Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

Jag tror att vecka 28 är trimester 3, det står iallafall att jag är i sista trimestern nu och jag gick in i vecka 28 idag

• Lovelyness
    FruganH skrev 2011-02-22 08:51:03 följande:
    Angående skötbord så har vi köpt ett såntdär med badbalja under själva skötbädden. Känns väldigt praktiskt eftersom vi inte har badkar. Skönt att slippa sitta på knäna på det hårda badrumsgolvet när bebisen ska bada. Bra arbetshöjd med. Ska knö in skötbordet i badrummet är det tänkt och det går säkert bra. Blir nog lite trångt, men det kan vi leva med.

Har tagit ledigt idag. Ska snart iväg till BM på extrakontroll eftersom min blodtryck var lite högt förra veckan och då jag haft problem med flimmer för ögonen. Sen sa BM förra veckan att jag borde börja ta det lugnt på jobbet och så, men det är ju helt stört omöjligt. Får väl se hur testerna ser ut idag.
    Var ändå ingen idé att jobba eftersom jag ändå inte kunnat vara på jobbet förrän kanske 12-13 och då hade jag bara hunnit med 3-4 timmar. Vet ju att jag får mer att göra resten av veckan, men vad ska man göra?
     Vart har ni köpt det skötbordet? Har du någon bild?
  • Lovelyness
    glit skrev 2011-02-22 14:06:52 följande:
    När går ni på mammaledighet? Finns det någon "standard" på när man gör det?
    Jag är redan halvt mammaledig, jag avsutade min utbildning för några veckor sen och kände inte för att kasta mig in i något nytt. Nu pluggar jag en kurs på distans och tar det lugnt Glad
  • Lovelyness

Jag sitter och roar mig med att "räkna ut" ögonfärg på bebisen. Jag har blåa ögon och min man har bruna, men han har inga blåödga släktingar alls viken borde betyda att han absolut inte har några båa anlag. Då borde det väl vara omöjligt att vårt barn blir blåögt?

• Lovelyness
    morotsland skrev 2011-02-23 21:16:42 följande:
    Kolla här!
    museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalcu... 
    Gjorde det testet förut och enligt det är chansen för bruna ögon 72% men jag vetifan jag tror chansen ör 100% eftersom min man helt saknar blåa anlag meen det visar sig väl. Hittade någon info om hur man kunde räkna ut längd också, vår son ska tydligen bli 185 cm. Mycket kan man roa sig med Flört
  • Lovelyness
    Mary skrev 2011-02-24 07:58:55 följande:
    Men du vet ju inte om han saknar blå anlag... Eftersom de är recessiva syns de ju inte om någon hade haft det i hans släkt...
    Sen har jag också hört att det tar ca ett halvår innan man ser den rätta färgen...
    Ja jag vet, men har man aldrig haft någon blåögd släkting någonstans i släkten någonsin så måste ju ändå dom blåa anlagen bli rätt begränsande
  • Lovelyness
    talare skrev 2011-02-23 23:20:04 följande:
    var hittade du det med längden?
    Bra frågakommer inte riktigt ihåg sidan men såhär såg formeln ut:

(Fars längd+mors längd)/2 +6,5cm eller -6,5 cm

plus 6.5 för pojke och minus 6.5 för ficka Glad
  • Lovelyness
    JosefineK skrev 2011-02-24 09:01:30 följande:
    Ha ha ha, jag har precis samma funderingar, vi har samma anlag som ni, hela min slàkt typ har blà ògon och hela hans slàkt bruna, alla fòrutom min sambos farmor dà, som har blà/grà Glad
    Vi fàr helt enkelt ha is i magen och vànta och se Flört
    Tur att man inte kan låta bli att vara så nyfiken jämt hehe
Svar på tråden BF maj 2011