BF maj 2011
Skall lägga upp en bild så snart vi kommer hem från BB. Vet inte hur man gör med mobilen tyvärr.
Skall lägga upp en bild så snart vi kommer hem från BB. Vet inte hur man gör med mobilen tyvärr.
Fröken Löken: Trist att höra! Hoppas proverna är ok iallafall så dom kan vänta lite med igångsättning. Varje dag extra i magen är såklart superbra!
Vi är kvar på BB fortfarande. Lillan (nej, bi har inte bestämt namn än) mår bra och äter riktigt bra. Ofta kan ju amningen gå sisådär när dom är tidiga, men det har gått över förväntan. Har nojat lite innan över amning och varit rädd för att mjölken inte skulle komma igång, men det hade jag uppenbarligen verkligen inte behövt vara. Här flödar det på som in i norden, så det är ju rätt skönt :) (och såklart lite jobbigt).
Mina prover ser också bra ut så vi hoppas på hemfärd under morgondagen.
Barnläkaren gav henne OK-stämpeln på rumpan ;) och det var väldigt skönt.
Nu vill vi bara komma hem och landa lite.
Nu när vi äntligen är hemma så slänger jag upp en bild på vår lilla prinsessa i sina fina åka hem-kläder 

Hej allihopa! Är inne och läser här ofta, men skriver inte mycket.
Grattis till Fröken Löken till flickan! Och stort lycka till önskar jag alla er som börjat komma igång med förlossningen! :) Tänker på er!
För oss går det jättebra. Lilltjejen (som vi bestämt ska heta Agnes) mår super och äter som hon ska. Hon hade lyckats gå upp till 2590 gr i förra veckan och sköterskan från BVC var imponerad. Lycklig man blir när det går åt rätt håll! :)
Har förstått att det numera finns en bebistråd med, så jag får väl gå in där och vänta på er andra ;)
Tänk att alla snart har sina mirakel hos sig!
Grattis natalieh till pojken! Mys på och njut :)
Cassie: Det är nog som du säger väldigt individuellt med smärtan efter KS. Jag måste säga att jag trodde det skulle göra mycket ondare. Åt Alvedon på BB och några dagar efter vi kom hem, men tyckte som sagt inte smärtan var alltför jobbig. Värsta var när man skulle komma upp i sittande läge när man låg i sängen och att skratta/nysa/snyta sig undvek jag första 2-3 dagarna ;)
Nu känns det bara knepigt i huden, antagligen pga att nervtrådarna håller på att växa tillbaka.
SannaSanna: Något som jag inte hade, men som jag VERKLIGEN behövde var amningsskydd! För herregud vad jag läckte! Nu kom ju snuttan tidigare än jag trott, så jag hade ju inte hunnit skaffa allt. Skickade såklart iväg maken för att köpa, men det är inte fel att ha med sig!
Sen vet jag inte. Använde mest de kläder och engångstrosor man fick där.
Väl hemkomna var jag superstressad (grät hysteriskt, antagligen mycket beroende på hormoner eftersom mjölken kommit igång) eftersom vi planerat för en "normalstor" bebis vilket innebar att vi varken hade kläder eller blöjor som passade. Vi snodde med oss några blöjor från BB, men det blev ju ändå en tur till Apoteket med en gång. Den stressen hade jag gärna sluppit. Så blöjor är ju bra att ha, måååååånga blöjor ;) Tror vi använde drygt 10-15 blöjor per dag första dygnen, men nu går det inte riktigt lika många ;)
Saso87: Åh, ibland önskar jag verkligen att Agnes tog napp! Är just nu en vandrande napp ;) Det är ju inte så att hon vill suga hela tiden, men är hon upprörd över något så är det ju bröstet som gäller. Samtidigt försöker jag tänka att vi slipper avvänjningen från nappen sen :/ Men vem vet! Kanske blir svårt att vänja av med bröstet med...
Mamierica: Min dotter krånglar rejält med maten. Hon blev magsjuk 20 november och efter det har hon inte riktigt kommit igång igen :( Jättefrustrerande eftersom jag märker att hon behöver mer än bara amningen. Hon är ju så mycket gladare dom få gånger hon äter hyfsat.
En bra dag får jag i henne max 1/2 portion gröt och ca 1/2 burk puré, på hela dagen :( innan åt hon 2 portioner gröt och en stor burk puré om dagen..
Hoppas det vänder för er snart! För det här matvägrandet är hemskt :(
Glömde skriva att Agnes är 9 månader nu. Ifall det nu var intressant.. :)
Det är väldigt tärande psykiskt.