• jakeline

BF maj 2011

56 var stort för vår son också (50 cm och 3375 g)och det tog någon månad innan han kunde ha det utan att behöva vika upp ärmar och byxben. :P men sen växer de ju som ogräs de små liven. 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    She and Him skrev 2011-01-23 09:18:02 följande:
    Oj vad länge sedan jag kikade in här! Vad roligt att läsa igenom alla sidor.
    Är det någon mer än jag som har en retrovagn? Eller köper alla nya? Vi har fått en jättefin vagn från 60-talet. Den är stor, men otroligt fin! Glad
    Jag sitter också och virkar och pysslar till lilla bullen och just nu håller jag på att virka en tennsoldat, vi får väl se hur det blir...
    Jag har också en blogg som ni gärna får kika in på! 
    vi har en fin emmaljunga från 70-talet hos svärfar. http://eomer08.bilddagboken.se/p/show.html?id=330789438&directlink=1  Men här hemma har vi en beggad från början av 2000, inte lika retrohet. :P Och vilken härlig blogg! Lägger till den på min lista! Jag bloggar om graviditeten här: Me and the Beanie Baby
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-23 10:45:33 följande:

ja min blogg är madeleine82.blogg.se

låter roligt att köpa barnvagnar.
    vi har ju redan barnvagnar här så behöver inte köpa någon.

lägger till på min läslista!
    skalbagge skrev 2011-01-23 10:57:31 följande:
    Hörrni tänkte att det kunde vara kul att kika in magbilderna, men jag hittar inte magtråden? Var hittar jag den?
     här: www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    JosefineK skrev 2011-01-25 09:16:22 följande:
    Verkar som de flesta hàr àr pà det klara med vagnar men har ni funderat nàgot pà bàrsele/bàrsjal? Jag surfade runt lite igàr och det àr ju en djungel det dàr med!
    Funderar sjàlv pà en Baby Bjorn Active, den verkar kàck men har fàtt lite kritik fòr att den inte àr ergonomisk nog. De flesta jag kànner hade inte ens nàgon. Fòr oss kànns det nòdvàndigt dà vi har hund och borde vara praktiskt att ta bebisen pà magen nàr man ska ut pà kortare promenader istàllet fòr att slàpa med vagn. 
    Vad àr ni inne pà? 
    vi har en babybjörn, vet inte om det är en active eller så. Men den funkade bra tycker jag. Skönt att gå kortare promenader och slippa vagnen. Vi har också hund. Tänkte använda den den här gången också. är även lite sugen på en trikåsjal. Den som jag hade sist var i linne och väldigt meckig att få på. bebisen hängde liksom på sidan på något sätt, jag vill ha bebis på magen. 
  • jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-25 12:33:07 följande:
    ladyline
    ja den passar nog till fler personer, då alla ju har olika kroppsbyggnad.

Babybjörn bärsele finns även utan denna ryggplattan, och då är den mindre bra, får lättare ont i ryggen och då är den ju billigare också.

Vi köpte babybjörn bärsele med ryggplattan som är så bra och den kostade 1000 kr på babyland  så rätt dyr den med. Men den passar väldigt bra på mig och är jättenöjd med den.
    jag har den utan ryggplatta och jag tycker den fungerar rätt bra. Visst, den med ryggplatta är så klart överlägset bättre, men får man i present så klagar man inte :P (tycker dock att min far var lite snål... :P )
  • jakeline
    Minglanu skrev 2011-01-25 12:46:13 följande:
    Är taskig nu och byter ämne, men måste bara fråga om någon annan lider av kraftig molande värk i mage och ryggslut??  Har varit så här i omgångar i någon vecka nu, men inga sammandragningar, bara denna kraftiga molande "mensvärk". Sen på kvällarna känns det ibland sånt tryck nedåt, som att bebeisen trycker sig ut. Vilken den givetvis inte gör, hoppas jag
    Ska lämna prov för urinvägsinfektion imorgon, men jag har aldrig haft det förr i mitt liv så tror inte på det nu heller.
    Födde barn för ett år sen, så det är ju rätt tätt mellan dessa två förlossningar, känner mig lite orolig att något är fel. Har pratat med BM och fått tid till läkare för koll om 10 dagar, men 10 dagar känns ju lite länge liksom. Snälla säg att ni andra känner så¨här med??  Är i v 24
    tryck nedåt har jag känt, men ingen värk direkt. hoppas inte att det är något allvarligt. 
  • jakeline
    EvaChristina skrev 2011-01-26 14:16:00 följande:
    Jag har också ont i ena skinkan då och då. Känner igen det sen tidigare ej gravidrelaterat problem med rygg och ischias. Men jobbigast är ontet mellan benen som jag är rätt säker på att det är fogarna... Inte sovit bra alls den här veckan, är tufft att jobba heltid då även om jag mest bara sitter vid en dator. Man är liksom inte med i huvudet riktigt. Skulle kunna sova i två dygn känns det som.
    Ursäkta klagandet, men det känns ju lite bra att få det ur sig

Nu har jag också hakat på bloggeriet förresten:
    ordagrann.webblogg.se/
    här är en till som är sjukt trött. Har väl även att göra att jag är förkyld... sover pissigt, täppt hostig och bara allmänt blä. Hoppas att det vänder snart. Känner mig inte tillräckligt sjuk för att vara hemma heller... plus att ena kollegan är sjukskriven så det blir tajt som det är... :S
  • jakeline

ick åkte på magsjukan jag. Helt slut idag, men verkar ha gått över på en natt iaf... 

Vi fick spjälis av svärfar till sonen och den kommer vi använda nu med. Väldigt fiffig då man både kan höja och sänka själva bädden plus ta bort två spjälor på sidan så bebisen kan ta sig ut själv sen när den börjar gå. Är jättenöjda!  

• jakeline
    Jodi skrev 2011-01-29 23:22:28 följande:
    Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!
    Vi har precis köpt en stor säng till sonen som är två. Mest för att han inte ska känna att han ger upp "sin" säng till bebisen sen. Jag skulle nog satsa på en där man kan montera bort en sida, det är superbra enligt mig i alla fall. Bättre att de kan ta sig ur lätt än att börja klättra över kanterna. :P
  • jakeline
    Kottemor skrev 2011-01-30 10:09:27 följande:
    Usch din stackare! Hoppas du känner dig bättre!
    tack, det är bättre idag. Är väldans öm i muskler jag knappt visste att jag hade, men annars är det helt ok. Hoppas att du får hjälp med dina händer snart!

Var på HM idag, hade hopp om att hitta något att sätta på mig, men nada. tittade lite på bebiskläder men maken hindrade mig... :P vi har ju massor av smått från ettan och han tycker att det är för långt kvar för att köpa "hem från bb"-kläder...  
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-01-30 15:21:23 följande:
    Någon som ska eller har gjort planerat kejsarsnitt?
    nope, gjorde akut sist och vill inte vara med om samma sak igen om jag inte måste. 
Svar på tråden BF maj 2011