Inlägg från: Misswiren |Visa alla inlägg
  • Misswiren

BF maj 2011

Hej alla :)

Det va längesen man va här inne sist. Inte haft tillgång till internet pga flytt och dylikt. Men varit inne o läst när jag väl kunnat.

Sist jag va här inne va jag i vecka 8 eller nåt. Nu är man i v 17, galet vd tiden går. *Underbaaart*

Längtar mer en galet till den 2.a dec då jag ska på RUL och äntligen få veta om det är en påg eller tösabit i magen. Vill så gärna kunna börja uttala henne eller honom, eller eventuellt namn.

Är så lycklig!!

Ngn här som redan fått veta könet på sin lille/lilla?  

• Misswiren

Godmorgon alla!

Om 2 timmar är det dax för RUL!! Längtar ihjäl mig.
    Men samtidigt har jag en stor klump i magen av oro. Tänk om nåt e fel, usch!
    Men nu ska man va positiv.

Hoppas dom berättar könet för en där. Annars kommer jag bli vääldigt arg.

Ha en trevlig dag alla.

• Misswiren

Hej alla. Long time, no see.

Kul och spännande att få läsa så många sidor tillbax.

Har ju missat allt prat om barnvagnar, foglossningar, sammadragningar, osv. Hehe.

Hur mår ni alla?

Jag är sjukskriven 75% pga ishias och foglossning. Inte kul alls. Dessutom tycker jag själv, att jag ahr tokstor mage. Fick veta jag har massor av fostervatten, så skönt att de finns en anledning när man ska "försvara" sig för kommentater som OOJJ vad stor du är, så va jag när jag skulle föda, eller oj vad du kommer gå upp i vikt, osv osv.
    Flabben säger man då, hehe. Nejmen. Jag vet att jag har en väldig tendens att gå upp i vikt. Gick upp 20 med sonen och väntar mig faktisikt detsamma denna gången. Tur man har relativt "lätt" att gå ner igen.
    Eller ja, DÅ va det de

Vi köpte vagn häromdagen. En Emmaljunga Nitro city. Ngn som har erfarenhet av denna? Tyckte den verkade så bra, lätt och enkel. :)

• Misswiren
    Miloxan skrev 2011-01-10 22:20:01 följande:
    20 kg låter som en DRÖM!!!!!! Gick upp 18 gk med första 25 kg med nr 2, 28 kg med nr 3 och 30 kg med nr 4 så jag förväntar mig en vikruppgång på 35 denna gång :S
    Hihihi!!

Jahapp, då vet jag vad jag har och vänta
  • Misswiren

Vad härligt att de finns så många skåningar här. Jag är själv från Vellinge från början, men bor numera i kävlinge. Trivs väldigt bra här :)

Angi07: Jag åkte in på akuten pga magsmärtor, och hade blod i urinen. Dom trodde de va uvi och fick en kort behandling. Har fortfarande lite blod kvar i urinen, ljusrosa. Borde nog kontakta ngn läkare igen.
    Hört sånt där kan va riktigt farligt. :-/

• Misswiren
    Kickeree skrev 2011-01-11 21:25:48 följande:
    Här e en annan som kommer från Lund, men flyttade till Furulund :)
    Hehe, det är ju väldigt nära Kävlinge :)
    Trivs du bra?

:) 
  • Misswiren

Jag vet inte om ni alla redan gjort det, men hade de inte varit kul och lägga in bilder här på sina fina magar?
    Samt skriva vilken vecka man är i, så man kan titta och jämföra med andras. Tycker sånt är jättekul.

:) 

• Misswiren

Det va jag sim ville veta om Emmaljunga Nitro city. Tokglad blev jag av att läsa vad du skrev, då har vi inte lagt pengar på dåliga saker Tack.

Ja, hade varit kul o träffas innan det är dax för alla.

• Misswiren

Hejhej alla.

Läser aktivt här fortfarande, men skriver sällan. Hatar egentligen att skriva på tagentbord, inget som helt tålamod med de nu under grav, *asg*. Naglarna smäller i andra tagenter, man måste radera, men skriver för snabbt, så de blir fel, måste radera, vissa tagenter funkar inte, måste trycka hårdare, osv osv, Haha. Sikket ilandsproblem.

Tänkte bara höra med ngn här, som kanske har samma prob?
    Varje kväll, utan att  överdriva, så sätter lillen igång i magen på ett nästan obehagligt sätt..känns lite VÄL för bra med sina rörelser. Saken är den att han på nåt sätt, slå/sparkar neråt, så jag flyger upp ur soffan/sängen av en OTROLIG smärta, och vrålar gör jag nåt så kopiöst. Händer en eller flera ggr per "smärtgång" så att säga.
    Jag börjar störttjuta, mannen och sonen blir såklart rädda, även jag. Sen sitter man med rädsla och inväntar nästa omgång. Det är svårt att föklara smärtan, men jag känner ju att han gör ngt och helt plötsligt efter en smäll känns de som att ngn tar en kniv och bokstavligt talat kör upp den i hålet på mig och snittar. Låter hemskt, sorry, men hittade inget annat alternativ. Jag undrar lite om man verkligen ska behöva stå ut med dessa kvällar med dessa smärtor ända fram till slutet...

Jisses, galet ont gör de..MKT värre än förlossningsvärkar.

Erm...Hjälp!

• Misswiren

Frökenhanna: Jag fick igenom min sjukskrivning redan i Oktober, och den har ökat från 50-75%. Va ruskigt rädd att fsk inte skulle godkänna den. Eftersom min chef är totalt värdelös och inte gör sitt jobb (lite för att jävlas, ung och dum är hon) som hon ska, så anmälde hon mig först i slutet av December efter ca 4 tillsägelser från mig och tillslut fick vända mig till högsta "hönset" som tog tag i henne. Detta resulterade då att jag fick vänta till den 21 februari att få sjukskrivningen godkänd och pengar utbetalda. Så mellan okt-feb va jag utan pengar..tur mannen tjänar tillräckligt, annars hade jag dött. Det positiva i det hela är att det blev lite som "sparade" pengar då jag fick retoraktivt klumpsumma på 40 000 kr. Då log man en del igen, hehe.
    Men dom gokännde iaf sjukskrivning med enbart foglossningar, vilket de hela började med.

Går in i vecka 36 imorgon, tiden går ruskigt snabbt. Fått säng på plats (dock ej bäddad) och byrå ihopsatt. Det är nog de ända. Allt annat ligger fortfarande i kartonger och väntar på att öppnas och läggas på plats. Har inte heller packat ngn bb väska eller börjat skriva förlossningsbrev. Känner att jag inte vill stressa iväg med de, för då har man inget och göra mer än vänta och vänta på bebisen. Så "drar" ut på allt lite
    När jag väntade sonen så va allt packat och klart mer än 1 och en halv månad innan, och jag gick över 3 veckor, så man va såååå uttråkad och besviken.
    Därför segar jag lite med flit :-P

Svar på tråden BF maj 2011