BF maj 2011
vad mycket fint ni har köpt! 
jakeline
vad härligt med bebissparkar i magen! jättefin video!
vad mycket fint ni har köpt! 
jakeline
vad härligt med bebissparkar i magen! jättefin video!
tycker sjukhusets bindor varit bra, när jag åker hem använder jag libress godnatt bindor.
jag blöder mycket, och rätt länge 2 månader eller 10 veckor.
som omföderska kan man få mycket eftervärkar som gör jätteont, rekommendera alvedon och citadon (receptbelagt) men som kan fås på sjukhuset som tar bort smärtan bra.
purelan salva till brösten så inte får sår, rekommenderar jag.
ofta får man blöjor på sjukhuset, men kan vara bra att ha med några ifall, våra barn har endast varit bra med libress blöjor och det har läckt med pampers så det är olika vilken sorts blöjor som passar.
schampo och balsam är bra att ha med, hårborste, necessär
ladylovelylocks
vilken jättefin mage!
här är magbildtråden:www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html
känner mig trött, är i v.30 nu. Känner mig sugen på godis, eller sött.
Har mycket sammandragningar och får lätt ont i magen så får ta det lugnare.
var hos BM idag.
blodtryck 100/60
sf mått 29-30 cm
hjärtljud 145
fick även höra en spark när vi lyssna på hjärtljuden.
tittade på en unge i minuten när det gick och familjen annorlunda.
soligt men kallt ute.
bara 10 veckor kvar eller 2 månader i alla fall.
ska börja packa BB väskan snart.
angående mammabyxor så har jag sköna mammabyxor som magen kan växa mycket i.
finns på HM
typ mysbyxor, med liten mudd man kan dra upp över magen eller ha nedanför magen, jättesköna men kanske inte supersnygga! billiga!
finns även sköna mamma tights där på HM som är jättesköna! och billiga!
här går jag mest i stora sköna t-shirts som jag hitta på gina trico
Fröken löken
det beror ju på hur slitet det är och vilket skick det är i, hade velat titta på grejorna först.
jag har en bärsele bavy björn som är 4 år gammal använd av 3 barn och den är väldigt sliten, ena sidan som man knäpper har fastnat men går att knäppa upp andra sidan.
om man använt haklappar speciella som finns att köpa till bärsele då bebis dreglar mycket eller kräker så är det ju bra. Är bärselen mycket tvättad?
bärsele kanske 200-300 kr. är det ryggplatta till? bra för ryggen. en ny bärsele baby björn kostar ca 1300 kr med ryggplattan.
bärsjal vet inte 100 kr kanske
babyvakt vet inte
Josefine K
vad jobbigt. hoppas allt går bra för er.
EvaChristina
är olika hur bebis rör sig, vissa dagar rör sig nog bebis mera och andra dagar lite mindre, men känner bebis varje dag.
har mycket sammandragningar här och det är jobbigt.
känner sig så begränsad då magen gör ont hela tiden och jag kan inte göra någonting.
Jag orkar inte göra så mycket, skulle vilja diska, plocka undan leksaker (barnen är för dåliga på att plocka undan) och damsuga och tvätta golvet, men jag kan inte, jag får så ont i magen.
Tog precis soppåsen som var för tung, så fick jätteont i magen, så fått sätta mig ner ett tag.
vi får ju myror i köket när vi inte är noggranna med disk och sopor och håller undan och sprayar hela tiden.
har myrdosa som fungerar sådär.
Så jobbar mannen mycket extra och är trött när han kommer hem, och ska somna Tobias när han kommer hem i vagnen ( jag orkar själv inte gå ut med honom i vagnen).
så behöver alla barnen och jag duscha och bada, vet inte om jag orkar bada dem själv idag.
Så ska vi packa för att åka till Göteborg till mina föräldrar då pappa fyller 50 år.
3 timmar minst i bilen imorgon, får väl åka tidigt på morgonen och hoppas Tobias 1 år sover då, för annars blir han rastlös och tycker inte om att sitta fast och skriker.
Har ju satt på sommardäcken på bilen, hoppas snön försvinner igen till imorgon.
Hoppas att de kan plocka bort alla prydnadsgrejor osv... när vi kommer annars blir det jobbigt med Tobias som ska pilla och klättra på allt och han är jättesnabb ( det är den åldern nu)
har fått lägga ner alla stolar här, för annars klättrar han upp på bordet, han kan själv ställa upp stolarna nu, så passa och passa får man hela tiden.
så stoppar han också allt i munnen, passa där också.
han biter oss för han håller på att få många tänder nu.
hoppas det är lugnare i magen snart så jag kan göra lunch.
ska bli så skönt när bebis kommit ut, så man kan bli som vanligt igen. Hoppas bebis stannar ett tag till i alla fall.
Miss Sindra
Grattis!
Loevlyy
jag har också sådär mycket sammandragningar, jobbigt!
har haft en mysig helg hos familj och släkt.
jakeline
grattis till sjalen!
tove 83
vad roligt med valpar!