• fliona

BF maj 2011

idag har jag varit och lämnat blodprov,  för att mäta mitt hcg så nu väntar man bara på domen!! känns som att vänta på sin egen död

• fliona

ikväll har jag fått se en tickande hjärta ojoj så skönt har haft ont men det såg så bra ut så äntligen fick jag veta mer exakt vilken vecka jag är i, har bf 24/5

• fliona

fler som börja få mage..? är idag i vecka 10 men ser ut som jag är i vecka 16 kanske

• fliona
    nenababe skrev 2010-10-25 20:23:52 följande:
    Gick in i vecka 14 idag. Solig

4e barnet för oss, totalt oplanerat. Sålde bort alla bebissaker i våras, skaffade hund och kände att 3 barn fick räcka. Så liten heter "Hoppsan" tills vidare :)

På fredag är de dags för barnmorskan, andra besöket. Hela familjen ska följas åt, blir nog att lyssna på hjärtat en sväng. Ska nog höra om de är normalt med Konstant huvudvärk hela dagarna, som migrän. Sen sover jag - hela dagen - om jag får. Helt orkeslös och slutkörd. Sambon är FL med barnen tills 1 jan, tur de för jag hade aldrig orkat ha alla tre själv. Har nog aldrig varit så här "illa däran" vid någon annan av graviditeterna. Men, de är ett litet pris att betala för vad som komma skall ;)

Kram
    mår precis som du, och ska träffa en doktor i morgon..för jag orka liksom inte med nått!!
  • fliona

Nu har jag varit hos doktorn, blev sjukskriven i 2 veckor pga mitt illamående och huvudvärken. Fått lite mediciner som ska hjälpa.

Och jag fick se den lill* ligga och sprattla omkring. Blevframflyttatd till 16 Maj.

Så lägger in mej på nytt i listan!

• fliona

Hittade denna!

{#emotions_dlg.flower}BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Nojnen -  1:a barnet 
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet

4
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 

5
    therojasfamily -  3:e barnet 

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 

9
    MiDi  andra underverket 
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet 

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 

11
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    jakeline -  2:a barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lyckomia - 1:a barnet
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet 
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet

16
    sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20
    Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet

21

22
    Lakriz - 1:a barnet

23

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Maj09 - 2:a barnet
    Talare -1:a barnet

26
    Kottemor-  3:e barnet

27
    Rose - 2:a Barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet

29
    murunen - 1:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet

31 

?
    Misssindra - 3:dje barnet 

• fliona

På tisdag går jag in i vecka 13, och nu har magen fått en annan form så det är som kul nu då man ser att det börja se ut mer som en riktig bebis mage..=)

Men mitt illa mående kan jag inet säga nått om för jag äter medicin mot det. Men min trötthet fy bubblan

men lite mer och mer molande värk i magen, men det är ju som det ska. Och sprattel i magen..=)

• fliona
    Fröken Löken skrev 2010-11-04 19:00:38 följande:
    är det någon mer som har börjat svullna om fingrar och ben?? Åh det är så jobbigt!!
    Förlovningsringen åker av och på hela tiden känns det som...
    mm, jag har måsta ta av mej ringarna
  • fliona

jag går in i vecka 15 på Tisdag. och är så känslig kan grina av att bara se typ idol är skit jobbigt grinar av vad som hellst! nån fler??

• fliona
    Charlott29 skrev 2011-02-17 08:48:10 följande:
    Hej hej!
    Får man vara med här?

Vilka är ni som "hänger" här?

Jag är 33 år och väntar mitt andra barn till mitten av maj. Bor utanför Stockholm tillsamans med man och vår 5-åriga son.

Vi vet inte vad bebis i magen är för "sort" men det är en livlig liten krabat i vart fall och rör sig och stångas som bara den, mysigt!

Är i v 26+5 och har därför bf den 21 maj, men fick igår besked om att jag får ett planerat kejsarsnitt som kommer sättas till 12 maj. Det känns otroligt skönt då jag har väldigt otäcka upplevelser från min förra förlossning och har varit väldigt orolig för detta. Känns skönt att slippa fundera mer på hur detta ska sluta, även om jag vet att kejsarsnitt är långt ifrån en genväg (slutade med akutsnitt förra gången) så känns det bättre för mig.

