• talare

BF maj 2011

2barnsmammaaa skrev 2010-10-04 10:38:14 följande:
    Samma här faktiskt, gick in i v.7 i lördags och jajjemän, morgonillamåendet har börjat... Eller ja nu är det förmiddag och jag mår fortfarande illa... ! Men jag gillar det! :) Var så orolig innan när jag itne hade några symptom alls.
    det kommer du ångra haha!
  • talare
    maj09 skrev 2010-10-05 13:47:59 följande:
    Vi har också köpt ett hus! Känner mig så lycklig för det! Lillan kommer att få ett eget rum och liten i magen kommer redan att ha ett eget rum när h_n kommer till jorden. Det ska bli så skönt med en egen trädgård som de små kan springa runt i. Vi har tillträde den 15 december! =)

Just idag känns det bättre med mitt illamående också. De senaste dagarna har jag mått för j-igt... Det kommer krypande om eftermiddagarna. Hoppas det håller sig borta idag!
    grattis till huset!
  • talare
    Mary skrev 2010-10-05 19:40:20 följande:
    Tycker så synd om er alla som mår så dåligt... Jag kan äta det mesta. Dricker iofs inte kaffe längre, och störs massor av röklukt och andra starka dofter, men jag mår inte så illa som ni verkar må. Jag är väldigt trött, men har bara ett svagt illamående som jag inte störs av så mycket om jag bara äter mellanmål med jämna mellanrum.

Samtidigt blir jag lite orolig för om det är något som inte står rätt till eftersom jag inte har så starka känningar som er andra. Men det sägs ju att alla är olika och att vissa inte alls mår dåligt, så jag får väl hoppas på att jag är en av dem. Åh, jag vill så gärna ha ett bevis för att det växer en krabat där inne. Jag kan inte förstå det än, och vågar inte tro att det är sant. Så overkligt att det ska växa en människa i magen tycker jag!
    jag mår inte heller extremt illa (iaf inte än! så peppar peppar..!) utan svagt illa nästan jämt, men emellanåt blir det ritkigt jobbigt och det är framförallt på mornarna då oftast pga att man sovit för lite eller inte hunnit äta frukost. stakar dofter påverkar mig också.
  • talare
    tove83 skrev 2010-10-05 19:50:47 följande:
    blev super glad idag över ett telefonsamtal!!!

min stora syster ringde och berättade att jag ska bli moster,det ska du med svarade jag henne då!!haha så jäkla skoj,vi har skojat att vi ska vara latte morsor tillsammans=)

hon ska ha runt 28:e april och jag ska ha i runt 11:e maj

så nu vet jag vad hon och jag ska göra till våren/sommaren!!!
    vad kul!
    FruganH skrev 2010-10-05 19:40:30 följande:
    Samma här! Sött är inget jag är sugen på alls.. åt däremot citron idag till maten och DET var supergott! Får nog köpa hem lite citron och även testa lime då Glad
    vad gott det låter med citron!
  • talare

är vul något man måste boka själv? trodde att det var bms jobb att ge någon remiss eller något? :S

• talare
    EmOtob skrev 2010-10-13 18:33:08 följande:
    Fy vad ont i magen jag har
    jag också, men det känns mer som att det har med matnedsmältningssystemet än fortplantningssystemet.. :-P
  • talare
    Muffe80 skrev 2010-10-14 10:19:45 följande:
    Mitt illamående verkar inte vilja vända än, men jag kräks dock mindre när jag väl kräks men det är ju lika hemskt för det. Uppe i kanske 3 gånger bara nu på morgonen, lite jobbigt när man är på jobbet....

V 11+3. Inskrivning imorgon
    jag invigde akut toalettstolen idag, kom bara när jag borstade tänderna i morse. annars har jag inte kräkt någon utan bara mått illa, är i v.10 nu. det sköna med det var faktiskt att illamåendet släppte helt efteråt.
  • talare
    Jodi skrev 2010-10-14 16:45:45 följande:
    Har senaste tiden börjat få så ont i ryggslutet och i ena skinkan, värken kommer och går lite under dagen men det är nästan värst på natten , gör svinont att vända sig!
    Nån som känner igen sig? Kan det vara foglossning?
    kan också vara för att ryggen ändras lite under en graviditet, liksom böjer sig svagt med en svank. så har iaf jag tänkt när jag haft lite ont i ryggen.
  • talare

jag varken ser eller känner av någon mage här (är i v.11).. så tråkigt.. och man blir ju så orolig att något är fel då.
    avundsjuk på alla fina magar här inne.

• talare
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    HAHA, vad gör det om barnet blir vänsterhänt!?
Svar på tråden BF maj 2011