Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

BF maj 2011

frau M skrev 2010-09-05 18:45:44 följande:
    PLUSSADE idag =)

Andra barnet. Sonen är 3år. Första barnet för killen min. Spännande.
    Bor i Gävle. Är förlovad ,och särbo för tillfället. Hoppas han får jobb här i stan snart! Speciellt nu när vi väntar barn =)

Grav tecken just nu är
    hungrig, sug i magen, molande värk i tjej,agen, illamående, svullen, känslig för lukter och smaker, Trött.
    Grattis till alla som plussat!!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Vad roligt att så många nya kommit som plussat!!.. välkomna Glad

Ja nu får vi alla hoppas att den lilla vill stanna därinne...

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Jodi skrev 2010-09-06 18:23:53 följande:
    Ja, BM räknar som du skriver och sen justerar man datumet vid ultraljudet. Men jag hade så oregelbunden mens och ÄL på dag 17 så jag valde att räkna från ÄL. Men det skiljer bara några dagar på beräknad BF, så det spelar inte så stor roll egentligen.
    jag har också några dagars skillnad om jag räknar från första dagen jag hade senaste mensen men då jag vet när jag hade ägglossning räknar jag utifrån det.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Jean skrev 2010-09-07 01:05:01 följande:
    Jag har ocksa gatt hos IVF och hade precis bokat tid for F.E.T nar jag plussade! Sa jag hann bara med pergotime behandling. I morgon ska jag tillbaks pa min forsta scan och hoppas pa att fa se den lilla eller om de kanske ar tva. Har ni ocksa storre chans for tvillingar??
    Jag skulle också gå vidare i en ny behandling men hann inte heller för jag också blev gravid så det blev också bara pergotime för mig med så jag ska gå redan vecka 8 för att se om det är en eller två med.. men att få tvilling är ju inte så stor chans som jag förstått.. men det ska bli spännande!! Hade du tagit enkel eller dubbelkur?

När ska du på ultraljud??
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Jean skrev 2010-09-07 09:26:54 följande:
    Jag har bara atit en 1/2 tablett om dagen, sa minsta dos. Antar att serophene ar samma som pergotime, jag bor i Australien sa namnen maste bara vara olika. Hur stor dos at du?
    Gick aven pa ultraljud precis innan AL i dom tre forsta manaderna pa serophene och da fanns de alltid en liten chans till tvillingar pga av tva agg. Sa vi far se....
    Gick in i vecka 7 idag sa i morgon blir de ultraljud for mig. Kanner mig lite nervig men kan inte vanta, hoppas allt ser ut som de ska. Hoppas pa att fa se de lilla hjartat sla me...
    Hur langt har du kvar till ditt ultraljud? Har du redan valt BM eller gor IVF de at er? Hoppas sjalv att dom skickar mig till nagon bra i morgon.
    Vad spännande med ultraljudet.. du får berätta hur det gick!!

jag åt dubbelkur så vi får se om hur det tog sig.. får vänta till vecka 8 , 3 veckor kvar, denna väntan!! ;)
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Dt är detsamma med mig när vi fick mf sist så hade jag sådan molvärk varje dag som gjorde ont men denna gång har jag knappt ingen molvärk. Fick även små blödningar sist med men som tur är inget nu heller så man får hoppas att mindre symptom är bättre för oss!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

ursäkta om det låter äckligt men är lite oroad här.. jag är hård i magen och var på toa och idag kom som några droppar blod när jag var på toa.. men jag vet inte om det kom från underlivet eller rumpan.. lite oroad här ikväll.. Tyst

nån annan som fått så??

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Kan de inte bli slutet på oktobr så man får berätta för hela världen?? hihi
    jag ser fram emot att berätta på jobbet.. så de förstår varför man blir så trött ibland osv.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Svea Maria skrev 2010-09-10 14:11:19 följande:
    Jag tar bort mig från listan, har tyvärr fått missfall!Rynkar på näsan
    Åh vad trist.. hur upptäckte du det (om du vill svara).. var det att du fick blödningar?

hoppas du blir  gravid snart igen!! kram
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    annaj84 skrev 2010-09-10 14:15:28 följande:
    Idag har vi tänkt berätta för min sambos föräldrar att vi väntar barn. Vi kommer ge dem en tårta där det står "Grattis farmor och farfar". Först tänkte vi vänta att berätta för de närmaste men nu känner jag att vi förmodligen skulle berätta för dem om vi skulle få missfall. Blrjar bli lite nervös! Wish me luck! :)
    vad roligt att få dela glädjen.. vi har sagt till min mamma endast och ska bara göra det tills första ultraljudet om tre veckor.. men skönt att ha någon mer att prata o graviditeten med!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden BF maj 2011