Jodi skrev 2011-01-11 17:32:23 följande:
Jag har känt bebben hicka, så gulligt! Den rycker liksom till i hela kroppen, så det skiljer sig från andra rörelser. Var hos BM igår förresten, allt såg bra ut. Men jag trodde att de följde vikten under graviditeten? Inte togs det nåt urinprov heller,men de kanske de bara gör om blodtrycket är högre?
Nu har vi flyttat till hus, jättemysigt, men så mycket att göra...Man vill ju gärna ha det mesta klart när lillen kommer. Vi ska börja med barnrummet, funderar på lindblomsgrönt på väggarna och ekparkett på golvet. Det passar väl en pojke?
jag har vägt mig varje gång jag har varit där. inte alltid tester, men jag vet att de ska ta järnvärdet och sockervärdet nästa gång jag kommer. Blodtrycket mäter de varje gång tror jag.
Maruid skrev 2011-01-12 11:47:51 följande:
Jag blir förvånad av att höra av BM varken tagit mått på magen eller urinprov.
Här tas urinprov varje gång man kommer dit (man får rör så man tar det med sig), det har gjorts varje gång på mig trots att jag alltid haft jättelågt blodtryck. Och järnvärdet brukar kollas med jämna mellanrum. Magen mätte hon från och med vecka 20 förra gången.
Återigen funderar man ju på om det ska skilja sig så mycket åt mellan olika MVC.
hos oss börjar de mäta magen i v 25. Urinprov tar de bara om det finns misstankar om havandeskapsförgiftning tror jag. Jag har för mig att jag frågade om det sist och hon sa att det görs bara om det "behövs."