FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-28 17:39:28 följande:
Maggan
om man har mycket ont av sammandragningarna kan man ju ringa och höra.
men annars är det ju regelbundna onda sammandragningar som sätter igång förlossningen, du kan ta tiden på dem med en klocka, och kolla om de är återkommande. då tycker jag det är dags att åka in till förlossningen.
hur gör era män där hemma, dricker de alkohol nu när det är så nära förlossning??
min man har jättesvårt för att hålla sig ifrån alkoholen, han vill minst ta ett glas med alkohol och ibland tar han fler glas med alkohol.
ska jag ringa en ambulans när det är dags??
var går gränsen för hur mycket man kan dricka om man ska köra bil?
Min man har "alkoholförbud" från och med denna helgen fram till bebisen kommer. Nu är han iofs ingen stordrickare, men gillar att ta en whiskey och en öl på fredagen och lördagen.
Hur vida man är kapabel till att köra när man har druckit är väl iofs ganska induviduellt. Men varken jag eller min man skulle sätta oss bakom ratten om vi så bara har druckit ett glas vin eller en öl.
Du får väl ta en taxi till sjukhuset om din man har druckit alkohol. Om det inte är panik såklart, då får ni väl ringa efter ambulans. Men jag skulle aldrig utnyttja en ambulans om det inte var så att det verkligen behövs och ännu mindre pga att min man har druckit alkohol och inte kan köra. Det kan finnas dom som behöver den mer än en själv, akut sjuka och att uppta den då pga att mannen inte är körbar skulle jag aldrig vilja.
Låter kanske lite hård, men detta är min uppfattning...
Kan du inte prata med honom och få honom att inte dricka tills bebisen anlänt?