• jakeline

BF maj 2011

för mig funkade renässans förra graviditeten. Blir så lätt beroende av nässpray. Nu kör jag på småbarnsspray och det funkar när jag måste ha det.  

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-06 19:55:45 följande:
    Har gått upp 4,5 kg och går in i vecka 24 imorgon. Känner sparkar och buffar mer för var dag som går. Det är såå underbart! Har moderkakan i bakvägg.

Just nu sparkar/busar bebisen i magen ;)

På sistone har jag haft ryggvärk, om jag ligger på sida alltför länge t ex på nätterna så får jag ont i nedre ryggen och inte ens hjälper det, om jag använder kudden mellan benen. Till en viss del hjälper det från början men sen är det off... Har ni det också eller har ni varit med om det tidigare???
    ligger jag på rygg får jag ont i ryggen, men på sidan går det bra, med en kudde mellan knäna. prova att lägga en kudde under höften... hade det på slutet förra gången. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

jag använde ingen amningskudde förra gången och kommer nog inte göra det nu heller. Funkade bra med vanlig kudde tycker jag. 

Har redan nu lite problem med krypningar... Typ i hela kroppen. Är det någon som vet vad man kan göra mot det? känns ju som om halva kroppen är halvt avdomnad. Ligger ibland vaken någon timme pga detta.  

• jakeline
    Therre skrev 2011-01-07 10:13:54 följande:
    jag brukar få som krypningar i ben och fötter senare mot kvällen och de brukar jag få när jag är ganska trött så då går jag bara och lägger mig i stort sett brukar inte få de på dagen så de är inget som jag har tänkt så mycket på faktiskt...

Amningskudde tycker jag faktiskt är väldigt skönt att ha min mamma sydde själv en till mig när jag väntade min dotter och nu skulle jag få syrrans som hon hade för ett år sen, jag tycker dem är toppen och man kan ju använda dem till mer än bara amningen så de är ju skönt de med..
    jag får dem oftast mitt i natten. typ om jag vaknar... inte helt lätt att somna om... men inget på dagarna direkt. 
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-07 18:16:51 följande:
    Krypningar i benen har jag inte fått ännu... när får man det? tidigt, mitten eller senare i graviditeten? måste vara jobbigt och kan tänka mig att man blir tokig av det..!
    man måste inte få det, men det är inte ovanligt. Så var glad att du sluppit. 
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-09 14:52:50 följande:
    nä, det vet jag att man inte måste få det men tänkte bara om det är vanligt att få krypningar i benen...
    ja, kan inte säga att jag slipper det , kan ju väl dyka upp vilken dag som helst, he he ...
    hehe jag är glad att de inte dyker upp varje dag... :P 
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-09 17:30:54 följande:
    hehe, skönt att de inte dyker upp varje dag för man skulle bli tokig av det, hihi :p
    oh  ja! :P blir halvt tokig som det är... :P 
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-10 19:54:16 följande:
    hihi :P
    idag är jag oootroligt trött!!!! första gången så HÄR MYCKET trött!
    hoppas det var på grund av att jag vaknade många gånger inatt då man var toanödig... lär somna tidigt ikväll.. :)
    själv hade jag en tvååring som kom in vid halvtre och snurrade runt i vår säng i någon timme innan han lyckades komma till ro igen. :P och så första dagen efter ledigheten och det var totalt kaos. Härliga tider! 

Jag håller med att förlossningen kommer senare. Känns som om det löser sig på ett eller annat sätt. Hoppas dock att det inte slutar i akut snitt den här gången. Pratar hellre om det som händer nu, inte om fyra månader... :P

här är det party i magen nästan hela tiden känns det som! Börjar kännas mer och mer nu även utifrån. så underbart!  
  • jakeline

Jag bor norr om stockholm jag.
    Cassie--> det är vad jag brukar säga är molvärk.

Just nu har jag jordens foglossning/värk i bäckenbotten. Jag skulle gå ut genom en dörr igår och hade händerna fulla så jag tänker mig inte för och öppnade med foten. Och satan i helvete vad ont det gjorde... INte bra än...

Svar på tråden BF maj 2011