Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

kottemor
    jag tycker också att v.34 är tidigt, bebisen mår ju bäst av att vara inne i magen i alla fall tills v.37.

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    hoppas att det går bra!

kottemor
    hoppas att du blir sjukskriven, jag hade också tagit ut FP tidigare om jag inte blivit sjukskriven, vill ju inte riskera att bebis kommer för tidigt.

miloxa
    våra bebisar har kommit tidigare än bf. och de har varit rörliga och ibland felvända i magen fram tills förlossningen och vänt sig rätt under förlossningen då

känner mig mycket törstig och vill dricka mycket kände jag igårkväll, inatt och imorse, men jobbigt gå på toa hela natten om man dricker mycket.

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    skönt att TUL gick bra och att det såg bra ut, roligt med bild!

Jean
    skönt det gick bra på UL. spännande då blir det kanske snart då?

mamma E2011
    skönt att allt var bra med bebis,  bra du fick kollat upp det. förstår din oro.

nenababe
    då blir det bebis om 10 dagar, spännande.

Fröken Hanna
    håller tummarna för att allt går bra!

eliinnaa
    ja, jag kan också känna mig hungrig eller törstig mitt i natten.'
    och är ofta hungrig och törsig då på morgonen.
    men på dagen och kvällen så är jag inte så hungrig, svårt att äta, illamående

jag har haft mycket sammandragningar inatt, men de gick över framåt morgonen.

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    lycka till!{#emotions_dlg.flower}

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    Grattis{#emotions_dlg.flower}

sitter här och är så orolig för vår dotter som är på barnakuten med min man.
    hon har svullen mage och var jätteledsen och hade ont, hoppas jag snart får veta hur det går.
    Jag är så orolig, klockan går och går och jag har inte hört något från dem, hoppas det inte är allvarligt.
    Stackars Nathalie, hon vill inte åka in till sjukhuset men hon hade så jätteont i magen.
    Känns jobbigt att jag inte kan vara hos henne, och att jag inte vet hur hon mår....

• FruMadde4barnTätt

Lina Sofi
    hon fick lavemang och någon slang och då kunde hon bajsa och få ut luften.
    så sen blev det bra och då hade hon inte ont mera.
    hemma hade hon fått  laktipex =laktulos och hon fick magknip och luft i magen som inte fick ut stackarn.
    hon blir lätt förstoppad stackarn, det är svårt, hoppas det löser sig snart, vet inte om vi vågar ge laktipex något mera.
    ska prova få i henne messmör idag, det brukar vara bra, hade det till sonen i vällingen och det hjälpte, tänkte blanda det i chokladbollar som vi ska göra idag.

jag är också mycket törstig, bra att dricka mycket, men får gå och kissa ofta också då.

Neith
    förvärkar gör ju mera ont än sammandragningar.
    typ som sammandragningar som gör mera ont tycker jag det känns.

öppningsvärkar gör ännu mera ont, det gör verkligen jätte ont som man vet inte vad man ska bli av riktigt då det gör så ont och håller i sig ca 1 minut, och så får man ville emellanåt några minuter, och öpnninsvärkar kommer sen regelbundet med några minuters mellanrum, man kan titta på en klocka, då kan det vara dags att åka in till förlossningen.

• FruMadde4barnTätt

tack för tipsen.
    ja katrinplommon har jag gett, men kanske ska ge några fler om dagen till henne?
    provade katrinplommonjuice men det var inte så gott tyckte hon.
    ska prova med messmör, hoppas det hjälper.
    vi försöker få henne att dricka mera, hon dricker ju dåligt också.
    vågar inte ge fibrer till henne eftersom hon dricker för lite.

down under
    tack för tipset, ska se om jag också kan få utskrivet movicol junior, är det vårdcentralen man vänder sig till då, ska ringa och höra med dem.

Mary
    låter roligt med ultraljud.

angående namn, så är det svårt, jag gillar Julia mycket.
    men det blir nog Samantha, det är också fint.  ska väl vara ett namn som båda gillar.
    eller en Filip om det är pojke. Men får se sen när bebis kommer ut vad det blir.Skrattande

• FruMadde4barnTätt

Fröken Löken
    skönt att proverna ser bättre ut. håller tummarna att allt går bra!

tack för tipsen!
    vi kämpar på här med Nathalie.
    Hon dricker dåligt, och det är jättesvårt att få henne att dricka bara ett halvt glas med vatten / äpplejuice / saft.
    Hon dricker dåligt på dagiset också säger de.
    messmör i chockladbollar åt hon igår men hon har inte bajsat än.
    katrinplommonjucie gillade hon inte.
    hon ville inte ha katrinplommon igår.
    gav henne frukt och kiwi som hon åt lite.

down under
    jag läste att de kan få luft i magen av movicol junior också, så får se hur jag gör med det, men i annars får vi väl prova.
    tror det beror mycket på att hon dricker så dåligt.

bm idag.
    v.34
    hjärtljuden 158 aktiv bebis som rör sig mycket.
    blodtryck 110/70
    sf mått, magens mått 33
    järnvärde 122
    och urinodling visade på låga värden GBS, så det är bra.
    men har mycket sammandragningar och får vila och ta det lugnt.

jag tar en järntablett varje kväll, duroferon och ska fortsätta med det.

• FruMadde4barnTätt

Nathalie hade så ont i magen i gårkväll. Så funderade på att åka in med henne till barnakuten i helsingborg igen, men hon fick bada och då försvann smärtan, och då avaktade vi till idag. Björn köpte resulax= lavemang på apoteket idag på morgonen.
    Resulax är mildare och gör inte så ont som mikrolax, det svider inte och retar inte tarmen så mycket.
    Nathalie fick resulax på morgonen idag och det hjälpte efter 30 minuter, och nu är hon pigg och glad igen. 
    tänkte prova movicol junior, läkaren skrev ett recept till oss nu, så ska prova det.
    Hoppas att det hjälper, håller tummarna.

Jag hade inte vågat släppa iväg min man på någon resa nu, jag har så mycket sammandragningar, bebis kan komma när som helst känns det som.

ja man är alltid lite orolig så allt är bra med bebis, men tror det ska gå bra denna gången med.

bebis har hickat mycket här och känner mycket sparkar och buffar.
    hade höga hjärtljud igen hos bm, 158-160 så bebis är aktiv och rör sig mycket.

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    vad jättesöt hon är! Grattis igen och lycka till!

down under
    hur fick du din son att dricka movicol junior?
    vår dotter tycker den smakar äckligt.
    provat blanda i saft och jucie, men det går inte att få i henne det.
    pulvret ska blandas i 62,5 ml vätska helst vatten med saft eller juice.

Svar på tråden BF maj 2011