BF maj 2011
Slempropp har jag aldrig upplevt i nån av graviditeterna. Iaf inte så jag sett den.
Slempropp har jag aldrig upplevt i nån av graviditeterna. Iaf inte så jag sett den.
Jag har fått höra så mkt kring hur en förlossning sätter igång. Med min förstfödda för 18 år sen gick vattnet hemma. Med tvillingana va de en igångsättning 16 dag innan BF för jag stod inte ut med all värk med nr 4 började de med värkar och vattnet gick vid utskedet. Så ingen har varit lik den andra. Hur vanligt är de att vattnet egentligen går först. och direkt leder till att förlossningen sätter igång.
Nojnen
Grattis!
Vill att bebisen kommer nu, är trött på stora magen nu och längtar efter bebis!
Jag har varit ute och gått 30 minuter, gått i trappan 15 gånger, och knappt några sammandragningar alls, vad nu då??? bebis vill inte komma ut....
har ju haft tidiga och mycket sammandragningar innan, men nu vill det inte alls.
jag har städat, damsugit, torkat golven, diskat, plockat gräs till kaninen Mimmi, gått med Mimmi en runda.
v. 37 +5 idag, det är fredag den 13:e
får väl fortsätta gå i trappor eller nått?

Satte och kikade på nätet och helt plötsligt stack de till i ryggen och lite i underlivet sen rann de till i trosan. Kom lite blodblandat slem. Gick på toa och dem kom de även kiss. Luktade på trosskyddet och de luktade inte urin. Vad tror ni? Har inga smärtor som läget är nu.
Har haft några smärtsamma värkar som känts i rygg och mage sen slemproppen släpt dock inga regelbundna, De kommer rosa färgat slem så fort jag går på toa. Eftersom jag inte varit med om nån slempropp i nån tidigare grav så undrar jag hur länge den kan hålla på och lossna.