BF maj 2011
VAD är vårdnadsbidraget för något? Och vem får det? Blev inte klokare av att läsa på FKs hemsida :s
VAD är vårdnadsbidraget för något? Och vem får det? Blev inte klokare av att läsa på FKs hemsida :s

. Står man inte ut får man väl ta lustgas och EDA tänker jag, men jag är nyfiken på hur det känns att föda au naturelle.
Vill såklart att bebisen ska födas på utsatt tid men nu är jag så trött på att vara gravid. Det är inte roligt längre. Vill bara att dessa veckorna ska svepa förbi så jag kan föda mitt barn som jag nu så länge förberett mig mentalt på att göra :D
 Bokade in en Spa-helkroppsmassage för gravida förra veckan men de hade så fullbokat så jag fick inte tid förrens om 2½ veckor - samma dag som jag då gått 37+0 veckor. Känns lite tajt men hoppas det går bra ändå, men lite nervöst är det.
Hemkommen från doktorn - har UVI :( och ska käka kapslar i 5 dagar nu... 
5 veckor kvar till BF! :O
Händer mycket nu i slutet av graviditeten för dem flesta!
Jag är van vid att bebisen vänder sig mycket och sparkar mycket en stund på morgonen när jag vaknat och utspritt lite över dagen och på kvällen när jag ska sova och när h*n väl sparkar så är det ordentligt. Men igår (vecka 35+0) var det helt "dött" därinne. Skakade på magen men inget hände. Vid något enstaka tillfälle rörde h*n sig men det var väldigt svagt som om bebisen var väldigt slö. Väntade med att ringa förlossningen till kvällen och dem sa att jag skulle komma in direkt och få det kollat. Då blev jag jätterädd och började gråta. Åkte in och så skulle jag ligga en timme medans bebisens hjärtljud mättes. Som tur var såg allt bra ut och bebisen började röra mer på sig som vanligt. Lättnad! Anledningen till detta är förmodligen att bebisen nästan helt var fixerad. Och jag  som är van vid att den vänder sig med huvudet uppåt och sedan neråt var detta en markant skillnad när den var så stilla. 
 Idag sparkar den som den ska och det känns skönt.  :)
Hemkommen från barnmorskan :) 
Vecka: 35+2
SF: 30 cm
Bebisens <3: 153 s/m
Ej fixerad men huvudet ner
Har gått upp 10kg sedan jag blev gravid :)