Hoppas ni alla mår bra. Har inte läst igenom hela tråden, det är ju några inlägg
    har också bf 21 Maj..=)
  • fliona
    sockernos82 skrev 2011-05-13 08:29:04 följande:
    Grattis till de nya bebisarna :)
    Här händer ingenting 38+0 idag gjorde min andra hinnsvepning igår har lite rosa flytningar annars ingenting känns här oxå som att jag går på övertid då sonen kom 37+0 har varit långa veckor de senaste men nu börjar jag förlika mig med tanken att det kanske blir en juni bebis ;(  Finns det inga lyckliga fall av hinnsvepning eller?
    Har oxå provat färdknäppen sex men det var sista gången sa min man haha lite bökigt :)  Vill ju ha bebis nu :) 
    Jag gjorde hinnsvepning i Onsdags och fick kraftiga värkar med 3-5 minuter mellan..sen efter 4-5 timmar avtog men har haft lite mollande värk till och från och  i natt gick slemproppen =) så det känns ju mer nu så mabn kan ju hoppas =)
  • fliona
    Minglanu skrev 2011-05-13 08:54:21 följande:
    Åh, jag vill att det ska hända något här med...
    Är i vecka 38+5 och sker absolut ingenting. Lite molande värk bara och en känla av att magen trycker nedåt men i övrigt, nada!
    Senaste besök hos BM var bebben fixerad och låg bra, men nästa besök hos BM blir först på BF+1, och då lovade hon att böka runt lite och ev. göra en hinnsvepning.
    Hur ofta får ni andra gå till BM? Jag är iofs omföderska men har aldrig gått oftare än var tredje vecka och nu den sista gången varannan vecka. Hade önskat en tid för hinnsvepning redan nästa vecka, men man får fint vänta ;-D.
    Bara så jobbigt när magen äri vägen precis hela tiden, svårt att sova och att vända sig i sängen är ju en mardröm! Blä, vad jag klagar men usch så less jag är nu.  Att vara höggravid och mammaledig med en 1,5 åring är tuffare än jag någonsin trodde det skulle vara.
    Sådär, då fick ni ta del av mitt morgongnäll med.

Grattis till alla er som fått era bebisar och lycka till til er som är på väg in till BB just nu
    Är också 38+5 och sjukt less... men nu hoppas jag det händer nått jag är också omföderska och har gått lika ofta/sällan som du till bm. Jag har haft en skit jobbig gravitet så jag ska till smvc till veckan där jag också fick göra hinnsvepningen för att har inget hänt innan jag ska dit så bli det tal om ev igångsättning på nå sätt men dom vill ju gämt man ska gå tiden ut innan och bäst är ju im kroppen själv sätter igång det.
    Detta är mitt 3:e barn.
  • fliona
    Therre skrev 2011-05-13 09:43:59 följande:
    hej!

Här har ni en som är i v 40+6, +25kg:S jag börjar verkligen bli less på de här nu. Var ju in i påskas och hade förvärkar var öppen 1cm men fick sömndos och åkte hem och sen dess har jag inte haft några känningar i huvudtaget:( vill ha ut min lilla bäbis nu så man kan gosa och njuta lite, men också för att jag ska kunna komma i mina kläder igen för de är inte de lättaste nu kan jag lova haha.

Ni som gör TUL är de något ni bokar in själva och står för själv eller är de något ni får via eran BM. var kan man om inte annat boka sig en tid för de? närmast för mig är väl sthlm antar jag för v-ås gör väl inge sånt?

grattis allihopa som fått sina små underverk så här långt..
    Det är din bm som bokar TUL.
  • fliona
    Saso87 skrev 2011-05-13 10:03:43 följande:
    BF +1 idag, är det bara jag som går runt och är allmänt irriterad och grinig? Jag känner mig som en liten barnrumpa som går runt och surar. Efter nattens dåliga sömn vill jag bara lägga mig o sova sen kan någon väcka mig när det är dags att föda. Det känns så nära nu, men ändå så låååångt ifrån. Åh dessa hormoner....
    Känner lika men jag har ännu inte kommit till bf dagen  vecka 38+5 är jag i. Men har haft en hemsk graviditet och efter att slemmis for i natt så känner jag lite sd så man kan ju hoppas. Gjorde även de efter min hinnsvepning
  • fliona
    Lovelyness skrev 2011-05-20 23:10:26 följande:
    Hur känner ni för igångsättning? Jag känner två som blivit igångsatta och för dom har det slutat i urakut snitt, som jag är livrädd för. Jag har inget problem med kejsarsnitt, det är själva sövningen jag tycker är skitläskig.

Mitt BF-datum är om 50 minuter så nu är det bara att sätta igång...
    jag ska ev få bli igånsatt om inget händer, men till mej har dom varnat för snitt...så får se men tro nästan det är på gång =) har bf i morgon 21/5
  • fliona

Idag ska jag på en ev igångsättning =) är i vecka 40+3 ...... har provat allt man kan göra och inget har hjälp så helt klart kommer den då den är redo. =)

• fliona

Nu äntligen har våran lilla kelly kommit till oss. Vecka 40+6 behaga hon komma =) snabb och smidig förlossning =)

Svar på tråden BF maj 2011