• FruganH

BF maj 2011

Misswiren skrev 2010-08-30 18:44:20 följande:
    Hejhej.

Såg att ett par stycken gjorde mig den snälla tjänsten. Satt med min Iphone och kunde ej göra de själv, så tack alla :)

Fröken Hanna: Jepp, andra barnet va de.

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet
    Jag måste även passa på att fråga.
    Blir helt snurrig i huvudet av alla olika sätt att beräkna förlossningen. Vilken ska man välja, och hur ska man räkna?!
    Här på FL är det annorlunda och blir en helt annan dag än te.x Baby Center. Står nåt om att jag är i vecka 5, men egentligen vecka 6 om jag hellre vill räkna så? Haha.
    Kan ngn vara så snäll och förklara lite för mig, känner mig så dum. (6 år sedan jag födde min son och glömt allt det där :P)
    Kan det vara så att du är i v 5 + någon dag? Då kan man ju säga att du är i v 6. Själv är jag i v 4 + 6, så jag säger ju att jag är i v 5. Hoppas du förstår och att jag inte krånglade till det mer för dig.. Glad
  • FruganH
    soosi skrev 2010-08-31 23:49:50 följande:
    Precis samma med mig och jag är också i v 6. hade molvärk och ömma bröst, kissnödig.. för några dar sen försvann symptomen. jätteorolig.
    Likadant här med. De enda symptomen som finns kvar är min förstoppning Rynkar på näsan och tröttheten (som dock inte är extrem än). Försöker inte oroa mig, men hur lätt är det?
    Men jag utgår ifrån att allt är bra, är det inte det så kommer det väl fram förr eller senare. Kan ju inte göra så mycket i vilket fall...
  • FruganH

Skrev in dig, zebran 84 Glad

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet we wish for a baby- Bf 2 maj, första barnet zebran84 - Bf 2 maj, andra barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet

• FruganH
    skalbagge skrev 2010-09-02 18:15:03 följande:
    Alltså herregud vad det hugger i livmoderna ibland!!! Igår kväll när jag låg i soffan fälldes jag ihop som en fällkniv av smärta. Måste kura ihop mig som en gammal tant när det hugger till när jag står upp. Riktigt ont gör det i typ två sekunder sen släpper det.

Blev ju självklart  livrädd för detta också, ringde barnmorska och frågade om det var något att oroa sig för och fick då svaret att det inte var någon fara. Det var normalt. Däremot skulle jag direkt ringa gynakuten om smärtorna blev ihållande.

Någon mer som får som hugg i livmodern?
    Hade det en del tidigare och då kunde det göra riktigt ont! Nu har jag inte känt av det på ett tag och nu när jag har ont i magen vet jag inte om det är växtvärk eller förstoppningen som ger smärtorna Obestämd
    Men nu har jag börjat använda Lactulos och det verkar faktiskt börja fungera lite. Hoppas verkligen jag kan bli av med den jäkla förstoppningen. Den gör magen supersvullen och det ser ut som att jag är halvvägs till BF med den magen jag har nu! Haha Glad
  • FruganH
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-03 07:34:20 följande:

Jag plussade ju på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

Tror inte det spelar någon roll om plusset kommer efter kontrollstrecket! Bara det kommer under den tid då man får läsa av testet och inte efter det.
  • FruganH

Jag lägger till dig lexa! Glad Grattis till plusset!!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet lexa - Bf 2 maj, 1:a barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a barnet
  • FruganH
    Lyckomia skrev 2010-09-05 10:33:46 följande:
    Är det bara jag som har blivit sjukt trög i magen? Är jättepluttrig i magen och vill så gärna göra nr 2 men det går bara inte. Brukar aldrig nånsin ha detta problem annars. Trycker i mig linfrön och grejer för att få fart på apparaten...
    O ja! Min mage har vart helt totalförstoppad! Kunde göra nr 2 kanske var tredje-fjärde dag! Magen gjorde så ont och var så himla svullen! Men i början av veckan köpte jag Lactulos på apoteket som jag tagit nu varje morgon och det började hjälpa ganska fort, så nu är det mycket bättre.
    Känner mig fortfarande svullen dock, men hoppas att det skall gå ner snart! Vill ju för tusan inte gå runt och se gravid ut i förtid Obestämd
  • FruganH

Ja, tråden har verkligen varit konstig från och till. Nyss när jag var inne var den jättekonstig, men nu när jag kom tillbaka igen så ser den helt normal ut. Vet inte vad som händer, men knepigt är det iallafall!

