BF maj 2011
vad har ni för tankar kring smärtlindring?
vad har ni för tankar kring smärtlindring?
miloxa och down under
vad jobbbigt, hoppas det löser sig.
La vie en rose
jag håller med dig, vill också föda naturligt och inte få biverkningar av smärtlindring som försvårar förlossningen.
finns olika ryggbedövningar, verkar som stå upp bedövningen är bäst.
Ryggbedövning ges av narkosläkare och är ett gemensamt namn för:
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/Ryggbedovning-vid-forlossning/
behövs det katater i urinröret för att det är svårt att kissa med ryggbedövning? sådan katater verkar göra ont.
förstår att man vill ha ryggbedövning vill långdragen och smärtsam förlossning.
vad bra att det inte verkar göra ont i fall kateter behövs.
skönt att ryggbedövningen verkar bra.
har jobbat i äldrevården och sett sjuksköterskor sätta kateter på äldre personer och det har sett ut att göra ont, därför jag undrade.
eeliinnaa
låter gott med nybakta hemmagjorda bullar!
ja det var samma procedur när min sambo skulle skriva på faderskapet, förhör och vittnen osv....2006
konstigt att det inte har ändrats, nu är det 2011......
allt annat ändras ju.
vi gifte oss 2007 så behövde inte gå igenom detta igen med de andra barnen, skönt!
jo det är mycket sammandragningar här, så får ta det lugnt, har ju GBS också, någon mer som har det?
bröstpump, jag skulle rekommendera en elektrisk pump, för det är alldeles för jobbigt att pumpa ut för hand, det orkar inte jag i alla fall, får ju kramp i handen.
skalbagge
det beror ju helt på hur du mår? det är normalt också att bebis föds 2-3 veckor innan bf.
jag hade inte vågat det då jag har risk att föda för tidigt.
ladylovelylocks
åhh så jättesöta! vilken gullig barnvagnsmobil!
Har så mycket sammandragningar här nu, magen är hård hela tiden.
Har haft svårt att sova i natt flera timmar, då magen gjort ont och varit stenhård.
Känns jobbigt, orkar ingenting.
Vet inte hur jag ska orka här hemma.
Kommer inte orka lämna barnen på dagis.
Hoppas bebis stannar ett tag till, vill inte åka in till sjukhuset.
Har GBS så får antibiotika i dropp om bebis kommer innan v.37.
Jag är i v.32 nu.
Lina Sofi
beklagar, vad tråkigt.
ladylovelylocks
vilken söt bild på honom!
angående kudde, vi har inte haft någon speciell kudde till våra 3 barn, och de har helt normal huvudform.
vi har haft som någon sa en handuk i örngott, eller bara ett litet örngott under huvudet, och sen har vi haft en vanlig kudde att lägga bebis på vid. kanske ca. 3 månader, om bebis varit förkyld, och jag har sovit brevid, så det har inte varit någon fara.
viktigt är det att lägga bebis på olika sidor, alltså variera sida från gång till gång, annars kan bebis bara vilja titta åt ena hållet sedan sa BVC. och tänk själv vad jobbigt om man ligger på samma sida varje gång.
vi har lagt bebis på sidan, speciellt viktigt i början, när bebis kan kräkas fostervatten, så lägger vi en filt eller handuk bakom bebis och en filt framför så bebis stannar på sidan.
i vagnen så har vi nog filt som täcke.
har även filtar i sängen här inne, kommer sova ihop med bebis, då detta ger mest sömn tycker jag.
ryggläge är det väl som rekommenderas sedan??
vi har mest använt sidoläge, pga. att bebis kan kräkas mycket, och trivs inte att ligga på rygg.
vi har också burit våra bebisa mycket i bärsele, då de inte ville ligga ner i vagnen och sova.
jag har gått 32 fulla veckor, och har gått upp ca 11 kg nu.
var inte nere i normal vikten när jag börja graviditeten, vägde 60 kg till 167 cm,, normalt väger jag 55 kg.....
så sen får man träna ner vikten igen.
dock får man ju inte börja träna direkt efter förlossningen, det ska gå ett antal veckor, då kroppen och bäcken ska läka först annars kan man få skador.
det är heller inte bra att gå ner för fort i vikt efter förlossningen, då gifter frigörs när man går ner i vikt, tänkte på om man ammar.
jag brukar få små bebisar, de vägde 3090 g, 3145 g, 2485 g, och 3145 g.
en gång 3145 g, ska det stå.
jag har inte problem med fötter, vader och svullet så behöver inga stödstrumpor.
men har mycket jobbiga sammandragningar här.
Minglau
vad konstigt, med olika barnmorskor som mäter olika.
ja det där måttet får man nog ta med en nypa salt.
Fröken Hanna
hoppas det går bra på förlossningen med kontroller och ultraljud.
Fröken Hanna och Kottemor
håller tummarna för att allt går bra!
Fröken Hanna
förstår det är jobbigt att dela rum med 3.
Fru Anna
välkommen!
Barnens farmor körde dem till dagiset idag, det var snällt.
Orkar ju inte själv pga. sammandragningarna.
Så nu försöka ta det lugnt här hemma med Tobias 1 år.