BF maj 2011
Hej, Har en fråga, någon som fått rand på magen? Min dök upp helt plötsligt från en dag till en annan men den går över HELA magen. Har läst i gravidböcker om hormonränder men enligt dem ska de bara gå upp till naveln. Blir lite nojig...
Hej, Har en fråga, någon som fått rand på magen? Min dök upp helt plötsligt från en dag till en annan men den går över HELA magen. Har läst i gravidböcker om hormonränder men enligt dem ska de bara gå upp till naveln. Blir lite nojig...
Tack tjejer, tur att ni finns 

Jag väntar en liten tjej till 99.9% men man vet ju aldrig ;)
Hej alla!
Någon mer som har ont i bröstkorg/revben? Man riktigt känner hur det trycker på där inne. Måste fått nån nerv i kläm för det gör nåt jävulskt ont, funderar nästan på att åka till akuten för jag kan inte stå upprätt ens och det känns som om jag 300 knivar i sidan. Fast å andra sidan, vad kan de göra?

Hej alla preggon!
Ang. kudde och täcke så diskuterade vi det med barnmorskan i föräldragruppen förra veckan. En platt kudde ska man ha så inte barnet kvävs om det vänder på sig. Men det gick lika bra med en frottéhandduk i ett örngott, kanske till och med smidigare så för då är det bara att slänga allt i tvätten om barnet kräks på det.
Täcke ska man inte ha i början enligt denna BM utan det räcker med filt, det kommer ju ändå i vara så kallt ute.
Och så påminde hon alla att köpa en febertermometer och flytande alvedon, don´t forget1
Wow, grattis frökenHanna!
Jag är i v.36 nu och är så fruktansvärt svullen, det sticker i händer, armar, ben och fötter från första stund när jag vaknar. Finns det nåt man kan göra?
Ja fy f** nu är det inte roligt att vänta och längta längre... v.37+3 idag. Tycker det är sjukt jobbigt att inte veta exakt när den kommer, kan lika gärna dröja mer än en månad.. då blir jag galen!
Fyller 30 år idag dessutom :) men det blir lugnt på firande fronten.
Ha en bra dag alla soon 2 B - mammor och de som redan har haft lyckan att bli det förstås! 
Ja vilka underbara små knytten!! 
Åh vad jag längtar.. 13 dagar till BF och jag håller på att bli tokig här hemma. Vill ha, vill ha, vill ha - NU!
Åh grattis till alla bebbar!!!!!!!!!
Igår var jag helt lipfärdig hela dagen, är så trött på att vänta nu (BF 15 maj). Funderade på att inte gå in på Familjeliv nåt mer men kan inte låta bli 
Var hos BM igår och Lillan har gått från fixerad till ruckbar till nu helt rörlig, gah! Så hon sa att jag skulle ställa in mig på att gå över tiden 2 veckor.. snyft jag vill verkligen inte det, det känns som 300 år dit...
Visst måste bebis vara fixerad för att förlossningen ska starta? Och om förlossningen skulle starta, är det någon fara då om bebis inte är fixerad? Blir nervös och orolig nu.
Kram på er alla!
Grattis Ladyline!!! Tänk att det var väntan värt ;)
Själv har jag BF om 3 dagar. Igårkväll och i natt har jag känt av kraftig mensvärk och nu har jag rätt ont mellan benen, vad tror ni, när har jag vår bebis i famnen?
He en finfin dag!