BF maj 2011
Är på väg upp för att göra vårat RUL spännande!!!
Är på väg upp för att göra vårat RUL spännande!!!
Nu har vi varit och sett våran bebis blev flyttad från 16 maj till 20 maj dvs är i V18 17+3 är så glad nu att allt såg bra ut!!!

Jag förtränger allt som har med förlossning att göra i några månader till, nu vill jag bara njuta över min första graviditet och att det växer ett liv inom mig;) känns rätt coolt faktiskt!! Förlossningen kommer oavsett,ut ska den;))) men inte än!!
Jag hoppas få havandeskaps penning och då gå hem i mitten av mars, Bf 20 maj jobbar på Ikea, och de vill att man ska gå hem tidigare, inte mig emot då jag tycker det är lagom jobbigt redan nu med både stress och gå och stå mycket!! Ska nog börja kolla vagn nu oxå;) allt väl med alla??
kollade på en sån här...undrar om det är nån som har erfarenhet av denna??
www.babykoncept.se/mawok-p-271.aspx
60 dagar tror jag det är vid fysisk påfrestande jobb,dock kan du få ersättning fram tills 11.e dagen innan bf.
denna fyller du i: www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Blanketter/7205.pdf
denna är för arbetsgivaren: www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Blanketter/7206.pdf
glöm inte moderskapsintyget oxå;)
Kommer inte ihåg hur det är med havandeskapspenning. Hur mkt tidigare kan man ansöka om det?
Är det 60 dagar?
Vilka papper måste jag fylla i och chefen?
Min chef kommer vägra. Han tycker jag kan be andra lyfta, men jag kan ju inte springa runt och jaga dem så fort jag ska göra något.
Jag har BF 27 Maj
frökenhanna:
du hittar pappren på fk hemsida,eller så söker du på google
havandeskapspenning,du fyller i,om det var denna du menade??
www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Blanketter/7205.pdf
arbetsgivaren fyller i
www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Blanketter/7206.pdf
bättre att du gör det själv än att vänta;))lycka till