-
Haha valrossfasen, ja det är nog bäst kanske. Jag tog en storlek större och hoppas på det bästaKottemor skrev 2011-03-16 08:54:38 följande:Vilka klipp, jag ska också beställa! Men jag velar lite på storleken på en fleecejacka, ska man ta en storlek större än man brukar tro? Den kommer ju användas i "valross-fasen" som min syster kallar det
-
Min smärta sitter i mina höfter på nätterna, JAG BLIR TOKIG!! Så jag kommer antagligen hugga av mig en eller två höfter snart...
-
Ni som har gjort eller tänker göra egna barnvagnsmobiler eller ni som bara har allmänt koll på läget
Vet ni var man kan hitta såna där ringar man fäster mobilen i på själva barnvagnen? Jag kan verkligen itne ens komma på vad jag ska söka på för ord...
-
Jag tror att det är väldigt olika beroende på vad bebisen gör, om den far runt där inne får den högre puls och om den sover är det lägre. Den kanske hade lite gympaJodi skrev 2011-03-17 11:56:56 följande:Var hos BM idag:
Bt 105/70
Blodsocker 5,1
SF-mått 30
Puls bebis 162
Allt såg bra ut och lillkillen är fixerad redan! (är i v 34) dock funderar jag efteråt, är inte pulsen lite hög? Hon sa ingenting om det så jag antar att man inte ska oroa sig, men ni vet hur det är...
-
Jag tycker min bebis rör på sig väldigt olika, vissa dagar känner jag honom mest hela tiden medan det är betydligt lugnare andra dagarEvaChristina skrev 2011-03-18 12:03:17 följande:Tycker det varit ovanligt lugnt i magen nu sedan igår morse. Visst känner jag lite rörelser, och hicka har jag känt några gånger, men inte de där kraftiga rörelserna som får magen att bölja fram och tillbaka. Har gått och blivit helt nojig nu så jag går och känner efter hela tiden nästan.
Är det fler som har dagar av jättemycket aktivitet som sedan följs av en väldig "slöhet" där inne? -
Det är mycket som är väldigt konstigt med arbetsförmedlingen. Till exempel att skicka ut människor på praktik i din situation, är det meningen att dom ska anställa en höggravid kvinna som ska föda om några veckor? Den chansen känns ju verkligen jättestor... Otroligt korkat är det iallafall och det går antagligen inte att prata vett i dom heller för dom har väl "sina regler utan undantag"Therre skrev 2011-03-18 13:15:39 följande:Jag är ju arbetslös just nu och eftersom att jag är de så är jag inskriven på ams, och gissa vad de har kommit fram till nu? jo de tycker att jag ska söka praktik... kul va? om man frågar mig så tycker jag att de är helt puckat och de menar att jag då ska vara på praktik till sista april då. är beräknad 7maj:S Jag blir galen på dem hur kan de tänka så?
Jag hoppas att dom inte lyckas hitta någon lämplig praktikplats till dig, se till att klaga på alla dom hittar och hänvisa till att du inte kan göra en hel del saker på grund av att du är höggravid. -
Vad skönt att det är under kontroll än så länge, och bra att dom kollar varje dag så du slipper oroa dig i onödan!JosefineK skrev 2011-03-18 21:58:17 följande:Hej allihopa, gulliga ni àr!
Varit pà sjukhuset hela dagen och tagit blod- och urinprov plus legat kopplad i en timme till en apparat som màter bebis hjàrtljud (CTG?). Allt verkar àn sà lànge ok och under kontroll men jag màste gà och màta blodtrycket varje dag (tur vi har ett apotek dàr de gòr det rakt òver gatan) och upprepa alla prover om 10 dagar.
Det verkar inte vara utvecklad havandeskapsfòrgiftning ànnu men troligtvis pàvàg att bli. Fàtt blodtryckssànkande medicin och vàtsedrivande. Har samlat pà mig ca 10 kg vàtska tydligen... Gyn sa att eftersom jag àr i 34 veckan sà skulle vi inte oroa oss fòr àven om det skulle blomma upp och man blir tvungen att plocka ut bebis sà àr han ju i princip "fàrdig" och risken fòr komplikationer àr liten.
Nu blir det till att vila och frossa i omega3!
Trevlig fredagskvàll tjejer -
Det känns så konstigt att vi nu för tiden sitter och pratar om tecken på förlossningsstart, var det inte typ igår vi ville komma förbi den där vecks 12!?
Igår när min bebis hickade i min mage slog det mig att vår bebis verkligen ligger där inne och hickar, en helt sjuk känsla. Som jag har sagt förrut så fattar jag nog inte riktigt att det faktiskt finns en bebis där inne men ibland slår det mig liksom.
-
Det känns som att det är många som har det tungt nu. Jag ska till IKEA imorgon för att handla spjälsäng och skötbord, vet ärligt talat inte hur jag ska orka gå runt där...
-
Min bebis huvud var också rörligt förra veckan, vadå borde dom fixera sig redan? Jag trodde det var längre framMissSindra skrev 2011-03-21 17:49:14 följande:Japp då var man hos barnmorskan och läkaren imorse... =)
Läkaren vart det förlängd heltidssjukskrivning pgaa foglossningen och sammandragningarna i 4 veckor.
Vecka:31+0
SF: 33-34cm (5-6cm på 3 veckor *pust*)
Blodtryck: 110/60
Fosterljud: 145
Läge: Huvud ner och rörligt, troligast är att den inte fixerar sig sa hon :(
Vikt: + 11 kg (hon tror det är en stor bebis)
Läkaren trodde knappt att vi kommer att ses om 4 veckor iom alla mina sammandragningar och storleken på magen haha... Vore skönt om bebis är klar och kommer om typ 5 veckor då skulle jag vara nöjd och glad.
hon sa även att om jag får mer sammandragningar ska jag åka upp för koll så vi ser om det har hänt något och så....*spännande*