BF maj 2011
kottemor
lycka till på operationen!
kottemor
lycka till på operationen!
på vårt sjukhus får förstagångsföderskor stanna en vecka, om de vill, om de har problem med amningen och har frågor och så.
det gjorde i alla fall jag och min man 2006 i helsingborg sjukhus
kottemor
skönt det gick bra!
Misswiren
vad jobbigt. ja ibland kan det göra riktigt ont när lillen rör sig där inne.
men jag har oftast inte ont av det.
kan det hjälpa att ändra ställning, prova ligga ner eller vara uppe och gå, buffa lite på magen?
börjar bli trångt i magen och bebis börjar bli stor
inte långt kvar, snart v.32
Angi
har de tagit urinodling på dig?
så du inte har GBS?
jag har själv GBS och det kan göra så man får många uvi och så att bebis kommer tidigare, man kan behöva behandla med antibiotika.
hade soligt härligt vårdväder här igår, men idag är det molnigt. bor i skåne.
natalie
grattis till Kingston!
ladylovelylocks
hoppas hjärtljuden forstätter vara bra nu då.
skalbagge
jag kommer ta pappans alla dagar utom 60 på sjukpenningnivå.
så då har jag 330 sjukpenningnivå dagar och 90 lägsta nivå dagar.
jag kommer ta ut 5 dagar / vecka från 23 maj 2011 till 19 augusti 2012.
men kommer även ta ut vårdnadsbidraget sen. vara hemma tills bebis är 2 år och 2 månader ungefär.
min man kommer vara hemma med föräldrapenning för vår son 1 1/2 månad, så vi är lediga tillsammans och kan hjälpas åt i början och komma in i nya rutiner.
dock så kommer han jobba en helg i månaden och en nattvecka och några röda dagar.
angående pappadagarna så ringde jag och fråga FK, och de kan inte ge ut någon blankett för pappadagar än, därför att då blir det fel anmälningsdatum, så blanketten får man ringa om samma dag som barnet är fött.
ja de ger olika svar på FK ibland, kan ju ringa och höra igen med dem.
men hon som jag pratade med sa att det blir fel anmälningsdatum på blanketten, så det gick inte.
hittade en bra sida om sammandragningar/ förvärkar som jag tycker förklarar det bra:
http://www.niomanader.se/content.asp?ID=78
tycker jag har fått jobbigt illamånde här igen, är i v.32
down under
vad jobbigt! hoppas det lugnar sig i magen och bebis stannar ett tag till.
jag har också mycket sammandragningar, men det är inget sådant med regelbundna återkommande värkar än som inte går över på en stund.
hoppas också jag får gå ett tag till, gärna v..37 innan bebis kommer.
hur vet man att det satt igång?
jo då gör det riktigt ont.
riktiga värkar gör ju verkligen jätteont, känns som man öppnar sig, tryck nedåt genom ryggen, och det kommer med jämna mellanrum, regelbundet med några minuters mellanrum, så man får en liten paus då de inte gör ont.
krystvärkar får jag inte förrän jag är öppen rätt mycket.
vattnet har bara gått en gång under öppningsvärkarna.
blod brukar komma under öppningsvärkarna för mig.
men är ju olika det där, en del får ju inte så mycket paus emellan öppningsvärkarna, och då kan man nog lätt bli stressad och tycka det är jobbigt.
har själv aldrig haft någon smärtlindring mina 3 förlossningar, har gått så snabbt, mår så illa och har hört man kan må illa av lustgasen.
och ryggbedövningen ska väl göras i tid, då jag brukar vara nästan fullt öppen när jag kommer in på sjukhuset.
sen kan ju förlossningen ta längre tid väl med ryggbedövning och svårt att känna värkar och större risk för syrebrist till bebis.