Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Min halsbränna dödar mig!! Den kommer numera på mogonen också, härligt!

Jag vill egentligen inte ta någon medicin men nu börjar det nog bli kris, någon som har tips på någon supertablett som håller hela dagen?

• Lovelyness

Tips förutom citron vid urinvägsinfektion är att dricka massor av vatten, gärna flera liter, då kan man skölja ur bakterierna eftersom man kissar en större mängd. Jag har lyckats dricka bort urinvägsinfektioner flera gånger.

• Lovelyness

Usch vilken jobbig natt jag har haft, vaknade mitt i natten av att jag hade värk i höger sida och kunde inte somna om, hur jag än låg så gjorde det ont. Nu verkar det ha försvunnit men jag får hoppas att det inte kommer tillbaka i natt, man har ju inte så jättemånga sätt man kan sova på längre...

• Lovelyness
    isolande skrev 2011-03-14 08:49:41 följande:
    Hejsan!

Jag har börjat fixa BB-väska och köpt upp mig på amningsBH, amningsilägg, kläder till bebisen, filt och lite annat smått och gott. Idag ska jag till BM och mäta magen. v.30 +4 är jag i nu.

Undrar om man får göra fler UL? ngn som vet?
    Här i Stockholm görs bara ett ultraljud som standard. Jag tycker faktiskt att dom kan erbjuda två, alla borde få se att bebisen växer som den ska och att alt ser bra ut inför förlossningen.

Nu ska jag gå iväg till BM Glad
  • Lovelyness

Hemma från barnmorskan, allt såg bra ut men jag börjar kryp närmare och närmare den där över SF-kurvan. Mitt blodtryck som vad högt vid inskrivningen och gick ner för några månader sen har nu gått ner ännu mer. Jag antar att min kropp gillar att vara gravid.

Jag sover inte heller bra, jag får ont i mina höfter och måste vända mig mest hela tiden vilken gör att jag är skittrött på dagarna.

• Lovelyness
    skalbagge skrev 2011-03-15 20:17:32 följande:
    Hörrni, är det någon mer som känner att det knappt är möjligt att fortsätta jobba längre? Jag är så enormt trött, har varit täppt i näsan sen i oktober och känner att nu tar minsta lilla knäcken på mig.....känner mig tung i kroppen och i huvudet. VILL BARA SOVA!!!!
    Jag förstår dig, jag skulle nog aldrig orka jobba nu. Känner mig hur tung som helst och är såå trött.

När era bebisar har hicka i magen hur snabbt hickar dom då? Jag känner vad jag tror är hicka någon gång varje dag men det är så korta mellanrum mellan hickorna att jag blir lite osäker. Jag kanske inte ska jämföra min egen hicka med bebisens i och för sig...
  • Lovelyness

Förresten så gick jag in på bonprix.se idag och hittade massor av plagg för 59 kr styck, så ett tips är att kolla in sortimentet där om kläderna börjar bli trånga. Själv har jag typ ingenting att ta på mig. Lyckades klicka hem två klänningar och en  vårjacka för 177 kr, heeelt okej Glad

Svar på tråden BF maj 2011