• isolande

BF maj 2011

Therre skrev 2011-02-01 10:14:30 följande:
    Ja man får smyga lite grann ibland, min syster har häst och när hon var gravid red hon till 3 veckor innan förlossning har jag för mig men hon sa att de var inte de lättaste att ta sig upp eller ner från hästryggen då hästen är relativt stor:D tror de är ett halvblod elelr nå sånt  hehe.. Men så länge man själv känner sig bekväm och säker med de så ska de ju inte vara några problem, sen att man har en man som kanske är något nojjigare så får man väl ta lite hänsyn till de med:P smyga lite bakom ryggen ibland för att ta en liten ridtur kan de ju vara värt så länge de inte händer något vill säga..

Snart är jag klar med min stickade filt funderar på att lägga in en bild på den sen så får ni se hur den blev, och den där jäkla spjälsängen måste jag ta hem snart så jag kan slipa och måla den också vill ha något att göra på dagarna när sambon är på jobbet och dottern är på dagis, blir så rastlös annars.. meningen var att min mammas sambo skulle he kört hit den i söndags men han glömde bort de så nu får man firnula ut ett sätt att få hem den på själv då ist.

Ska röjja på balokongen också står en massa skit på den och de måste väck, vill kunna gå ut där och sitta och njuta och bara ha lite plats och fixa iordning där med, (balkongen är ganska stor och de är inte mycket plats där ute just nu) men då måste jag få tag på ett släp och de enda släpet jag vet den är avställd så den kan inte köras, så jag måste komma på nån annan med släp för att hyra ett släp bara för att åka iväg med en massa sopor de är jag nog för snål för;S hehe
    Jag hade inga problem med att ta mig upp, och ridningen i sig gick ok. Grejen är den att bägge kusarna är unghästar så det kan ju gå vilt till helt plötsligt Tungan ute. Min man är dessutom av den ängsligare sorten så han hade nog blivit orolig om han visste....

Skönt att röja innan bebisen kommer, det har vi oxå gjort. Vind och källarförråd är utrensade!
  • isolande
    Therre skrev 2011-02-01 13:29:51 följande:

Garnet som jag använde mig av för att sticka filten såg ut så här, lite smådrygt men de gick:D Gick åt 12 nystan, (ca 10m på varje nystan så de var inte så mycket ändå)

närmare titt på filten

så där blev slut resultatet av filten..

Så vad tycks? riktigt mjuk och gosig:D
    men ÅH vad fint! Önskar jag hade tålamod med att själv göra sånt där, men jag är nog ganska "opysslig" av mig. Får se när det närmar sig mer och man slutar jobba, så kanske inspirationen kommer....
  • isolande
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:46:05 följande:
    Förresten hur länge har ni tänkt arbeta??? Jag funderar på att gå hem 2-3 veckor innan BF. Alltså sluta sista april el möjligtvis jobba en vecka i maj. När jag pratar med min man om det tycker han det låter knasigt...Kan väl jobba så länge som möjligt tycker han. Tidigast gå hem en vecka innan... Jag är ju pigg och mår bra, har inga problem att jobba (just nu iaf, det kan ju ändra sig...men om förutsättningarna är de samma resten av graviditeten)
    Jag går sista april, har BF 18 maj. Tänkte att det kan vara skönt med en sista egen semestertid innan bebisen kommer. Sen blir det ju inget mer på typ 18 år Flört. Tänkte hinna fixa allt pyssel och förbereda bebisens antågande då oxå. Min man hade gärna sett att jag vilade från och med idag, ha, ha!
  • isolande

Min bebis är helvild olika tider på dygnet, undrar vad det blir för ngt som kommer ut?!

Sparkar, gör volter, det är hela havet stormar därinne när hon sätter igångTungan ute. Inte så kul mitt i natten...

• isolande
    tove83 skrev 2011-02-08 22:35:47 följande:
    idag var jag hos bm och på 25veckors kontroll,eller va det nu heter...sf måttet låg på 25 tro jag och mina järn värden lite för låga,så nu blev det järntabletter samt att jag ska äta magnesium tabletter,då jag ofta får kramp i vaderna på natten,dam va ont det gör!!

va mysigt det är att lyssna på hjärtljuden;) slog lite långsammare än sist...
    har varit på klädparty idag för märket Me and I,handlade lite till lilla pyret....man ville ju ha av allt ju;)

köpte även lite till mig själv också för den delen!! dyrt men fin fina kläder!!
    Åh, Me and I har så fina grejjer tycker jag, men i lite dyraste laget kanske. Har hittat en klänning och top på tradera istället.

Jag hade vansinniga sendrag i fötterna ett tag i kombination med halsbränna. det försvann ett tag men nu är halsbrännan tillbaka och FAN vilken vadkramp jag hade inatt, helt hemskt! Undrar om det kan hänga ihop, halsbrännan och sendragen? Käkar magnesium redan men det kan ju hända att det skulle vara ännu värre om jag slutade med det, ha, ha!
  • isolande
    werkestam skrev 2011-02-11 13:42:18 följande:
    Skriver från iphone.. Så tänk bort allt konstigt som 'förväxlar' som borde varit förvärkar. :p
    hoppas verkligen att allt går bra. Tecknade gravidförsäkring gratis på folksam nu i panik. Fasen....man har svårt att ta in att det faktiskt kan hända att man föder för tidigt....
  • isolande
    EvaChristina skrev 2011-02-11 14:38:38 följande:
    Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se
    jag tog den kostnadsfria i Folksam, har mina andra försäkringar där så tyckte det blev lättast.
  • isolande

Jag och min man ska till BM ikväll och sen blir det middag på väg hem. Funderar på att köpa semlor till honom som överraskning Glad. Tror inte jag kommer få några blommor tyvärr, han är inte så spontant romantisk av sig vid såna här högtider. Han är mer bara helt fantastisk hela tiden!

Härligt med snö, sol och kyla tycker jagSolig

• isolande

Besök hos BM igår (v 27) med sf mått på 26, hjärtslag på 142. Alla värden tiptop, känns så himla skönt att veta!

• isolande
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-21 11:34:17 följande:
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???
    Jag känner igen det där illamåendet oxå, kan komma lite närsomhelst. Framförallt efter att jag ätit, men det är liksom inte den här spykänslan som kommer utan mer att jag känner mig äcklad. Är i v. 28 och har haft det såhär ett par veckor nu...
Svar på tråden BF maj 2011