Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness
    Maruid skrev 2011-02-15 10:18:46 följande:
    Han föddes utan vår vetskap med gallvägsatresi och sjukvården upptäckte det först när han var sex veckor. Atresi är en missbildning, i hans fall på gallgångarna som leder bort frätande gallvätska från levern.

Jättesvårt sjukdom att upptäcka, 15 barn föds med det om året i Sverige, och det behandlas med medicin men framförallt med operation och ofta förr eller senare en levertransplantation.

Vår hjälte opererades när han var 2,5 månad och skulle transplanterats i början av juli. Men två veckor innan, då vi precis fått veta att hans mormor kunde donera en bit lever till honom, orkade han inte mer och han spenderade sina sista fyra dagar medvetslös i en ecmo-maskin innan doktorerna valde att stänga av den livsuppehållande utrustningen. Han dog knappt sju månader gammal.

Eftersom både jag och pappan är troende har vi trots allt hanterat det ganska bra. Vi tror båda att han kom oss som en av de bästa gåvor man kan få och tiden vi fick tillsammans lärde oss mycket och utvecklade oss som människor. Jag har bland annat lärt mig att ta vara på tiden som man får tillsammans och inte oroa mig för saker som helt enkelt har en totalt sekundär betydelse.
    Jag vill bara säga att jag verkligen beklagar, blev tårögd av att läsa det du skrev. Han är är bland det sötaste jag sett {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-15 20:07:27 följande:
    Lina  Sofie
    beklagar, vad hemskt med den sjukdomen, stackarn. vad jobbigt för er. kramar.
    så underbart söt pojkeHjärta 

werkestam
    skönt att bebis mår bra i magen och hoppas bebis stannar länge i magen. vilken fin bebismage!{#emotions_dlg.flower}

var hos BM idag, hade blodtryck 105/60
    järnvärde 124
    sf mått 26,5 cm
    hjärtljuden är 148
    är i vecka. 35+2
    allt var bra!{#emotions_dlg.flower}
    Sa din BM att du skulle börja äta järntabletter? Jag hade ett värde på 125 och hon tyckte att det var lika bra att jag började ta en tablett varannan dag
  • Lovelyness
    fliona skrev 2011-02-17 13:10:18 följande:
    har också bf 21 Maj..=)
    Jag har också BF den 21 Glad Välkomna ni som är nya!
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-18 17:44:56 följande:
    Tjejnamn har vi nog oxå ganska klart för oss ett som vi gillar jätte mycket båda två och några till som båda gillar ...dock har både jag o mannen fått ge oss på våra absoluta favoritnamn... Han älskar Tindra och jag skulle gärna ha en Madicken..Sen gillar jag alla sånna här gamla namn som Inez, Iris o liknande...

Pojknamn är mycket svårare..Jag har ett favorit namn som många oxå associerar till någon person jag aldrig hört talas om...Mannen min tycker dock att det är lite konstigt o lite för ovanligt...Han har föreslagit ett annat namn som jag iofs oxå gillar, men det är svårt att släppa en favorit :P

Vi vågar dock inte riktigt prata om våra namn..Så många runt om kring oss som ska ha barn nu, är lite rädd för att bli "av med" våra namn...
    Sådär tänkte jag också tills jag kom på att man måste ju säga vilket namn man tänkt för att kunna vara först med det så ingen annan snor det Glad Jag tar för givet att ingen av mina nära skulle ta ett namn som jag sagt att vi funderar på. Det blir ju däremot jobbigt om man inte säger vad man tänkt och sen kommer någon man känner och berättar att dom tänkt ta det namnet till sitt barn, då blir det lite svårt att ha rätten till det

Vi har nog våra namn klara, vi har Noah och Malcolm som favoriter. Jag tänkte först att vi skulle ta ett av namnen och "spara" det andra till framtiden, men det kändes ju lagom idiotiskt så vi kör på båda Glad
  • Lovelyness

Tjejnamn har jag massor, men det verkar inte bli så aktuellt den här gången Flört Pojknamn är som många sagt, skitsvårt!

• Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-19 10:42:50 följande:
    Ja det ligger ju något i det =) Fast det är nog mest så att jag tror ingen direkt hört namnet o att någon då ska fastna för det...Kanske inte någon av mina närmaste vänner men om de nämner det för någon bekant eller så, så kanske de tar det...o det skulle kännas väldigt tråkigt. Men det kanske bara är fånigt...Främst är det ju pojknamnet som jag känner så inför. 
    Ibland hoppas jag på att vi får en pojk för att få använda namnet, men sen är jag ju inte helt 100 på att jag har mannen med mig så då kanske en tjej är bättre där vi är överrens :P
    Då funkar det ju om namnet är så ovanligt så att folk inte tänker på det i första hand. Jag är jättenyfiken på ditt namn nu så hoppas ni får en pojke Flört

Jag brukar köra med "nöta in metoden" på min man, jag gjorde så med mitt favoritflicknamn och tillslut tyckte han det var jättefint. Skam den som ger sig Cool
  • Lovelyness

Ni som är förstoppade och behöver järn kan kanske testa med blutsaft det får iallafall fart på min mage och har lyckats hålla järnnivån jämn hittills.

• Lovelyness

Jag älskar melodifestivalen och jag fattar ärligt talat inte varför, för jag hatar 98% av musiken och tycker alltid att alla röstar fel. Så det är väl en hatkärlek då, tittar gör jag iallafall Flört

• Lovelyness
    glit skrev 2011-02-20 12:04:41 följande:
    Jag var helt inne på Elvin eller Alvin förut men kom på att det kommer nog inte passa min bebis. Tror att han kommer bli ganska mörk, lite mörkare nyans i hyn, mörka ögon och mörkt hår och jag ser mig ett ljusare barn framför mig när jag hör Elvin/ Alvin. Så han ska heta Noah :) Han ska dock heta Ernst i mellannamn ^^  Och skulle bebis visa sig vara en flicka ska hon heta Ella :)
    Fint att vi har samma namn med samma argument haha, vår son ska också heta Noah eftersom det känns som om det passar på en pojke som har ljusbrun hy med mörkt lockigt hår och bruna ögon Glad
Svar på tråden BF maj 2011