• TheLove

BF maj 2011

Jean skrev 2010-09-17 10:30:48 följande:
    Ohh valdigt avis... I alla grav bocker har star de att man inte far ata den for den ar opastoriserad. Skulle inte ha natt emot en sa dar 10 bollar mozzarella eller ett block med feta. :)
    Ja läs på bipacksedeln, lär ju finnas som är pastöriserad. Jag drar i mig en halv burk fetaostkuber med rosepeppar varje dag :)
    jakeline skrev 2010-09-17 13:29:53 följande:
    hade samma problem förra graviditeten... maken satt och smaskade bire och annat gott som jag ABSOLUT inte fick äta... *morr*

Imorgon ska vi till ett par av våra vänner och dricka upp deras vinförråd. Kul att den inbjudan kommer NU när jag inte kan dricka! *morrar igen* De brukar dessutom ha en massa goda viner som är ovanliga och importerade. Får nöja mig med något halvtaskigt alkofritt....
    Näe vad elakt! Gott vin och du får nöja dig med alkoholfritt Skrikandes
    Finns det något äckligare än rött alkoholfritt? Eller finns det något gott som jag missat? Carlsbergs alkoholfria öl är ju riktigt god dock...
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-09-17 16:25:46 följande:
    ja visst är det! De vita är väl okej så länge de är iskalla, men fy för de röda. Blir nog hellre öl för mig. det mousserande är jättegott annars, billabong har ett som är smarvens. Eller jordgubbsvinet.

Chapel hill´s mosserande är jättegott! Det bjöd vi på på vårt bröllop i augusti och det smakade som om det vore alkohol i!

• TheLove
    carwho skrev 2010-09-19 09:01:30 följande:

Vad händer under första BM besöket?? Ska sambon med då?

Maken var med när vi väntade sonen, men kommer nog inte vara med denna gång.

Bm frågar en massa om rökning, alkoholvanor, boende och liknande sen är det information om vad man inte får äta och vad som kommer att hända under graviditeten (vilka undersökningar som görs och ungefär när) Tror även de tar lite prover. Men kommer inte helt säkert ihåg. De brukar även göra ett gravtest när man kommer dit för att bekräfta en graviditet :) De räknar även ut ungefär hur långt gången du är och bokar in tid för ul och ber dig fundera på nup/kub test om det erbjuds i er kommun.

Min man var glad i att han var med första gången så han fick ett ansikte på bm och sådär, men denna gången känns det inte lika aktuellt. Men vi får se hur vi gör, det är nio dagar kvar :) Bara nio!! :)

Går in i V.7 idag wiii :)

• TheLove

Jag var snorig när jag väntade sonen genom hela tiden :P Nu börjar jag bli det igen...

• TheLove
    Lyckomia skrev 2010-09-19 13:24:11 följande:
    Jag står inte ut med det här illamåendet längre. Blir helt tokig! Någon som har prövat åksjukeband från apoteket och vet om dom funkar?
    Jag använde det förra graviditeten och det funkade väl inte så jättebra... Denna graviditet har jag turen att inte må illa. (mådde lite illa i början men det har gått över och nu är det vissa smaker och lukjter jag får kräkreflex av) Har du provat att dricka ingefära i bit i hett vatten? (som te) Har hört att det ska funka bra...
  • TheLove

Skulle inte rekommendera någon att hitta på en orsak till att få åka in! Tänk på dem som det faktiskt hänt något med som får vänta. Vill ni se innan kan ni ju betala för det på en privat mottagning! 

• TheLove

Är i V.7 och mår inte särskillt illa, har dock ömma bröst, svullen mage och är trött och har fått foglossning :(

• TheLove
    Ofeigur skrev 2010-09-19 19:35:27 följande:
    oj =( trist med foglossning redan=(
    ja trist är det, men å andra sidan får jag väl säga att jag är van, har haft det sen graviditeten med sonen så i tre år nu, men att det skulle sätta igång så mycket värre än jag är van redan känns lagom surt!
  • TheLove
    gosensgos skrev 2010-09-20 05:08:09 följande:
    Pirr i magen..
    En del oro också förstås..
    Ska på VUL idag, i eftermiddag. Är enl FL 7+6 idag.
    har ett MA med i bagaget,för flera flera år sedan så  är orolig att det inte ska finnas ngt pickande hjärta där
    Tog ett CB digitalt med veckoindikator i morse som enligt beräkningar ska vsa 7+ trodde jag...
    Men *CB verkar inte gå längre än till 3+ så det hjälpte ju föga. Visade i alla fall GRAVID 3+, altid något.
    Så nu är det magont fram till i eftermiddag.
    Håll tummarna lite tjejer...
    Håller tummarna för dig i eftermiddag!
Svar på tråden BF maj 2011