på huvudet på skrutt också och det var nog värre... 

Har en förlossningsberättelse här på fl i bloggen om det är någon som är intresserad. Det blev akut snitt efter 12 timmar på förlossningen... men det var nog det som kom efter som var jobbigast. Jag blev bortförd till uppvaket och make och son till avd 16 på danderyd... fick inte höra något om varandra på jättelänge... helt sjukt. Maken blev välkomnad på avdelningen med orden "Här kommer ensamna pappan"! Han trodde jag hade dött... Trots det snöpliga slutet är jag nog nöjd med min förlossning ändå, men jag vill INTE ha snitt igen... fy fan...

• jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-27 11:37:36 följande:
    Jakeline
    fin förlossningsberättelse du hade!
    Men låter jobbigt med akut snitt och att ni inte fick höra något om varandra på jättelänge.
    EDA kan väl göra så att det tar längre tid med förlossningen?, så utan EDA kanske det hade gått snabbare eller kanske du slipper akut snitt.

här fanns om olika förlossningsställningar:
    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/F.../

www.alltforforaldrar.se/page/artikel/bra-stal...

jag ska nog prova någon sådan ställning, ståendes på alla fyra eller stå på knä med stöd mot sängen eller något sådant, då skulle det göra mindre ont och bättre för ryggen och bättre för bebisen med syresättningen och lättare för bebeisen att komma ut och allt var mycket bättre än att ligga ner som jag har gjort alla 3 gånger.
    jag vet faktiskt inte om det spelat någon roll. Fick ju värkstimulerande direkt redan efter någon timme på förlossningen ändå så... det stannade inte direkt av när jag tog Eda heller... Tanken var ju att jag skulle klara mig utan... haha tji fick jag. Det var ju pga hans hoppande puls som det blev snitt och jag har för mig att den började redan innan edan. 12 timmar är ju ändå ingen lång förlossning på något sätt... :P 

kommer nog försöka härda ut längre, om jag behöver, utan eda nästa gång. Vill försöka så naturligt som möjligt. Vilket min man inte kan förstå. Han tycker att om det finns lindring ska man ta den. Hade jag inte kräkts hade jag nog fortsatt på lustgas ett tag till. Men har man kräkfobi så har man... 

• jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-27 11:51:07 följande:
    Jakeline
    jag mådde också illa, så jag tog heller ingen lustgas då jag hört man kan må illa av den.

vilken förlossningsställning hade du ? hade du upprätt ställning? då underlättas ju syresättningen och det går snabbare och mindre illamående
    Jag satt på en pilatesboll då jag kräktes... Vandrade mest runt när jag orkade, stod och twistade i gåstolen och så där... Eller satt bekvämt i sängen. Tror också att upprätt ställningen är en fördel.. Får se vad det blir den här gången. 
  • jakeline
    MissS skrev 2010-12-29 06:44:47 följande:
    Hej!

Får man hänga med här tro?

Har BF den 16/5 och enligt ultraljudet är det en liten kille.
    Det är fjärde barnet och de tidigare barnen är födda 02, 05 och 07.
    Ser att Ni diskuterar förlossningar och jag börjar inse att jag nog borde tänka lite mer på den kommande, men.... det brukar lösa sig.

Hoppas Ni har det bra, dags att masa sig iväg till jobbet... jisses så segt efter julledigheten....
    välkommen hit!
  • jakeline
    tresmåfina skrev 2010-12-29 11:16:10 följande:
    jakeline: grattis till din lille kille på födelsedagen idag även min store lille kille blir 5 idag
    ( och själv blir jag 32 idag haha Skrattande)
    Nu blir det barnkalas!
    Hoppas ni mår fint allihop o god fortsättning!
    Tack detsamma då! :) Éomers "gudmor" fyller också idag!
  • jakeline
    Kottemor skrev 2010-12-29 18:04:05 följande:

Hej på er!

Nu ska jag göra er sällskap i tråden... igen!
    Har varit in och ut några gånger om ngn minns mig

Allt har ju strulat så sen jag gjorde KUB test, så jag har inte vågat hoppas på något förrens nu, när vi varit iväg på RUL och sett att allt såg jättefint ut.

Inne i magen bor en vad man kunde se, välskapt pojke Hjärta Så jag och mannen kommer få triss i pojkar, så himla roligt!
    Sönerna blev jätte glada och längtar så efter sin lillebror Vår yngsta trodde att lillebror redan var född och väntade ute i bilen när vi hämtade upp dom hos min syster som passat dom när vi var på UL. Han blev så besviken när han insåg att lillebror måste stanna i magen ett tag till, hihi!

grattis Kottemor! vad skönt att du kan slappna av nu!
Svar på tråden BF maj 2011