Tänkte höra hur ni andra räknar det här med veckorna. Är enligt räknare på nätet i v 5+6 och jag har fått för mig att man då säger att jag är i v 6, eller? (eftersom man gått 5 hela veckor och därför är inne på 6e veckan)
    Jag blir så snurrig på det här och även på att de olika kalendrarna där man kan läsa om varje graviditetsvecka så står olika information på olika veckor. Någon som har nåt tips på en bra sida där man kan följa graviditeten vecka för vecka?

• FruganH
    Milli10 skrev 2010-09-07 14:15:15 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Jag gick in i v. 6 igår så jag antar att det är BF i Maj för mig åxå.

Jag är så glad men har åxå en gnagande oro över att det ska bli missfall. Jag hade ett missfall i juni i v 5 och nu är jag så rädd att det ska bli ett till.Rynkar på näsan Jag försöker slappna av och inte oroa mig med det är lättare sagt än gjort, katastroftankarna dyker upp så fort jag får lite molvärk lr liknande...  Iofs så känner jag mig helt annorlunda denna gång, förra gången hade jag ont hela tiden, långt innan jag fick ett plus och dessutom blödningar lite då och då så jag antar att nåt var fel redan från början.

Nu däremot känner jag knappt nåt. Vissa dagar är jag sååå trött att jag bara vill sova men sen är jag helt pigg nästa dag, Jag har lite molvärk ibland, lite spända bröst och mår lite lätt illa ibland. Men detta är ju väldigt få och dessutom "snälla" symptom. Någon annan som som inte har så starka symptom??
    Klart du får hoppa in, alla är välkomna! Skrattande

Usch, tråkigt att ni fick missfall senast. Men vad snabbt det tog sig igen! Är också orolig för missfall, men försöker tänka positivt. Man kan ju inte påverka det så mycket, så jag försöker att inte tänka på det så mycket, men hur lätt är det?

Jag har inte heller haft så jättemycket symptom, går in i v 7 idag. Men senaste dagarna har jag blivit mer trött, är jättetrött varje dag trots att jag ändå sover rätt många timmar på nätterna. Sen så illamående från och till, svullen mage, lite halsbränna ibland och lite småont i brösten nån gång då och då. 
    Så jag har inte så jättestarka symptom jag heller skulle jag säga..
  • FruganH
    Jodi skrev 2010-09-07 16:48:42 följande:
    Jag går oxå in i vecka sju imorgon. Har inte haft molverk varken igår och idag (bara ytterst lite) men är trött och har ömma bröst. Så jag hoppas att allt är som det ska!

Apropå magar, min är ingen idé att fota! Den var uppblåst i början, men de senaste dagarna har det lagt sig. Ganska skönt, men man känner sig inte lika gravid längre!

Någon annan vars symtom har minskat?
    Åh, vill också att min mage skall gå ner igen! Den har varit uppblåst nu de senaste 2 veckorna typ... Skulle kunna tro att jag är i v 20 eller något om jag låter magen hänga ut Tungan ute

Trodde verkligen inte det skulle synas något förrän den "riktiga" bebismagen kom, men nu lär jag ju inte ens se skillnaden. Haha, jaja, man får väl inte klaga egentligen.

Enda symptomen som inte minskat är tröttheten, hungern och som sagt den svullna magen. Är supertrött hela dagarna trots att jag sover länge på nätterna. Molvärken har jag knappt känt av alls de senaste dagarna och brösten ömmar bara lite ibland.
Svar på tråden BF maj 2011