• amisej

BF maj 2011

Idag va vi på RUL och fick ännu en gång se våran lilla bebis. allt såg bra ut o imorgon går ja in i v20.
    Har ännu inte kunnat känna bebisen sparka men hoppas på att de kommer snart.

I Jönköpings län som ja bor i får vi ej reda på kön men både ja o min man tyckte vi såg en liten kisselisa men bm var tyst i sa Aaaa det är tidigt och säga vad det är för kön ännu ?
    Ni som tog reda på kön vilken vecka va ni i då?

• amisej

V21 imorgon o gått upp 5 kg.
    Känner också mer sug efter mat allt oftare men försöker ta en frukt istället

• amisej

Vilken vecka e du i?
    Känner du bebisen ännu? Själv känner ja bebisen ytterst lite längtar tills dom riktiga sparkar o rörelser sätter igång

• amisej

Ush känner igen mig där tjejer både illa luktande i flytningar. Ush o trosorna får ja byta ofta om ja inte har tros skydd för de kommer lite kiss i trosan trotts att varje gång som ja kissat både tvättar o torkar mig ordentligt. Vad kan det vara e det normalt??

Det här med sex hmmmm hade sex sist när ja va i v 7 nu på torsdag går ja in i v22 så de e några veckor sen sist. Jag vågar helt enkelt inte. Har 3 missfall bakom mig o trotts att ja vet att bebisen e trygg där inne så vågar ja inte.
    Någon mer där ute som känner igen sig???!!!

• amisej

Babydax en app man laddar ner till sin iphone gratis. Följer vecka för vecka. Du kan lägga in bilder o anteckna och ifall du vill dela med dig via Facebook osv. Ganska rolig

• amisej

Tjejer behöver eran hjälp, tips och råd. Begär jag för mycket nu??? Skäms

Juuu jag o min man va och kollade på vagn för någon dag sen. Innan vi ens gick till babyproffsen hade jag kollat runt lite och va såååå sugen o intresserad på Emmaljunga nitro city vagnen. När vi väl kom dit fick vi se den live o den va snygg o hur bra som helst.
    MEN!!!! De kommer bli för trångt i bilens baggage när den väl e inne och man ska handla osv.
    Vi har ingen liten bil precis men de bara går inte. Ifall vi köper vagnen får vi så småningom byta till större bil och då blir de plötsligt ännu dyrare.

Ialla fall vi kollade lite runt i affären sen fick vi se en babytravel Amsterdam vagn.
    Den är 3 hjulig. Ser smidig ut, liten när man fäller ihop den och fint pris på hela kittet.
    Nu är min fråga:

Är det en bra vagn. Skulle ni kunna rekommendera nått annat.
    Possetiva, Negativa svar skulle uppskattas. Snälla gör mitt val lättare.

Kram på er

• amisej
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-01 12:43:02 följande:
    maj09
    krya på dig!

cassie
    med så många uvi, borde de göra urinodling på dig, se så du inte har gbs, vilket kan göra man lätt får uvi och sammandragningar.
    har själv gbs.

hittade billigt erbjudande babyproffsen.
    baby travel amsterdam inkl. liggdel 3698 kr kostat 4300 kr
    med tre stora svängbara hjul, hur fungerar de i snö!?
    fundera på köpa en sån, behöver ju en smidig vagn till greklandsresan i början på september.
    www.babyproffsen.se/erbjudanden/visa/25

www.babyproffsen.se/produkt/visa/11:BabyTravel_Amsterdam
    Söker du en extra smidig och lättkörd vagn? Vår succévagn, i mycket hög kvalitet. Svängbart, låsbart framhjul, steglöst ställbar rygg med liggläge, ställbart handtag. Luftpumpade racingdäck på aluminiumfälg. Lämplig för barn upp till 18 kg. Hjulen är lätt avtagbara vilket gör att alla yttermått minskar. Finns i brun, indigoblå, svart, röd och khaki/orange.
    www.babyproffsen.se/produkt/visa/12:BabyTravel_Amsterdam_liggdel
    liggdelen.

fundera på köpa denna bärsjal, då vår bärsele blir för varm i grekland.
    kan amma i den också och den är sval.
    www.knyt-an.se/visa_produkt.asp?id=1194&t=Cat...

Jag är också inne på den Babytravel Amsterdam vagnen.
    Ser så smidig o enkel ut. Samt att den är så liten när man fäller ihop den och ska iväg med bilden samt ha en massa annat i bagaget.

Har en kompis som jobbar på babyproffs och hon rekommenderar den starkt.
    Så det kommer antagligen bli den vagnen.

Var ganska sugen på emmaljunga nitro city men den va så stor när man föll ihop den.
    Blir nästan tvungen och byta bil efter ett tag har jag en känsla utav :S
  • amisej

Vi va inne på den vagnen med...
    Men de kommer bli såååå trångt i bagagutrymmen när den väl e i.
    Och ändå kör vi en BMW 525 ..
    Med ganska lagom stor baggush..
    Så imorgon ska vi till babyproffsen och beställa vagn och för våran del kommer de antagligen bli en
    babytravel amsterdam vagn.
    Ser hur smidig o enkel ut som helst. Och liten när man fäller ihop den och ska iväg med den

• amisej

Idag va vi och beställde vagn.
    Det blev en BabyTravel Amsterdam 2011.
    Dom fick in den nya modellen igår tydligen och hur snygg som helst.

För att vi inte vet könet beställde jag e svart sådan trehjuling fast åkpåsen kom jag överens med dom att färgen kommer kanske bytas från svart till rött ifall de blir en flicka.
    Så svart o rött blir vagnen ifall flicka. Och helt svart ifall pojk.
    sen ifall de blir pojk får man köpa blå filt osv o lägga i eller nått...

Sen köpte vi en bilbarnstol jätte fin. fast den kostade med.. 1695:-
    Men vi planerar flera barn inom närmare tid så den kommer vara användbar. Om inget så kan man ju alltid sälja den vidare till kompisar eller på blocket.

• amisej

Kom hem nyss från BM
    Är inne i v26 idag :D wohoooooo

Allt såg bra ut o gick enligt kurvan. E på 8+ kg sen jag plussade.
    SF måttet låg på strax innan 25. Bebisen fick ja lyssna på denna gången med. Sist vi va där va h*n aktiv i magen och då visade sig 148slag/min . Denna gången tror BM att bebisen sov vilket ja också tror för har varit ganska lungt i magen ett tag nu o hjärtljudet låg på 135slag/min...

Allt bra med er andra annars???
    Peppar Peppar ska inte säga för mycket men sååå skönt o må så bra under grav.
    Har inga sammandragningar, halsbränna eller några andra besvär.
    E ofta på toa o kissar och lite ilningar i ryggen men äsh inget o klaga över egentligen...
    Hoppas de fortsätter så här ...

Kram

Svar på tråden BF maj 2011