FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-27 11:37:36 följande:
Jakeline
fin förlossningsberättelse du hade!
Men låter jobbigt med akut snitt och att ni inte fick höra något om varandra på jättelänge.
EDA kan väl göra så att det tar längre tid med förlossningen?, så utan EDA kanske det hade gått snabbare eller kanske du slipper akut snitt.
här fanns om olika förlossningsställningar:
www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/F.../
www.alltforforaldrar.se/page/artikel/bra-stal...
jag ska nog prova någon sådan ställning, ståendes på alla fyra eller stå på knä med stöd mot sängen eller något sådant, då skulle det göra mindre ont och bättre för ryggen och bättre för bebisen med syresättningen och lättare för bebeisen att komma ut och allt var mycket bättre än att ligga ner som jag har gjort alla 3 gånger.
jag vet faktiskt inte om det spelat någon roll. Fick ju värkstimulerande direkt redan efter någon timme på förlossningen ändå så... det stannade inte direkt av när jag tog Eda heller... Tanken var ju att jag skulle klara mig utan... haha tji fick jag. Det var ju pga hans hoppande puls som det blev snitt och jag har för mig att den började redan innan edan. 12 timmar är ju ändå ingen lång förlossning på något sätt... :P
kommer nog försöka härda ut längre, om jag behöver, utan eda nästa gång. Vill försöka så naturligt som möjligt. Vilket min man inte kan förstå. Han tycker att om det finns lindring ska man ta den. Hade jag inte kräkts hade jag nog fortsatt på lustgas ett tag till. Men har man kräkfobi så har man...